GUIA DIDĄCTICA |
ÀREA: Coneixement del Medi |
NIVELL:Internivells ( CI- CS) |
SESSIONS: 9 sessions de 60' |
---|---|---|
CONTINGUTS PROCEDIMENTALS: |
OBJECTIUS: |
COMPETÈNCIES BÀSIQUES TREBALLADES : |
- Exploració de l'entorn a partir d'una qüestió rellevant, mitjançant un treball cooperatiu. - Identificación i anàlisi dels components biòtics i abiòtics d'un ecosistema. - Descripció de la Basseta. - Identificació i determinació de diferents plantes i animals de l'entorn segons diferents criteris observables. - Reconeixement de la cadena alimentària de la basseta. -Us de guies i claus per a la determinació dels ocells. - Cerca i contrast d’informació en diferents suports sobre éssers vius i -Predicció de l'alteració d'un ecosistema. |
- Motivar l'alumne en l'exploració de l'entorn a partir d'un fet vivencial : la creació d'una basseta al pati de l'escola - Identificar i analitzar els components biòtics i abiòtics d'un ecosistema. -Descriure les relacions que s'estableixen en un ecosistema mitjançant cadenes i xarxes alimentàries. -Valorar l'equilibri de la natura i reconèixer diverses actuacions que la desequilibren. -Cercar i contrastar informació en diferents suports sobre els éssers vius i condicions de vida de la basseta. |
|
1- Tractament de la informació i competèncial digital: Per desenvolupar aquesta WebQuest, els nens i nenes han de tenir uns coneixements mínims d'informàtica: - Crear una carpeta. Per tal que puguin resoldre els problemes que se'ls planteja,prendre decisions en grup i generar produccions responsables i creatives. 2- Competència comunicativa lingüística i audiovisual: Després de cada activitat els alumnes exposen i han de saber expresar fets, idees, sentiments tant per escrit com oralment. 3- Competència en autonomia i iniciativa personal: El treball d'aquesta Unitat Didàctica implica la actitud de perseverància, responsabilitat vers el company d'equip,creativitat i autocrítica davant del treball fet. 4- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic Es pretèn que els i les alumnes prenguin consciència dels recursos naturals i la cura del medi ambient 5- Competència social i ciutadana: Hauran de treballar en equip per tant afrontaran moments de convivència, hauran de ficar-se d'acord democràticament ja que el treball en equip és el què implica. |
||
MATERIALS I RECURSOS: |
||
CONTINGUTS CONCEPTUALS: | AVALUACIÓ: |
|
-Concepte d'ecosistema. -Components d'un ecosistema. -Ecosistemes del món .-Concepte de cadena alimentària: consumidors i productors .-Xarxa alimentària de la basseta. -Ocells de la basseta. |
Els criteris d'avaluació són els esmentats en la webquest. La nota serà grupal, per parella. |
- Ordinador per parella amb la instal.lació dels softwars necessaris per veure les diferents pàgines web. -Connexió a internet. |