L'escola Doctor Serés rep el seu nom en memòria de l’insigne catedràtic de la Universitat de Barcelona en Manel Serés i Ibars, fill d’aquesta Vila.

L’escola està ubicada a la població d’Alpicat, municipi de la comarca del Segrià, a uns set quilòmetres de la capital: Lleida.

Alpicat era una Vila eminentment agrícola dedicada a la fructicultura i a la ramaderia i que compta amb petites indústries que donen treball a una part de la població.

En els darrers anys s’ha convertit en una zona residencial de la capital del Segrià, degut al gran nombre d’urbanitzacions emplaçades en el seu terme, que la fan una zona d’expansió de la ciutat.

La majoria de les famílies són catalanes. Els alumnes immigrants que rep l’escola són essencialment d’origen Africà (Gàmbia) i dels països de l’Est d’Europa (Romania).

El 17 de gener de 1984 es va inaugurar l’actual edifici que acollia una part dels alumnes de Primària (Cicles Mitjà i Superior), mentre que els alumnes d’Educació Infantil i Cicle Inicial van romandre a l’antiga escola del carrer de La Sardana nº1 (l’actual Biblioteca i Ludoteca Municipal).

El curs 1990-91es va fer l’ampliació de l’edifici del Parc del Graó quedant, així, l’escola unificada.

L’any 2000 es va inaugurar l’actual menjador escolar, que en aquests moment està pendent d’ampliació pel proper curs escolar.

Finalment el curs 2006-07 ( 12 d’abril de 2007) es va inaugurar l’ampliació de l’escola que actualment és de dues línies.

A més de l’edifici escolar i gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament, l’escola pot disposar durant l’horari lectiu de les instal·lacions del Parc del Graó: pistes de futbol, bàsquet, tennis, circuit d’atletisme, zona verda, que s’utilitzen durant l’hora d’esbarjo pels alumnes de Primària.

El pavelló poliesportiu és d’ús exclusiu de l’escola durant l’horari lectiu on es desenvolupen les activitats d’Educació Física dels nostres alumnes.