DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE:
· Metodologia del projecte:
" La metodologia utilitzada
serà el treball cooperatiu fruit d'un treball individualitzat i en comú
al grup.
" Com a eina metodològica utilitzarem les TIC.
"
Treballarem la recerca per Internet, llibres, experiències personals, escolars,
del poble i del país d'origen.
" Per a l'elaboració de la
revista s'ha creat un espai Educampus que facilitarà la comunicació
i encontre amb l'alumnat i professorat dels dos centres.
" Utilitzarem
mitjans audiovisuals per tenir un recull de tot el procés i es farà
un seguiment del projecte des dels Serveis Educatius.
" Com que hi ha
diferents nivells de competències, no tots els redactats seran iguals,
cadascú donarà el màxim de les seves possibilitats treballant
una mateixa temàtica.
· Fases del projecte
1-
Explicació per part de la tutora de l'elaboració d'una revista interactiva
i conjunta amb els alumnes de l'escola El Terral i Antoni Gaudí.
Una
part de l'alumnat que participa en el projecte, ja ho va fer el curs passat amb
una altra temàtica.
Per l'alumnat de Cicle Mitjà de Castellserà
serà la primera vegada , encara que els seus companys de sisè van
participar el curs passat.
Posem èmfasi en la importància de
compartir amb altres alumnes d'una altra zona i forma diferent de viure, una revista
pròpia dels dos centres.
2- Presentació via telemàtica
dels alumnes participants dels dos centres
Es treballarà la presentació
personal i s'elaborarà un powerpoint dels participants dels dos centres
per tal de poder-se conèixer via telemàtica.
3- Observació
, recerca , classificació , identificació de les diferents parts
d'una revista.
Abans de començar pròpiament la revista ,
s'iniciarà el projecte a partir de la descoberta dels mitjans de comunicació
escrits, revistes , diaris... en els quals es veuran els diferents apartats d'una
revista.
L'alumnat ha de poder classificar quin tipus d'informació
hi ha , veure que és una notícia, què és un reportatge,
una entrevista, una recepta , una tira còmica , un entreteniment, per tal
de poder elaborar la pròpia.
3- Treballar en gran grup cada una de
les diferents parts: Notícies, entrevista , reportatge, receptes, entreteniments
i còmics.
De forma grupal, es treballaran les diferents parts que
comportarà la revista i es veuran quines són les seqüències
que s'han de fer per poder fer les produccions.
4- Recollida de les diferents
seccions en un mural.
Es realitzaran murals del treball realitzat i s'exposaran
al centre per tal de donar protagonisme a l'alumnat de l'aula d'acollida en el
propi centre.
5- Realització de les produccions que formaran
la revista.
Es realitzarà el treball de llengua catalana a partir
de les produccions pròpies. Es treballarà la lectura, la comprensió
lectora, l'expressió escrita tenint en compte l'objectiu és que
els alumnes del propi centre i l'alumnat de Castellserà puguin llegir i
compartir la revista digital.
6- Elaboració de
la revista telemàtica.
La revista inclourà diferents apartats:
Noticies
" Notícies personals dels alumnes.
" Noticies
de l'escola
" Noticies del poble- ciutat
" Noticies dels seus
països d'origen o internacionals
Entrevistes
" Entrevista
a una persona del seu entorn, familiar, escolar, social...
Reportatges
"
Es realitzaran diferents reportatges de temes que interessin als alumnes.
Receptes
de cuina
" S'elaboraran diferents receptes de cuina tant dels països
d'origen dels alumnes de l'aula d'acollida com de Catalunya.
Secció
d'entreteniments
" Sopes de lletres, mots encreuats, sudoku...
Còmic
"
S'elaboraran diferents tires còmiques
S'anirà penjant
a l' Educampus per tal de poder interaccionar els dos centres.
La majoria
dels apartats hi haurà una secció d'opinió i preguntes per
tal d'establir comunicació entre els dos centres participants.
7-
Sortida conjunta a una redacció de revista
L'objectiu de la sortida
és múltiple.
" Conèixer-se personalment els alumnes
dels dos centres.
" Adonar-se que la llengua comunicativa en altres indrets
de Catalunya és el català.
" Veure que hi ha mitjans de
comunicació que utilitzen el català per comunicar.
8- Edició
en paper de la revista anuari elaborada conjuntament pels dos centres.
S'
elaborarà la revista en format paper per tenir un exemplar a cada escola.