Matriculació

L'ADAPTACIÓ

Pels nens i nenes d’aquestes edats, el començament de l’escola representa integrar-se a un nou espai, el que hauran de conviure amb altres infants i les educadores, dins d’una organització i d’unes normes de convivència pròpies i d’uns horaris diferents als coneguts fins ara.

Tot això suposa una sèrie de noves situacions en les quals és convenient que els infants s’adaptin de mica en mica. Amb l’entrada graduada ens assegurarem que els nens i nenes puguin ser atesos de manera més individual, atenent les seves diferents necessitats.

Pensem que la col·laboració dels pares i les mares i l’entorn familiar és fonamental i en aquest sentit us recomanarem unes pautes:

- El moment d’acomiadar-se de l’infant a la llar sigui afectuós i el més breu possible i recordar-li que de seguida se’l vindrà a buscar.

- Respectar els horaris d’entrada i de sortida que s’han establert.

- Intentar rebre i observar sense angoixes les reaccions i els nous comportaments que manifesti l’infant durant aquest procés.

- Entendre que els infants poden reaccionar amb algun tipus de conducta com ara les rebequeries, passar males nits, els plors incontrolats, les empentes o les mossegades, que són una manera d’expressar la seva inquietud davant una situació de canvi.

El pla d'actuació és el següent:

> 1er dia i 2on dia: l'infant romandrà a l'escola entre 30 i 45 min, acompanyat per una adult.

> 3er dia: l'infant romandrà 15 min a l'escola sense acompanyant.

> 4rt dia: l'infant romandrà 30 min a l'escola sense acompanyant.

> 5è dia: l'infant romandrà 45 min a l'escola sense acompanyant.

> 6è dia: l'infant romandrà 45 min a l'escola sense acompanyant (després del cap de setmana); o 1 hora si és entre setmana.

Es continuarà progressivament amb increments de 15 min fins al 10è dia, en què es començarà a incrementar 30 min/dia. Aquestes apreciacions temporals són subjectives i depenent de l'infant l'adaptació s'abreujarà o s'allargarà.