També som protagonistes: les nostres aficions

Al mes de març els alumnes de cicle superior hem iniciat el RACÓ DEL PROTAGONISTA.

Aquest racó ens permet descobrir aficions i interessos  dels nostres companys i companyes que sovint no coneixem prèviament. Sempre descobrim aspectes que no sabíem i aprenem dels que ens expliquen els companys i les companyes

R0BERT

Hola , sóc el Robert, un dels alumnes de 6é i com tots ells el dia 24 vaig presentar la meva afició, el saxo, el meu instrument . Els vaig ensenyar les parts, com es toca, on n’he après , perquè m’agrada, etc. Aquesta és una de les meves aficions juntament amb llegir o ajudar al pare al camp.

MANEL

Hola em dic Manel i faig sisè, el dia 24 de març del 2011 vaig fer el racó del protagonista. El meu racó del protagonista el vaig fer  de la meva afició que és l’atletisme.

He fet l’atletisme perquè per mi és un esport molt interessant i també perquè ja tenia ídols com l’Usain Bolt. Faig atletisme a Arbeca. El dia que vaig fer el racó del protagonista fam fer proves com per exemple el llançament de pes, salt de llargada... M’ho vaig passar molt bé fent el racó.

ARNAU

Em dic Arnau Massons, i sóc de sisè. El dimarts 22 de març de 2011 vaig fer el racó del protagonista. Primer vaig parlar de sis esports que m’agraden molt: skate, BMX, PingPong, esquí, futbol i bàsquet. Després vaig explicar com es van crear. Finalment vaig ensenyar els materials.  Al cap d’una estona vam jugar a ping-pong a la sla de plàstica, vam fer un circuit de BMX, i un d’Skate.

Ens ho vam passar la mar de bé.

Hola sóc la Dori, el dia 17 de març del 2011 vaig fer el racó del protagonista, el vaig fer de l’instrument que toco, el contrabaix ja que és una afició que practico des de fa 5 anys. També jugo a tennis però vaig pensar no repetir, perquè el meu germà ja ho havia fet. Vaig començar a tocar-lo perquè m’encantava el seu so.  Vaig ensenyar als meus companys que era pizzicato, l’afinador, el cronòmetre, el nom de les coses més importants, l’arc, l’altura que pot tenir i un parell de coses més.

I finalment unes quantes preguntes. Va ser una classe fenomenal.

CLARA

Hola sóc la Clara i faig 6è i el dia 17 de març vaig fer el racó del protagonista i vaig explicar el meu esport preferit.

Vaig explicar una mica, tot el que faig a rítmica i vaig ensenyar totes les especialitats que hi ha en aquest esport i també vaig explicar totes les coses que valoren els jutges.

Vaig triar aquest la gimnàstica rítmica  perquè m’agrada molt i perquè ho trobo una manera molt divertida de fer un esport com aquest.

MARC

Hola, em dic Marc Martínez Sellés , faig 6è,el dilluns 14 faig fer el racó de protagonista i vaig explicar la meva vida al futbol i he fet aquest racó perquè des de ben petit m’ha agradat jugar a futbol i , perquè el meu pare també hi jugava i vaig apuntar-me a l’E.F.U i ara fa poc que jugo a l’U.E.Lleida i espero algun dia  jugar amb un equip professional.

JUDIT

Hola em dic Judit i faig 6è. El dia 14 de març del 2011 vaig fer el racó del  protagonista de cuina  perquè és una de les meves aficions preferides. Vaig portar estris de cuina que feia servir per fer menjar , també vaig portar  llibres de un cuiner molt famós que és Karlos Arguiñano on hi havia moltes receptes i per acabar vaig portar un coc fet per jo i ajudat per la meva mare.

Als meus amics el hi vaig explicar des de quan m’agrada la cuina, que és des de petita. Sempre mirava a la padrina com feia el menjar. El menjar que més m’agrada cuinar són les postres.

Ens ho vam passar molt bé, i vam poder esmorzar ambel pastís que vaig portar.

MARÇAL

Hola, sóc el Marçal. El dia 11 de març vaig ensenyar la meva afició als nens de 5è i de 6è que és  treballar a la granja de vedells i així ajuda als pares. M’agrada aquesta afició perquè de ben petit els meus pares ja em portaven a treballar i m’agrada molt. El dia del protagonista vaig ensenyar xeringues, una forca, llet amb pols i granulat. A mi, també m’agrada molt jugar a futbol, i ho faig amb l’EFU aleví.

La meva mare també va venir a l'escola, em va portar el material i em va ajudar una mica explicar  tot el que es fa a la granja.

DANIELA

Hola sóc la Daniela i el divendres dia 11 de març vaig fer el meu protagonista juntament amb la Nerea, sobre la nostra afició que és muntar a cavall. Vaig fer aquest racó perquè des de petita que  m’agraden molt els cavalls.

També vam ensenyar l’equipatge i el material que es necessita per muntar.

Vam portar un cavall i el vam deixar tocar als alumnes de 5è i 6è. El germà de la Nerea ens va fer una petita demostració amb el cavall.

NEREA

Hola jo sóc la Nerea.

El divendres onze de març vaig fer el racó del protagonista amb la Daniela, i tractava de cavalls perquè és la nostra afició.

Quan jo tenia un any i vam canviar de casa, i havia un terreny molt extens el meu pare va comprar dos cavalls i des de aquest dia és la meva afició.

Amb el cavall es pot anar a diferents passos com per exemple al pas (caminant), al trot(galopant), o corrent.