GUIA DIDĄCTICA

ÀREA: Coneixement del Medi

NIVELL:Internivells ( CI- CS)

SESSIONS:

9 sessions de 60'

CONTINGUTS PROCEDIMENTALS:
OBJECTIUS:
COMPETÈNCIES BÀSIQUES TREBALLADES :

- Exploració de l'entorn a partir d'una qüestió rellevant, mitjançant un treball cooperatiu.

- Identificación i anàlisi dels components biòtics i abiòtics d'un ecosistema.

- Descripció de la Basseta.

- Identificació i determinació de diferents plantes i animals de l'entorn segons diferents criteris observables.

- Reconeixement de la cadena alimentària de la basseta.

-Us de guies i claus per a la determinació dels ocells.

- Cerca i contrast d’informació en diferents suports sobre éssers vius i
condicions de vida. Comunicació de les informacions obtingudes utilitzant
diferents llenguatges.

-Predicció de l'alteració d'un ecosistema.

- Motivar l'alumne en l'exploració de l'entorn a partir d'un fet vivencial : la creació d'una basseta al pati de l'escola

- Identificar i analitzar els components biòtics i abiòtics d'un ecosistema.

-Descriure les relacions que s'estableixen en un ecosistema mitjançant cadenes i xarxes alimentàries.

-Valorar l'equilibri de la natura i reconèixer diverses actuacions que la desequilibren.

-Cercar i contrastar informació en diferents suports sobre els éssers vius i condicions de vida de la basseta.

 

1- Tractament de la informació i competèncial digital:

Per desenvolupar aquesta WebQuest, els nens i nenes han de tenir uns coneixements mínims d'informàtica:

- Crear una carpeta.
- Ús de software per fer presentacions de diapositives.
- Guardar un document.
- Insertar imatges a un document.
- Capturar imatges a INTERNET.
- Guardar les imatges a la carpeta.
- Fer anar un navegador

Per tal que puguin resoldre els problemes que se'ls planteja,prendre decisions en grup i generar produccions responsables i creatives.

2- Competència comunicativa lingüística i audiovisual:

Després de cada activitat els alumnes exposen i han de saber expresar fets, idees, sentiments tant per escrit com oralment.

3- Competència en autonomia i iniciativa personal:

El treball d'aquesta Unitat Didàctica implica la actitud de perseverància, responsabilitat vers el company d'equip,creativitat i autocrítica davant del treball fet.

4- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic

Es pretèn que els i les alumnes prenguin consciència dels recursos naturals i la cura del medi ambient

5- Competència social i ciutadana:

Hauran de treballar en equip per tant afrontaran moments de convivència, hauran de ficar-se d'acord democràticament ja que el treball en equip és el què implica.

MATERIALS I RECURSOS:

CONTINGUTS CONCEPTUALS:
AVALUACIÓ:

-Concepte d'ecosistema.

-Components d'un ecosistema.

-Ecosistemes del món

.-Concepte de cadena alimentària: consumidors i productors

.-Xarxa alimentària de la basseta.

-Ocells de la basseta.

Els criteris d'avaluació són els esmentats en la webquest.

La nota serà grupal, per parella.

- Ordinador per parella amb la instal.lació dels softwars necessaris per veure les diferents pàgines web.

-Connexió a internet.