La llar

Una Llar Municipal o Escola Bressol és un servei educatiu que treballa, juntament amb les famílies, en l'atenció dels nens i nenes d'1 a 3 anys per ajudar-los en el seu desenvolupament.

En els tres primers anys de vida del nen/a , l'Escola Bressol/Llar d'infants, entès com a context de desenvolupament per als petits, ha de procurar que, en un ambient que proporcioni seguretat i afecte i en el marc d'unes relacions càlides amb les educadores, puguin anar-se identificant progressivament com a persones individuals, adquireixin els primers instruments necessaris per actuar en el seu entorn, sentin que les seves necessitats d'higiène, alimentació, afecte, joc, etc, estan cobertes i puguin esdevenir autònoms en els contextos més coneguts com ara l'escola o la vivenda familiar.

Totes les activitats que es realitzen al centre són educatives i formadores (explicar un conte, parlar, canviar uns bolquers mentre somriem i acaronem l'infant, etc). En el context de cadascuna d'aquestes activitats l'infant aprèn a sentir-se estimat i valorat, i troba el terreny idoni per anar construint una imatge positiva i ajustada de si mateix, que li permetrà afrontar-se a tots aquells reptes que li faran aprendre, créixer i desenvolupar-se al seu ritme.

Si bé la família i l'escola són dos àmbits educatius diferents, es plantegen un objectiu comú: l'educació dels nens i el desenvolupament de totes les seves potencialitats. El fet que aquest dos àmbits actuïn fonamentalment d'acord, comportarà que l'infant gaudeixi de la seguretat i l'estabilitat afectiva necessària per a una adequada formació.

Enrera