COM TREBALLEM A LA NOSTRA ESCOLA? | ||
---|---|---|
AULES TEMÀTIQUES
A INFANTIL I RACONS A PRIMÀRIA
|
||
AULES TEMÀTIQUES A INFANTIL | ||
El treball mitjançant
els ambients d'aprenentatge consisteix, bàsicament, en una manera
diferent d'organitzar els alumnes, l'espai i els materials per tal de
propiciar i construir un lloc d'aprenentatge que sorgeixi espontàniament.
En aquest ambient el nen és el protagonista i constructor del seu
propi aprenentatge. ALUMNE: MESTRA: ESPAI: L'ACCIÓ: |
||
AULA
JOC SIMBÒLIC
|
||
AULA
DE MATEMÀTIQUES
|
||
AULA
DE PLÀSTICA
|
||
|
AULA
DE LLENGUA
|
|
TREBALL PER RACONS A PRIMÀRIA | ||
El treball per racons és una proposta metodològica que proposa delimitar, dintre de l'aula, diferents espais on els nostres alumnes puguin realitzar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic. La manera d'organitzar la classe és oferir una varietat de propostes de diferents àrees a les quals els nens poden accedir-hi a fer les activitats proposades. Els nens poden realitzar activitats autònomament, amb d'altres companys o amb l'adult. Aquesta manera de treballar implica una metodologia més flexible, en la que el rol del mestre és dinamitzar els aprenentatges de cada nen. |
||
Raons
per les que treballem per racons: |
||
La
tria dels racons
Es realitzen quatre o cinc sessions setmanals de racons. S'inicia la sessió de treball explicant els racons que es faran durant la setmana. A Educació Primària l'alumnat va passant durant la setmana pels diferents racons proposats per part del mestre. Al llarg de la setmana, han de passar per tots els racons. El control d'assistència queda enregistrat en una graella. |
||
Autoavaluació En acabar la sessió de racons és el moment de parlar del procés seguit en la realització del joc o de la feina, d'ensenyar els resultats, de conversar i de compartir amb els companys els descobriments i les dificultats que han anat sorgint al llarg de la sessió de racons. |