Racó del Protagonista del Cicle Superior

El RACÓ del PROTAGONISTA a sisè està pensat  per aprendre i descobrir aficions i habilitats, en molts casos desconegudes, dels nostres companys de classe. Aquí en teniu la mostra d'aquest curs

EMMA, ANNA I JÚLIA

Hola !!!
Som l’Anna, l’Emma i la Júlia nosaltres no havíem vist mai fer el racó del protagonista. Hem decidit fer patinatge artístic sobre quatre rodes ja que entrenem tres dies a la setmana dilluns, dimecres i divendres de sis a 2/4 de vuit al poliesportiu de Bellcaire. Ens agrada molt patinar i també fem competicions.    Per entrenar cal portar el mallot ficat tal com veieu a la foto. Els patins ens els posem al vestidor. També cal portar turbant i cua.
Al patinatge artístic no es tracta de fer gols ni es tracta de guanyar si no que es tracta de estirar-se molt, fer figures boniques i esforçar-se. L’Emma i la Júlia fa un any que patinen i L’Anna fa dos anys i mig. Tot això va començar perquè  la mare de l’Anna li va dir a la seva filla si l’Anna es volia apuntar a patinatge. L’Anna ho va provar i li va agradar. Primer va fer un mes de prova per si li agradava i s’hi va apuntar. Al cap d’un temps l’Anna, els hi va proposar a l’Emma i la Júlia i també ho van provar, i els i va agradar molt. Al principi a les tres ens va costar bastant però a mesura de practicar ens anaven  sortint  els moviments i els salts.

Per què no ho proveu, és molt divertit!!!

Anna Carulla
 Emma i Júlia Ortiz

DOMINGO
Hola!!!
Sóc el Domingo jo no havia vist mai fer el racó del protagonista. He decidit fer el món de la caça ja que entreno dos dies a la setmana: dissabte i diumenge . M’ agrada caçar i faig competicions.  Per entrenar he de portar cascs per les orelles , les ulleres com veieu a la foto i l’ escopeta .
Al tir no es tracta de jugar, es tracta d’ estar molt concentrat en la tirada i esforçar-se . Jo fa un any i mig que tiro . Tot va començar en veure el meu pare. Un dia em va dir si volia tirar i jo ho vaig provar, i em va agradar molt. Primer no en sabia tan però ara ja en sé bastant. Jo faig tir al camp ( caço perdius i conills) i també tir al plat. Per què  no ho proveu és  molt divertit!!!

FARAH I LARISA

Hola!!!

Som la Farah i la Larisa, les dues hem nascut fora d'Espanya, però ara vivim aquí amb les nostres famílies, on estem molt bé.

Sóc la Farah , jo no vaig  néixer aquí, sinó al Marroc, però fa vuit anys que estic a Catalunya. Jo he portat pa i henna que són caraterístics de la meva cultura. El pa el fa cada tres dies la meva mare, jo no el sé fer encara. Amb l´henna que el fem anar als casaments, sé fer algun dibuix a les mans. Ara en faré un.

Jo sóc la Larisa, jo tampoc no sóc d’ aquí, vaig néixer a Romania. Fa tres anys, vaig arribar a Espanya: primer vaig anar a Màlaga, després a les Illes Balears , i ara per fi sóc aquí.
Jo he portat una tortuga que es diu Marina que és la meva mascota. Ella menja cucs tot el estiu, i a l’hivern dorm perquè hiverna. Li dono tres cucs a la setmana.
També portar algun cosa de menjar, en concret un plat que és com l’amanida russa que es diu Salata de Biof o bé la Sarmale que és com canelons de carn però en lloc de fer-los amb pasta ho fem amb col bullida però finalment no he  pogut. Adéu!!!!

Farah i Larisa

SERGI
Hola!!!

Sóc el Sergi i vaig decidir tocar la guitarra perquè vaig a Agramunt a aprendre a tocar la guitarra dos dies per setmana. I després vaig decidir que el protagonista tingués dos parts una la de tocar la guitarra i després sense que ningú sospites res vaig dir que anava al lavabo em vaig ficar l’equipatge de jugar al tennis i vam anar a la pista del l’escola a fer quatre tocs amb el mestre, amb l’Óscar, el Joel, el Domingo etc.

Finalment vàrem pujar cap a dalt i vàrem tornar a fer classe normal.

ÒSCAR
Hola!!!
Em dic Óscar i m’agrada molt jugar a futbol. Als 3 o 4 anys ja vaig començar a jugar a futbol pel meu carrer. I un dia el meu pare va decidir de que m’apuntés a una escola de Futbol, llavors tenia 7 anys. Aquella escola és  l'Escola Futbol Urgell o també E.F.U. Jo he entrenat : a Bellcaire i Tornabous.  Cada cap de setmana fem un partit de lliga i quan acabem la lliga algun cap de setmana anem a fer un torneig. Allà he après moltes coses, he  après a xutar, a fer malabarismes amb la pilota,... Abans xutava molt fluix i amb puntera i ara xuto molt fort i sense puntera. Jo crec que en sé bastant i encara en puc aprendre molt més.
El dia que vaig fer el protagonista vaig pensar de que podria fer com un entrenament dels que faig jo els i vaig ensenyar els exercicis que fem allà a l’entrenament. També vaig portar l'equipatge que portem a l’entrenament i el que portem per a jugar els partits.
Em sembla que els hi va agradar molt als meus companys.

proper protagonista

RADOUANE