Activitats 1er. trimestre
Curs 2003-2004

Castanyada

Descoberta de l'entorn (Escola de Natura d'Esterri)

Data: 2-10-03 Lloc: CEIP Alins Cicle: E.infantil i cicle iniical

Sortida a Son (Retaule i Església Romànica)

Cicle mitjà i Superior

Taller de reciclatge: la deixalleria mòbil

DATA: 18-11-03 LLOC: escola CICLE: tots

Des del curs passat que a l'escola reciclem el paper i el plàstic. Sovint parlem de la necessitat de reciclar pel bé de la Terra i el nostreAquest cop el Consell Comarcal ens va enviar un deixalleria mòbil juntament amb una monitora. La deixalleria conté diferents contenidors per tal que les nenes i nens aprenguin on han de tirar les "escombreries". Des d' aparells elèctrics a oli. Cada nen/a portava de casa un bossa amb diferents materials de rebuig que anaven classificant al contenidor corresponent.

Després de l'activitat van fer un escrit per explicar l'activitat feta.Per els més petits, cicle inicial i parvulari, hem realitzat un programa Clic sobre el reciclatge que es pot descarregar a :http://www.xtec.es/recursos/clic/cat/act/soci/act98.htm

Seria més profitós si a casa també es reciclés.Molt positiu compartir l'activitat amb els alumnes de l'escola de Tírvia.

Veure foto

ACTIVITAT: Crida per la Ciència

DATA: 11-11-03 LLOC: escola CICLE: totos

El Departament d'Ensenyament, en col·laboració amb la Fundació Catalana per a la Recerca i l'Institut d'Estudis Catalans, ha programat, en el marc de la Setmana de la Ciència 2003, una activitat que demana la intervenció de tot l'alumnat d'educació infantil, d'educació primària i d'educació secundària obligatòria de tots els centres docents de Catalunya.L'activitat Crida per la Ciència ha consistit a fer el crit Viu la Ciència! A les 11 hores del matí, situant-se davant un micròfon que està connectat a un ordinador i que, mitjançant un programa informàtic, prèviament instal·lat, ha mesurarat el senyal acústic rebut. Les dades enregistrades s'envien a una base de dades d'un servidor web. La pàgina web www.setmanaciencia.org ha reflectit en temps real, totes les dades de cadascuna de les escoles participants i un mapa de Catalunya que s'ha anat il·luminant a mesura que arriben les dades de les escoles. La finalitat és "il·luminar" Catalunya de "ciència".Els objectius d'aquesta activitat són:

1. Sensibilitzar el joves vers la ciència i la tecnologia

2. Aprofundir sobre les bases científiques del so i del soroll

3. Promoure la cultura científica a la societat

4. Fomentar la participació a les activitats programades

Hem arribat a la màxima: valoració 10, això vol dir que hem cridat molt!!. El mapa de la nostra comarca ha quedat il·luminat.

Festa de Nadal

DATA: 19-12-03 LLOC: escola CICLE: tots

Com cada any hem celebrat la festa de Nadal a l'escola.Hem realitzat treballs plàstics: la postal del Nadal i un treball manual . També hem fet l'amic invisible.També hem elaborat els Make a Cracker.Dins el currículum de llengua estrangera, hi trobem el treball dels aspectes culturals i diferents tradicions que envolten la llengua. En aquesta activitat es treballa el Cracker, una tradició nadalenca que consisteix en elaborar una mena de rotllo de paper pinotxo en forma de caramel gros, a dins hi ha petits regals i també un poema. El Cracker cal obrir-lo entre dues persones (cadascuna estira per un costat). Quan es trenca fa una petita explosió "Crack", d'aquí el nom.També hem cantat Nadales en català, castellà i anglès i hem fet l'amic invissible.

Veure foto