Autor: Joan Torró, alumne de 3r de BUP A

NOFX

NOFX és un grup americà de punk que s'ha fet força conegut des de la seva participació l'estiu del 1997 al "Doctor Music Festival". Fa una pila d'anys que els seus membres toquen plegats i els agrada fer-ho en locals petits, per això no eren gaire coneguts. Han editat molts discs; els que tenen més ressó són: Punk in Drublic, Heavy Perring Zoo (1997) o So long and thanks for all the shoes, editat aquest any 1998 i que ha tingut una gran acceptació i se n'han venut milers de còpies.

GREEN DAY

En els últims anys s'han establert com els líders de la nova generació tant de músics com d'oients (amb més de 15 milions de discs venuts), tornen amb el seu tercer i esperadíssim àlbum que mostra l'evolució d'aquests tres nois i amplifica el que han fet fins al moment. Billie Joe segueix composant temes directíssims mentre que dirigeix el seu grup des de fa més de tres anys.El nou àlbum de Green Day conté 19 temes nous que reafirmen la categoria del grup, un dels més potents dels anys 90. En la gravació d'aquest nou àlbum han comptat amb la col·laboració de No Doubt en el tema "King For A Day".

THE OFFSPRING

Després de dos àlbums, vuit anys de carrera junts i molts concerts Smash, amb temes tan importants com "Gotta Get Away" o "Self Esteem", van aconseguir l'èxit. D'aquest àlbum van arribar a vendre pràctiment més de vuit milions y mig de còpies i van recórrer tot el món amb una gira monstruosa que els va portar a tocar en directe, quatre vegades als Estats Units i Europa, i a més a Japó i Australia. El nou àlbum d'Offpring continua experimentant amb diferents gèneres. A Ixnay On The Man demostren clarament el seu creixement. El grup a més ha convidat un vell amic, Jello Biafra, vocaliste de Dead Kennedy's per obrir l'àlbum. Després d'acabar la gravació d'aquest nou treball a finals de l'estiu, el grup va tornar a Europa per participar en algunos festivals: Reading(Anglaterra), Bizarre Festival(Alemanya) i All the lowlands Festival(Holanda), entre d'altres. Actualment el grup ha començat ja la seva gira. Han passat pel Japó i Australia, aviat actuaran a Amèrica i a la seva gira per Europa faran una parada al nostre país.

DOVER

Fa tan sols uns mesos, pràcticament ningú sabia res d'Amparo i Cristina Llanos, dues madrilenyes amb una bona cultura musical i força habilitat per fabricar cançons, que encapçalen un cuartet consolidat definitivament l'any 1994 i que ha vist reconegut el seu esforç amb l'èxit del seu primer àlbum Sister, publicat l'any 1995. El seu nou treball, Devil Came To Me, confirma aquelles expectatives que la crítica va dipositar en elles. Tenen temes plens de passió i un directe molt bo. El grup ha sortit del circuit independent en tots els sentits, han venut milers de còpies en un temps rècord i s'han convertit en un dels grups mes populars (són coneguts perquè han posat música a una de les campanyes publicitatries televisives més fortes: Radical Frut Company).

[Pàgina Musical]