GUIA DIDÀCTICA de FOTOGRAFIAR AMB L'ESCÀNER |
|||||
Perquè ? | |||||
L'escàner és un estri quotidià utilitzat sobretot per digitalitzar dibuixos, textos i fotos. Tot sovint esmentem que també es poden escanejar objectes , sempre i quan ens càpiguin a la plataforma de l'escàner.
|
|||||
Objectiu. | |||||
Explorar les possibilitats creatives de l'escaneig d'objectes de volum. Experimentar. Expressar plàsticament Descobrir noves possibilitats |
|||||
|
|||||
Procediment. | |||||
Els nens han fet composicions sobre plàstics transparents amb diferents objectes de la classe: estris, joguines, regletes... Fins i tot vam comprar gominoles, mandarines i nous expressament per fer composicions. El plastic transparent colocat sobre un cartró ens ha servit de base de transport fins l'escàner. Un cop allí només calia fer relliscar el plastic del cartró fins la plataforma de l'escàner. Mentra ha durat la sessió hem projectat l'escaneig per tal que tots veiessin com quedava cada composició. |
|||||
L'escàner utilitzat és l'Epson perfection 1250 de dotació del D.E. a l'escola. Els paràmetres de l'escàner: Sempre en MANUAL.- Hem triat una resolució de 200 ppp. Com si fos una foto a color. |
|||||
A l'hora de tapar els objectes hem utilitzat diferents mètodes: catolina blnaca, cartolina negra, draps i fins i tot hem deixat la tapa oberta en alguns cassos en que l'objecte no hi cabia. Uns consells: Sempre que es pot val més utilitzar la tapa. |
|||||
L'experimentació | |||||
L'experimentació és una part fonamental d'aquesta activitat. Fer proves per esbrinar què passaria si ... és fonamental. Us animem a provar-ho. Es pot ecanejar la ma ... la cara ... l'orella .... ? Animeu-vos a provar-ho.
En realitat un escàner és una màquina de digitalitzat el que veu talment com ho és una càmera de fotos. els resultats són arxius d'imatge en el mateix format.
|
|||||
Paràmetres | |||||
|
|||||