La funció de l'escola és formar, orientar i acreditar als nostres alumnes d’acord amb els objectius i finalitats desplegats a les lleis educatives i a la identitat pròpia de l’escola, per tal que assoleixin els coneixements, les habilitats, les actituds, els valors i les capacitats que facilitaran el seu desenvolupament integral com a individus a la societat. De tal manera que els nostres alumnes siguin persones responsables, competents i d’esperit crític que contribueixin al progrés i desenvolupament de la nostra societat, dins d’uns valors d’esforç, llibertat, responsabilitat, tolerància, solidaritat i respecte al medi ambient.

L'escola Doctor Serés vol ser un centre d’Educació Infantil i Primària que vetlli permanentment per la millora de la qualitat dels seus serveis educatius, arrelat a Alpicat, a les persones i els seus interessos en matèria educativa i una Escola, de qualitat, i de referència a Catalunya.