CULTURA RELIGIOSA

RACONS DE CULTURA RELIGIOSA

Justificació

El Currículum de Cultura religiosa es pot desenvolupar mitjançant les unitats del llibre, però també d’una forma més lúdica i adaptada als nous mètodes educatius, mitjançant els racons.

És a través dels racons que l’alumnat ampliarà, descobrirà, coneixerà i aprendrà la Història del Poble de Déu, la vida de Jesús, el llibre sagrat de la Bíblia, les festes cristianes dins l’any litúrgic i la solidaritat en el món actual.

-          Conèixer i descobrir el naixement de Jesús.

-          Conèixer i descobrir la Passió de Jesús.

-          Identificar les festes cristianes dins l’any litúrgic.

-          Identificar els personatges de la Bíblia.

-          Descobrir i conèixer la Bíblia, com el llibre sagrat dels cristians.

-          Educar en els valors de l’Evangeli.

-          Respectar el bon ús del material.

-          Conscienciar de les diversitats culturals i socials i l’acceptació d’aquestes.

-          Potenciar la comunicació.

-          Ser capaç de reflexionar abans de dir o fer alguna cosa i actuar conseqüentment.

1. El dominó del naixement de Jesús

2. Joc de la Passió de Jesús

3. Joc de la Setmana Santa

4. Joc de l’oca de Càritas

5. Memori. Elements de la religió

6. Joc de les Festes Cristianes

7. Joc ordinador. LA BÍBLIA

8. Personatges bíblics

9. Puzle, vida de Jesús i festes religioses

10. Racó de l’art religiós

11. JESÚS, qui l’encerta l’endevina.

Temporització

L’activitat tindrà una duració de mitja hora en cada sessió, que es realitzaran quinzenalment.

Metodologia de cada racó

El principi d’aprenentatge serà constructivista. L’alumnat mitjançant els coneixements previs i mitjançant aquests o en la recerca d’informació, tant per Internet o la Bíblia, resoldran i aconseguiran els objectius marcats per cada racó.

El mestre farà d’orientador en els racons i vetllarà perquè els racons es facin correctament. El mestre realitzarà l’avaluació final de cada racó, pel que fa en l’avaluació metodològica, del material i l’assoliment dels objectius.

Els racons es realitzaran per parelles, que el mateix alumnat formarà.

Avaluació

AVALUACIÓ METODOLÒGICA. S’avaluarà si cada racó compleix l’objectiu indicat i si l’alumnat utilitza correctament el racó per al seu aprenentatge.

AVALUACIÓ DEL MATERIAL. S’avaluarà que el material utilitzat, joc, cartes, fitxes, sigui el correcte per a l’assoliment dels objectius. També s’avaluarà que el material estigui en perfecte esta de conservació.

AUTOAVALUACIÓ. Cada racó tindrà una avaluació de l’alumnat. Cada alumne tindrà una graella amb tots els racons. Aquest posarà la data en el recó elegit i després farà una valoració dels contingut apresos, verd si s’ha aprés continguts, vermells si no s’han aprés continguts nous i taronja si s’han aprés alguns continguts nous.

AVALUACIÓ FINAL. El mestre farà una avaluació final, tenint en compte si s’han assolit els objectius. Aquesta avaluació es tindrà en compte l’avaluació realitzada pels alumnes i per l’ observació del desenvolupament de l’activitat. També es revisaran les conclusions i les respostes donades a les activitats dels diferents racons. El mestre podrà fer preguntes orals als alumnes per acabar de finalitzar l’avaluació final.