Activitats

JOC SIMBÒLIC (la caseta)

L'infant exercita i conrea les capacitats de representació, d'imaginació i de control de les pulsions, i ho fa en un espai de plena autonomia, en el qual les uniques regles que compten, són les que ell mateix s'imposa. En aquest espai d'il·lusió, l'infant es fa “gran”, és projectat fora de la infància, es troba a 'un pam per damunt de les seves capacitats.

JOC HEURÍSTIC

L'infant descobreix quines accions es poden fer amb els objectes: ficar i treure, tapar i destapar, omplir i buidar, apilar, encaixar, arrenglerar, abocar, fer lliscar, estirar, agrupar i separar, comparar, etc. Per tant, amb el joc heurístic, s'exercita i s'enriqueixen les capacitats dels infants, físiques, mentals, emocionals i socials.

JOC PRÒXIM
Fins al voltant dels 14 mesos el nen/a ha viscut en un entorn pròxim o proper a la família, on ha rebut tota una sèrie d’informacions mitjançant la seva percepció sensorial.
Els aprenentatges que ha fet, al llarg d’aquest any i mig, són significatius per a ell i li permeten tenir una primera visió del món i de la realitat que l’envolta.
En un primer moment(dels 14 als 26 mesos, aproximadament), el nen comença a imitar comportaments coneguts, que formen part de la seva vida quotidiana.
A partir del joc i la repetició, l'infant omple els objectes d’una càrrega emocional i cognitiva i imita conductes de la realitat, que encara no simbolitza.
Això vol dir, que tot i que s'utilitzarà en certes ocasions, el Joc Simbòlic (la caseta) no té una funció educativa i pedagògica prou important fins ben bé els 2 anys, sinó més aviat lúdica.
El Joc Pròxim permet imitar aquelles experiències conegudes i significatives pels infants entre els 1 i 2 anys, mitjançant material que forma part de la realitat i que el prepararan pel pas cap el Joc Simbòlic.
Pels alumnes entre 2 y 3 anys, els Joc pròxim els permet manipular i establir relacions cognitives i verbals amb les experiències viscudes fora de l'escola, ajudant-los així a augmentar el volum i la qualitat del seu vocabulari.

SAFATES D'EXPERIMENTACIÓ

LA PANERA DELS CARAMELS

Preparem una panera de vímet prou gran com per desar-hi uns 15 o 20 "caramels". Aquests caramels són "paquets" que haurem preparat amb anterioritat i lluny de la vista dels infants. Emboliquem pinyes, taronges, peles de taronja, plomes de colors, castanyes, boles de suro o porexpan, etc. Els papers que utilitzem també són diversos: paper de seda, paper de diari, paper de cel.lofana, etc. Només cal disposar-ho a l'aula sense cap altra distracció i comença l'activitat. Sorpresa, descoberta, exploració, gust, tacte, olfacte, oida, ... Tot un món de sensacions en una panera.

LES CAIXES SENSORIALS

Introduim la classificació dels sons a través d'aquestes caixes de fusta. A l'interior, i al llarg de tot el curs, hi aboquem estris i material que ens ajuden a treballar les sensacions olfactives, visual, auditives i tàctils.

ELS CAMINS SENSORIALS

Amb l'ajuda de diferents materials: cereals en pols, farina, sucre, esponges, trosso de felpa, etc. emplenem tota una aula d'aquests materials i traiem les sabates. La Diversió està Garantitzada!

Enrera