Autor: Joan Torró, alumne de 3r de BUP A

Blur

La història de Blur comença l'any 1980, quan Damon Albarn i Graham Coxon es coneixen quan estudien a Colchester. Damon va néixer a Londres. Tant Damon com Graham van donar molt aviat a conèixer la mostra del seu talent musical. El 1988 van formar un grup anomenat "Seymour" amb Damon com a cantant i Graham com a guitarra, Alex amb el baix i Dave Rowntree, un vell amic de Colchester, com a bateria. Després de tocar en molts shows a Londres van canviar el nom del grup i li van posar "Blur" el 1989. Els components no han canviat des de llavors.

Oasis

Oasis va editar el seu primer single anglès "Supersonic", l'abril de 1994 després d'haver tocat en directe durant aproximadament un any. El seu primer àlbum Definitely Maybe es va llençar l'agost de 1994 i es va situar directament en el nş1 de les llistes nacionals en el Regne Unit. Va ser l'àlbum de debut que més ràpid va vendre en la història del pop anglès: Disc d'Or als Estats Units, doble Platí a Anglaterra, es va passar un any sencer a les llistes d'àlbums d'aquest país i va vendre més de 2 milions de còpies a tot el món. El grup a més ha triomfat en festivals europeus com el de Glastombury (Anglaterra) i Roskilde a Dinamarca. En una mateixa edició dels premis Brits, tres van ser per Oasis per: Millor Grup, Millor àlbum Millor vídeo per "Wonder World". Es tractava de l'àlbum (What's The Story) Morning Glory? co-produit per Owen Morris i Noel Gallagher d'Oasis i gravat als Rockfield Studios a Gales. En aquest àlbum s'inclou el single amb vídeo "Morning Glory" i nou temes més originals de Gallagher, com el que va ser nş1 en el Regne Unit "Some Might Say", el nş 2 en el mateix país "Roll With It", i el més conegut "Whatever".

Radio Head

Els 5 estudiaven en instituts diferents i només es veien durant els mesos d'estiu, a Oxford. Van formar el seu primer grup com a reacció a l'Acid House, i van aprendre a tocar sense altres pensaments sobre el seu estil. L'any 91 les seves maquetes començaven a tenir força i poc després surtia a la llum un LP molt ben considerat per la crítica amb el que van aconseguir obrir-se camí en el circuit britànic. Mentres gravaven un nou LP, Radiohead escalfava motors amb una cançó que solien tocar com a assaig, però sense pretendre gravar-la. La cancó era "Creep", que es va gravar de forma espontània en una sola presa i es va convertir en un dels himnes del 92. L'emergent popularitat del grup es reflexava en tots i cada un dels seu concerts. El 1993 surt a la venda Pablo Honey, el seu àlbum de debut, que els va col·locar en els llocs més alts de les llistes d'èxits, i va començar la seva primera gira mundial omplint les sales i amb aparicions estel·lars a la TV i a festivals. El 94 va sortir a la venda The Bends, mientres seguien fent concerts als EEUU, Europa, Tailàndia, etc. La reaparició de Radiohead va arribar sota el nom d'OK Computer i rera el seu èxit de "Paranoid Android" tornen amb "Karma Police".

[Pàgina Musical]