Estada a Breda Di Plave (Itàlia) del 14 al 18 de febrer 2005-03-04

Del 14 al 18 de febrer els alumnes de 2n d'ESO, amb el crèdit variable d'anglès vam fer un intercanvi amb els alumnes de l'Scuola Media de Breda di Piave (Itàlia). La finalitat del crèdit va ser millorar el nostre anglès, tenir una nova experiència, conèixer gent i amb sort fer amistats per tota la vida.

El dilluns dia 14 a la tarda vam arribar a l'aeroport de Treviso i uns quants professors de la seva "scuola" ens van portar amb els seus propis cotxes fins a la sala de plens de l'ajuntament de Breda di Piave. Allà ens esperava l'alcaldessa, membres del comitè d'agermanament, professors i totes les famílies. Quan ja hi vam ser tots ens van donar la benvinguda, ens van dedicar unes paraules i seguidament ens vam trobar amb els nostres amfitrions.

El dimarts vam visitar la ciutat de Treviso. Treviso té canals com Venècia però molts menys i més estrets. Vam visitar diverses esglésies, un mercat de peix molt gran, la muralla i vam passejar pels carrers i places de la ciutat.
A la tarda vam tornar a Breda di Piave i vam visitar la biblioteca local on ens van fer diverses explicacions i ens van convidar a berenar pizza. Després de visitar la biblioteca tots els italians ens van convidar a sopar a una pizzeria.

L'endemà (dimecres) ens vam trobar tots a l'escola i ens va venir a buscar un autocar que ens va portar a l'estació per agafar el tren cap a Venècia. Aquest dia va ser el més esgotador ja que vam caminar molt anant a visitar diverses esglésies, un museu, i en dues ocasions, vam poder travessar el canal amb una barca semblant a les gòndoles però amb més capacitat per transportar a gent, es deia "traghetto". Vam arribar a Breda molt cansats però va valer la pena.

El dijous no va ser tan esgotador. Vam agafar un autocar i primer de tot vam visitar el castell de S. Salvatore i una església molt bonica: S. Pietro di Feletto. Seguidament vam anar a dinar al llac del poble de Revine i a la tarda vam visitar el castell de Conegliano. Quan vam arribar a l'escola les famílies ens hi esperaven i després ens van portar a un centre comercial per si volíem comprar records, regals… Més tard, a les vuit del vespre, ens vam trobar tots a l'escola, on els pares i professors ens havien preparat una discomòbil a la qual podia assistir tota l'escola.

L'últim dia, a l'escola, ens van explicar que allà en comptes de fer crèdits variables fan projectes. Tots els projectes es realitzen en aules diferents. Alguns dels projectes eren: projecte fotogràfic (els ensenyaven a fer fotografies i com revelar-les), projecte de cuina (els ensenyaven a fer menjars típics de diferents països), projecte d'aeromodelisme (feien avions de fusta que després feien volar), estampació (de samarretes), etc… Tot seguit, després d'ensenyar-nos tota l'escola i fer-nos diverses explicacions, tots els alumnes del mateix curs amb els quals havíem fet l'intercanvi ens van preparar un concert on ens van tocar l'himne italià, l'himne europeu i una cançó de Tizziano Ferro. Després del concert vam anar a fer un partit de voleibol al gimnàs de l'escola i quan vam acabar vam anar a dinar al menjador de l'escola. A les quatre de la tarda ens va venir a recollir l'autocar que ens portaria a l'aeroport. El moment d'acomiadar-nos i de pujar a l'autocar va ser molt trist. Estàvem gairebé tots plorant, inclosos els italians.

Quan nosaltres vam anar allà de seguida ens vam fer amics i ens vam entendre: eren i són molt simpàtics. Ara estem tots molt impacients esperant la seva arribada el dia 13 de març i esperem que quan vinguin s'ho passin tan bé com nosaltres ens ho vam passar allà.

Alba Pino. 2n d'ESO A

tornar enrere