DADES DEL CENTRE

CEIP ANTONI GAUDÍ

Nom del centre: Antoni Gaudí
Codi del centre: 08034400
Titularitat: Escola pública
Adreça: Carrer Antoni Gaudí
Telèfon: 93 6540401
Adreça electrònica: a8034400@centres.xtec.net
Nom de la persona responsable del projecte: Ester Noguera
Adreça electrònica: enogeur4@xtec.net

CEIP EL TERRALL DE CASTELLSERÀ

Nom del centre: El Terrall
Codi del centre: 25001281
Titularitat: Escola pública
Adreça: Carrer Major nº 1
Telèfon: 973 610343
Adreça electrònica: c5001281@xtec.net
Nom de la persona responsable del projecte: Mercè Angerri i Mª Rosa Solsona
Adreça electrònica: mangerri@xtec.cat i msolson6@xtec.cat

 

TÍTOL DEL PROJECTE: Elaboració d'una revista interactiva entre dos centres d'ubicacions ben diferents. ( Rural i urbana)

 

OBJECTIUS:

1. Continuar el coneixement iniciat el curs passat amb altres nens i nenes de Catalunya.
2. Fomentar la curiositat per a altres realitats , altres nens i nenes d'altres llocs.

3. Veure les coses que ens són semblants o iguals i veure i respectar la diferència.
4. Augmentar l'autoestima d'aquest alumnat.
5. Fomentar la cohesió al centre.
6. Integrar els aprenentatges de l'aula d'acollida a l'aula ordinària.
7. Fer un treball de recerca de noticies tant individuals, col·lectives del poble o ciutat i internacionals i poder-les compartir a partir del coneixement i la realitat personal i cultural de cadascú dels participants.
8. Fer un treball de recerca compartit d'una determinada temàtica.
9. Treballar l'entrevista com un mitja comunicatiu i d'aprenentatge no només de la llengua sinó de les diferents realitats culturals.
10. Utilitzar les TIC
11. Utilitzar mitjans audiovisuals.
12. Veure que la llengua catalana no és només una llengua escolar o de currículum.
13. Treballar la llengua catalana en les seves quatre competències, parlar, llegir, escriure i escoltar de forma significativa.
14. Sortir conjuntament les dues escoles a una redacció per veure com s'elabora un diari o revista.


 

JUSTIFICACIÓ DEL PROJECTE:

Aquest projecte es la continuïtat d'un d'iniciat el curs passat amb els alumnes de l'escola El Terral de Castellserà. Ens vam plantejar continuar aquest projecte amb els/les alumnes de l'aula d'acollida veient que havia estat una forma d'aprenentatge comunicatiu i significatiu per a ells i elles.

Aquest curs volem implicar als alumnes de les dues escoles en un treball comú interactiu , intercultural que els faci adonar que ni la distància , ni les diferències són problemes alhora de compartir una tasca.

Pensem que aquest projecte pot influir favorablement a la integració d'aquest alumnat a la societat catalana.


Creiem que aquest projecte ens pot enriquir mútuament i a més, ens permet treballar a part de la llengua, molts altres valors: el respecte, la curiositat, l'amistat, la integració, la interculturalitat ...

Les famílies d'aquests/es alumnes estan amb una situació social bastant desafavorida i això no permet als seus fills poder veure altres realitats diferents a les de Sant Boi. Pensem que aquest projecte, en el que s'inclou una sortida a una redacció de diari o revista , els permetrà ampliar els coneixements i a més podran comprovar que la llengua catalana no és només una llengua curricular, sinó que també és una llengua vehicular i de mitjans de comunicació.

 

DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE:

· Metodologia del projecte:

" La metodologia utilitzada serà el treball cooperatiu fruit d'un treball individualitzat i en comú al grup.
" Com a eina metodològica utilitzarem les TIC.
" Treballarem la recerca per Internet, llibres, experiències personals, escolars, del poble i del país d'origen.
" Per a l'elaboració de la revista s'ha creat un espai Educampus que facilitarà la comunicació i encontre amb l'alumnat i professorat dels dos centres.
" Utilitzarem mitjans audiovisuals per tenir un recull de tot el procés i es farà un seguiment del projecte des dels Serveis Educatius.
" Com que hi ha diferents nivells de competències, no tots els redactats seran iguals, cadascú donarà el màxim de les seves possibilitats treballant una mateixa temàtica.


· Fases del projecte

1- Explicació per part de la tutora de l'elaboració d'una revista interactiva i conjunta amb els alumnes de l'escola El Terral i Antoni Gaudí.

Una part de l'alumnat que participa en el projecte, ja ho va fer el curs passat amb una altra temàtica.
Per l'alumnat de Cicle Mitjà de Castellserà serà la primera vegada , encara que els seus companys de sisè van participar el curs passat.
Posem èmfasi en la importància de compartir amb altres alumnes d'una altra zona i forma diferent de viure, una revista pròpia dels dos centres.

