ENGLART III

Com ja sabeu, l'escola va endegar ara ja fa sis anys una iniciativa innovadora i alhora molt motivadora, en el que es va anomenar com tots ja sabeu Englart I (cicle Inicial de Primària). Posteriorment es va gestar l'Englart II (cicle Mitjà de Primària) i aquest curs 2008-2009 s'ha aprovat el projecte Englart III (cicle Superior de Primària).

A conseqüència dels bons resultats obtinguts durant la posada en pràctica dels dos anteriors projectes, vam creure oportú i necessari emmarcar tota la Primària dins l'Englart.

El projecte Englart III té la mateixa base que els altres dos projectes. Serà l'entrada de l’idioma estranger, en el nostre cas l’anglès, a l’aula del cicle cuperior en una franja horària en que, específicament no es farà l’idioma sinó, una altra àrea del currículum, Educació Artística, Visual i Plàstica.

Des d’aquest planejament, els nostres alumnes del Cicle Superior augmentaran una sessió, d’una hora setmanal, la immersió en l’idioma estranger.

Tot i ser una àrea del currículum no lingüística els nostres alumnes repassaran algunes estructura gramaticals en anglès (estructures per demanar material: Can you lend me some wax crayons…

Dins l'Englart III també treballarem les TIC (Presentacions Power Point) dels diferents artistes que treballem.

Treballarem també "Mind Maps" dels artistes i farem petits questionaris en anglès per veure si s'han conseguit assolir els objectius marcats en el Projecte.

Breu esment de tots els continguts i tècniques que es desenvoluparan al

Projecte Englart III:

Unit 1 “I enjoy with textures”. Els alumnes experimenten amb diferents textures: naturals, artificials. Tècnica: S’utilitzen varies tècniques: Tinta xinesa, ceres, retalls de roba...Artista: Antoni Tàpias.

Fotos unit 1

Unit 2 “We make magic with colours” Colors primaris, secundaris i terciaris. Gradacions de color. Esquemes de colors. Tècnica: Pintura. Artista: Henri Matisse.

Fotos Unit 2

Unit 3 “Portrait & Self-Portrait”. S’empren tècniques per dibuixar retrats i auto-retrats. Tècnica: Carbonet. Artista: Santiago Rusiñol.

Fotos unit 3

Unit 4 “Volume & Perspective with fruit” . Treballen la perspectiva i el volum amb fruita i “bodegons”. S’utilitzen diferents tècniques per treballar el volum: fang, sal, sorra, pintura, ceres...Artista: Paul Cézanne

Fotos unit 4

Unit 5  “Creating with drawing compass & ruler”. Ha cicle superior els alumnes han de començar a tenir algunes nocions de dibuix tècnic. En aquesta unitat treballaran amb el compas, l’escaire, el regle....Artista: Hem escollit el cubista Fernand Léger perquè treballa molt el dibuix lineal en les seves obres.

Fotos unit 5

Unit 6 “Let’s make an advertising poster”. En Aquesta unitat els alumnes treballaran el Pop Art. Els nens intentaran reproduir i crear imatges mitjançant la tècnica de la serigrafia, objectes com ho van fer els artistes d’aquesta manifestació plàstica. Artista: Andy Warhol. Vam decidir triar Warhol ja que va ser el màxim exponent d’aquest moviment.

Fotos unit 6