Una opció educativa per la Pau

Des de sempre que hi ha hagut guerres entre les persones. Els que manen s'empesquen un motiu o altre per engrescar els homes a fer-se soldats i lluitar contra altres soldats i matar i destruir fins que un dels dos bàndols guanya.

Fa més de 50 anys que es van declarar els Drets Humans i molts països els han signat i estan compromesos en el seu desenvolupament i respecte, el nostre també. En una guerra es vulneren tots els Dets Humans.

En un món on hi ha guerres que es beneeixen i d'altres que s'amaguen perquè el negoci armamentístic és rentable o per vés a saber quina mena de justícia geopolítica. En un món en que els rics són cada vegada més poderosos i els pobres i oblidats simplement són cada vegada més. En un món on la justícia es transforma en venjança, però poc en igualtat.

En aquest món ens queden illes d'esperança. Una és l'escola, on ens remetem a la paraula quan hi ha un conflicte entre persones, on volem que les idees es defensin amb raons i no a cops de puny i per això n'aprenem, on volem que la discrepància sigui font de riquesa per a tots i no d'exclusió per alguns, on la cooperació val més que el cop de colze, on l'acceptació val més que la imposició, on el petit i el fràgil són acollits perquè el fort i gran els pot acollir, on la justícia significa que cadascú sigui allò que pot i vol ser juntament amb els altres.

A l'escola anem contra corrent. Ho sabem. Creiem encara en el diàleg, en el pacte, en el compromís, en el treballar junts a favor dels altres. Per això optem per la cultura de la pau i la seva educació, una pau arrelada en una societat més justa, més igualitària. Per això i perquè no ens hagi de caure la cara de vergonya quan mirem el món.

Per tant des de l'escola tornem a dir:

NO A LA GUERRA !!

més notícies