ESCOLA D'ESTIU 2011

Les escoles d'estiu es poden considerar una eina de caire pedagògic en el lleure estiuenc. Ja des de fa uns anys que a Castellserà a través de l' AMPA, s'organitza l'escola d'estiu per a tots aquells nens i nenes que vulguin passar-s'ho d'allò més bé durant el mes de Juliol, unes activitats les quals sempre tenen un fi educatiu. Els nens i nenes aprenen, de manera lúdica, aprenen a la mateixa vegada que es diverteixen, sense oblidar el vessant cognitiu i a la vegada fomentant una sèrie de valors humans mitjançant la convivència i el treball en grup.
Aquest any, les activitats les em dut a terme al local del "Club de Bitlles de Castellserà", els altres anys al local de "L 'associació de Dones".
Cada any es procura treballar una temàtica diferent, i la d'enguany ha estat: Els oficis. Els jardiners, els músics, els cuiners/pastissers i els pintors. Cada setmana em treballat un ofici diferent i d'aquesta manera els nens i nenes en poden fer un petit tast. S'ha fet una petita menció de cada ofici amb els seus trets característics i em realitzat una sèrie de tallers relacionats. Cal dir que també em tingut la visita d'una persona que s'hi dedica com va a ser el cas del pastisser de La Ginesta el qual va ensenyar a fer pa als nens i nenes, o també la visita de la Dolors Coll com a representant del A Peu de Serra.
D'altra banda al llarg d'aquestes setmanes em fet especial menció als llibres del "Jeronimo Stilton" ja que entusiasmen als nens/es amb grans dosis d'humor i al mateix temps eduquem amb valors com l'amistat, la sinceritat, l'amor, el respecte o la pau.
Les monitores aprofitem per agrair a tot els nens i nenes la seva iniciativa, la seva participació i el seu entusiasme en la realització de totes les activitats.

Les monitores: Pili i Núria.

Setmana dels pintors.

El Dilluns 27-6-2011 varem començar l'escola d'estiu. El primer taller que varem fer era una estrella per penjar-la a la paret.
El primer que varem fer era explicar les normes, qui eren els responsables i de el que treballarem: Dels oficis, musics, pintors, cuiners, jardiners i periodistes. També estem llegint un llibre de Geronimo Stilton. : El primer viatge al regne de la fantasia. De vegades ens venen a buscar molt tard i ens expliquem coses. I finalment desprès de l'esbarjo fem jocs molt divertits.

Martí Gamero

Durant tota aquesta setmana hem fet molts tallers, jocs, racons, cançons, tres quarts d'hora de esbarjo relaxació,i la lectura d'un llibre. La Pili es un geni amb els tallers i la Núria se sap moltes danses i molts jocs Ens o passarem tots molt bé.

Martí i Norbert

Setmana dels músics

A la segona setmana de l´ escola d´ estiu 2011 treballem els oficis. Fem de musics i en tenim mes de deu, és espectacular i farem un gran concert amb tots aquests músics tan guapos i guapes.

Clara Bernat

La setmana dels musics m'ha semblat molt bé, perquè la Núria la monitora ens ha portat un piano i ens el deixaven tocar. Fem tallers, quan arribem a l'escola d'estiu podem fer dibuixos, mirar contes, jugar a cartes i plastilina . M'ha agradat molt la setmana dels musics.

Jordi Benzal

Setmana dels jardiners

La setmana dels jardiners m'ha semblat molt bé . El primer dia varem muntar un jardí artificial i varem aprendre a fer flors de paper. El dia següent varem fer xapes i un punt de llibre molt original . Dimecres varem plantar plantes i ens varem trobar una granota,va ser espectacular!
Dijous varem fer un saquet amb flors aromàtiques i divendres varem anar a la piscina i ens ho varem passar molt bé. Ha estat una setmana molt divertida i hem fet coses molt originals.

Jordi Benzal i Núria Boix

Setmana dels cuiners

La 4ta setmana vam fer de cuiners, el primer dia vam fer barrets de cuiners.
El següent varem fer una recepta d'un coc i després el varem cuinar. Que bo que era! Arribant a Dimecres ja, varem anar a la piscina, però com que el temps no era molt adequat, ja que l'aigua estava freda i feia una mica d'aire. El dijous va ser molt divertit! Va venir el pastisser del poble i ens va ensenyar a fer pa! Ens ho varem passar d'allò més be. El Divendres no varem anar a l'escola d'estiu ja que era Festa Major a Castellserà.

Jordi Benzal, Nuria Boix i Júlia Fabregat

QUÈ ÉS PER TU LA FELICITAT?

Nom: Joaquim
Edat: 6 anys

- El futbol.

Nom: Martí R.
Edat: 4 anys

- Les aigües de la platja

Nom: Alba A.
Edat: 6 anys.

- Jugar.

Nom: Clara B.
Edat: 8 anys.

- Els cavalls.

Nom: Berta
Edat: 4 anys

- La piscina.

Nom: Diego
Edat: 11 anys.

- El futbol.

Nom: Dani
Edat: 7 anys

- Jugar amb el seu germà.

Nom: Rosa
Edat: 9 anys

- Quan algú es sent molt content perquè li han fet somriure.

Nom: Andrea
Edat: 6 anys

- És un sentiment que sento quan venen les vacances o els Reis Mags.

Nom: Júlia M.
Edat: 11 anys.

- És l'alegria. Quan alguna persona estimada em fa alguna cosa.

Nom: Júlia C.
Edat: 5 anys

- Quan em sento contenta.

Nom: Nashely.
Edat: 7 anys.

- Quan vaig a la piscina.

Nom: Lídia.
Edat: 7 anys.

- Quan em donen un petó.

Si voleu veure totes les fotos cliqueu AQUÍ