Fred al Barracó

Carta al PUNT DIARI 12-02-2000

Sóc una alumna de l'IES de la Bisbal d'Empordà. Aquest és el meu últim any en aquest institut, però també és el pitjor. Els tres primers anys vaig anar a l'institut de formació professional. Desprès ens van traslladar al de BUP, però aquest anys estem en un barracó al costat de l'institut. Aquí comencen les meves queixes:

cada dos per tres ens marxa la llum, sovint les estufes no funcionen, i si al matí volem tenir l'aula calenta, abans de marxar a la tarda les hem d'engegar. Si algun dia ens n'oblidem, l'endemà al matí ja podem tenir assumit que passarem fred.

A part d'això tenim una finestra amb una esquerda al vidre bastant considerable.

Els ordinadors són un altre problema: ens en van canviar una part, però la resta, com el que faig servir jo (i la meva amiga, perquè només n'hi ha un per cada dos persones) té la pantalla borrosa, i al cap d'una estona de treballar-hi n'acabes ben fart.

Tot i tenir aquests problemes encara hi ha alumnes que estan pitjor, perquè hi ha alguns grups que no tenen aula pròpia, sempre es van movent d'una classe a una altra, la qual cosa els fa perdre moltes estones de treball. No sé com pretenen que els alumnes es concentrin d'aquesta manera.

Diuen que l'educació és gratuïta per a nosaltres i també per a ells, perquè el que es gasten per millorar les instal·lacions i res és el mateix.

Ara, mentre escrivia aquestes ratlles, l'ordinador em deia que la paraula barracó no era correcta, potser ja comença a ser hora que la posem al diccionari perquè em sembla que encara ens queden molts anys per utilitzar-la.

CRISTINA OLIVER TERRATS La Bisbal (Baix Empordà)

12 de febrer del 2000

mobilitzacions