ENTREVISTA A JOSEP IGLESIAS.

Quin càrrec ocupes?

Coordinador d'ESO.

En el càrrec al qual estàs quines feines realitzes?

- Coordinar els equips docents i tutors.
- Assignar els crèdits variables als alumnes en col·laboració amb els tutors.
- Vetllar per què hi hagi coherència en l'acció tutorial que es desenvolupa al llarg del curs.
- Coordinar l'elaboració dels crèdits de síntesi i fer el seguiment del dossier.
- Fer el seguiment dels alumnes amb necessitats educatives especials juntament amb els tutors i en col·laboració amb el coordinador pedagògic.
- Fer el seguiment de les conductes contràries i faltes de disciplina.
- Fer el seguiment, juntament amb els tutors, de les faltes d'assistència dels alumnes.

T'agrada el càrrec en què estàs?

Sí.

Quant de temps fa que ocupes aquest càrrec?

Fa quatre anys perquè abans teníem coordinador de cicle i ell feia de coordinador de 1r cicle.

Quant de temps més pretens estar-hi?

L'equip directiu em va triar per aquest càrrec i de moment ja m' està bé anar desenvolupant aquesta tasca, tot i que en alguns moments s' acumuli molta feina hi hagi alguns problemes.

Des de quan es fa el crèdit de síntesi?

Des que va començar la reforma educativa, o sigui que si l'institut fa deu anys que funciona, el crèdit de síntesi fa el mateix temps.

Qui estableix els temes que es treballen en cada nivell?

Els equips docents decideixen els lemes per cada nivell.
Ja fa temps que a 1r d'ESO, el crèdit que s'està realitzant és a l'entorn del creixement del Montseny.
A 2n d'ESO, es realitza una sortida a Barcelona i es treballa a partir de la història de Catalunya.
A 3r d'ESO, aquest any s'ha decidit un nou tema,els mitjans de comunicació, en canvi el curs passat aprofitant que era l'any Dalí, els alumnes de 3r van anar a fer una visita al seu museu.
A 4t d'ESO, el crèdit que es realitza, "els nostres pobles la nostra gent", a profundeix el coneixement de la comarca.

Qui organitza els treballs de cada crèdit de síntesi en cada curs?

A partir del tema que s'ha determinat els departaments realitzen els treballs per a cada curs i des de la coordinació es vetlla perquè hi hagi una coherència entre les activitats proposades per les diferents àrees.

Qui decideix les sortides del crèdit de síntesi?

L'equip docent decideix i proposa les sortides més adients per a cada curs.

Quins cursos faran sortides? On aniran?

1r d' ESO fa una visita guiada al parc natural del Montseny on visiten els diferents tipus de boscos, alzinar, ... i visualment l'audiovisual al centre d'interpretació a Santa fe del Montseny.
A 2n d'ESO, fins al curs passat s'havia visitat el museu d'Història de Catalunya, enguany es visitaran el casc antic de Barcelona, i també la Sagrada Família.
Aquest any també està previst fer una visita a Girona acompanyant un grup d'estudiants italians que ens visitaran durant aquesta setmana. I els dimecres 16 de març es visitarà les muralles d'Hostalric i la Fortalesa.
A 3r d'ESO, aquest any es farà una visita a un diari.
A 4t d'ESO, es realitza una visita al museu de la Gavella i a una empresa.

Amb quant de temps d' antelació es preparen aquestes sortides?

Per preparar una sortida almenys es necessiten dos mesos d'antelació per poder contractar un horari que ens vagi bé. En general totes les visites estan molt sol·licitades i val la pena fer-ho en un màxim d'antelació.

Com i qui decideix els professors que han d'anar a les sortides?

En un equip docent s'acordarà quins són els professors acompanyants a la sortida.
primer hi van els professors que prèviament organitzen les sortides. Normalment també hi van els tutors dels grups i després els professors voluntaris de l'equip docent. Cada 20 alumnes hi ha d'haver un professor acompanyant, per tant el nombre de professors dependrà del número d'alumnes que vagin a la sortida.

tornar enrere