Projecte ENGLART

English and Art in touch

Davant les positives conclusions que s’obtenen dels diferents estudis realitzats quant a l’ensenyament-aprenentatge d’una llengua estrangera en edat precoç, el nostre centre, el CEIP GUILLEM ISARN de La Fuliola imparteix, dins la mateixa franja horària Anglès i Educació Artística, ENGLART. Aquest projecte que començà al cicle Inicial, es va ampliant  a tot l'alumnat del centre.

Per tal de fer-vos cinc cèntims del projecte,  per exemple al cicle inicial estructurem cada nivell en 6 centres d’ interès, tots ells propers a les edats i interessos dels nens i nenes als quals va dedicat el projecte. En cada centre d’interès hi inserim les unitats lèxiques més importants, una estructura gramatical bàsica, un poema o conte per a recitar/memoritzar i una cançó.

Tots aquests aspectes lingüístics es desenvolupen a través d’ una tècnica plàstica ja sigui el collage, la pintura, el fang, el dibuix, cosint, ... Tota la classe s’intenta impartir en anglès així com tots els materials i eines a utilitzar es pronuncien i s’emeten en l’ idioma que estem aprenent. Realment és una gran experiència i els nens i les nenes s’ho passen d’allò més bé!!

ENGLART II

Aquest any hem fet la continuació del projecte, (l’ Englart II) que  serà l’entrada de l’idioma estranger, en el nostre cas l’anglès, a l’aula del Cicle Mitjà en una franja horària en que, específicament  no es farà l’idioma sinó, una altra àrea del currículum, Educació Artística, Visual i Plàstica. Des d’aquest planejament, els nostres alumnes del Cicle Mitjà  augmentaran  una sessió, d’una hora setmanal, la immersió en l’idioma estranger.

Breu esment de tots els continguts i tècniques que hem desenvolupat durant el curs 2005. 2006:

UNIT 1: Dots, lines and bends. Primary colours. Els punts, les línies i les corbes. Els colors primaris. Tècnica: Pintura. Joan Miró

UNIT 2. Silhouettes and shadows. Neutral colours. Les siluetes i les ombres. Els colors neutres. Tècnica: Ceres i llapis. Joan Miró

UNIT 3: Symmetries. Secondary colours. Les simetries. Colors secundaris. Tècnica: Pintura i rotuladors. Joan Miró

UNIT 4. Textures. Cool Colours. Textures. Colors freds. Tècnica: Ceres. Andy Warhol

UNIT 5. Printing with ...... Hot colours. Estampem amb.... Els colors càlids. Tècnica: Pintura i ceres. Andy Warhol.

UNIT 6.  Let’s follow patterns and fold paper!! Seriacions / sanefes  i treball amb paper. Tècnica: colors, rotuladors, paper. Sessió d’ordinador. Andy Warhol.