2- Presentació via telemàtica dels alumnes participants dels dos centres

Es treballarà la presentació personal i s'elaborarà un powerpoint dels participants dels dos centres per tal de poder-se conèixer via telemàtica.


3- Observació , recerca , classificació , identificació de les diferents parts d'una revista.

Abans de començar pròpiament la revista , s'iniciarà el projecte a partir de la descoberta dels mitjans de comunicació escrits, revistes , diaris... en els quals es veuran els diferents apartats d'una revista.
L'alumnat ha de poder classificar quin tipus d'informació hi ha , veure que és una notícia, què és un reportatge, una entrevista, una recepta , una tira còmica , un entreteniment, per tal de poder elaborar la pròpia.

3- Treballar en gran grup cada una de les diferents parts: Notícies, entrevista , reportatge, receptes, entreteniments i còmics.

De forma grupal, es treballaran les diferents parts que comportarà la revista i es veuran quines són les seqüències que s'han de fer per poder fer les produccions.

4- Recollida de les diferents seccions en un mural.

Es realitzaran murals del treball realitzat i s'exposaran al centre per tal de donar protagonisme a l'alumnat de l'aula d'acollida en el propi centre.

5- Realització de les produccions que formaran la revista.

Es realitzarà el treball de llengua catalana a partir de les produccions pròpies. Es treballarà la lectura, la comprensió lectora, l'expressió escrita tenint en compte l'objectiu és que els alumnes del propi centre i l'alumnat de Castellserà puguin llegir i compartir la revista digital.


6- Elaboració de la revista telemàtica.

La revista inclourà diferents apartats:

Noticies
" Notícies personals dels alumnes.
" Noticies de l'escola
" Noticies del poble- ciutat
" Noticies dels seus països d'origen o internacionals

Entrevistes

" Entrevista a una persona del seu entorn, familiar, escolar, social...

Reportatges

" Es realitzaran diferents reportatges de temes que interessin als alumnes.

Receptes de cuina

" S'elaboraran diferents receptes de cuina tant dels països d'origen dels alumnes de l'aula d'acollida com de Catalunya.

Secció d'entreteniments

" Sopes de lletres, mots encreuats, sudoku...


Còmic

" S'elaboraran diferents tires còmiques


S'anirà penjant a l' Educampus per tal de poder interaccionar els dos centres.

La majoria dels apartats hi haurà una secció d'opinió i preguntes per tal d'establir comunicació entre els dos centres participants.

7- Sortida conjunta a una redacció de revista

L'objectiu de la sortida és múltiple.

" Conèixer-se personalment els alumnes dels dos centres.
" Adonar-se que la llengua comunicativa en altres indrets de Catalunya és el català.
" Veure que hi ha mitjans de comunicació que utilitzen el català per comunicar.

8- Edició en paper de la revista anuari elaborada conjuntament pels dos centres.

S' elaborarà la revista en format paper per tenir un exemplar a cada escola.

 

 

INTEGRACIÓ EN EL CURRICULUM

Aquest projecte està totalment integrat en l'àrea de català i socials especialment en el desenvolupament i millora de les competències d'expressió lectora , escrita i oral.
També integra el treball de valors com el respecte a la tasques dels companys , la cooperació per fer un producte , la convivència i la interculturalitat.


 

COL·LECTIUS QUE HI PARTICIPEN

Professorat del centre

Coordinadora d'informàtica - Mercè Angerri

" Alumnat participant:


Alumnat Cicle Mitjà CEIP El Terrall

Nom
Curs
Roger Alsina Carretero 3r
Marta Casals Escolà 3r
Judit Huguet Cercós 3r
Alba Lerín Pubill 3r
David Vidal Sans 3r
Olga Aleu Cendrós 4t
Enric Bernat Lunar 4t
Roger Boncompte Elies 4t
Núria Boncompte Torres 4t
Noemí Borda Perera 4t
Aina Ginestà Garcia 4t
Aitor Llobet Ges 4t
David Piqué Prat 4t
Ana Reinaldos Alcázar 4t

Alumnat aula d'acollida CEIP Antoni Gaudí

Nom País Curs

Bryan Steven , López Pantoja Hondures 2n
Julian ,Aguayo Briones Equador 3r
Christian, Hernandez Zuluaga Colòmbia 3r
Karima Belkasmi Marroc 3r
Soukaina, El Harcha Marroc 3r
Yi, Ji Xina 4t.
Victor Damian , Portugal Martinez Uruguai 4t
Hanane, Belkasmi Marroc 5è
Chaima Lahjar Marroc 5è

 

 

Tornar