CEIP PERICOT


Ir al Contenido

CIČNCIA I EXPERIMENTACIÓ


M’ho van explicar i ho vaig oblidar.
Ho vaig veure i ho vaig entendre.
Ho vaig fer i ho vaig aprendre.


Partim del fet que els nens i nenes sempre fan preguntes sobre el que veuen, toquen, oloren, senten o tasten. I des d'aquest punt de partida anirem creant unes programacions amb activitats científiques destinades a despertar la curiositat innata del nostre alumnat i encoratjar-los alhora a fer servir els sentits per introduir-los al món de la cičncia.

Aquestes programacions aniran articulades al voltant d'un seguit d'activitats sobre temes inspirats en les experičncies quotidianes dels infants. Per mitjŕ d'activitats ja conegudes i de noves, els nens i nenes aprendran que la cičncia té un paper important en el món que els envolta.

Creiem que ens nostres alumnes començaran a entendre la cičncia si els estimulem a pensar i a esbrinar les coses per ells mateixos. El mestre serŕ un guia que els acompanyarŕ durant tot el procés, partint del plantejament del Per quč? passa alguna cosa, per passar seguidament a l'elaboració d'hipňtesi que ens conduirŕ a la comprovació i, finalment, al descobriment dels principis científics. D'aquesta forma, la cičncia no serŕ un cúmul de dades, sinó que es converteix en una experičncia.

Aquestes experičncies s’iniciaran a partir del segon trimestre dintre del projecte europeu Pol·len Ciutats llavor de Cičncia i amb la col·laboració de la Universitat de Girona.


Regresar al contenido | Regresar al menú principal