.
CARACTERÍSTIQUES DEL TREBALL

El Claustre de mestres del Centre  ens vàrem trobar amb la dificultat que plantejava l'atenció a la diversitat degut a la presència en totes les aules d'alumnes alumnes amb un procés d'ensenyament-aprenentatge més lent. Calia, doncs, proposar activitats que possibilitessin la diversificació i la flexibilitat que permetés anar modificant el tipus i grau d'intervenció així com el nivell de suport del professor. També calia considerar organitzacions d'aula que permetessin als alumnes planificar i desenvolupar pel seu compte tasques, així com que es facilités a diferents grups d'alumnes treballar en un mateix moment en tasques diferents. Tot això ens suposava un repte, però calia fer-ho per tal d'acomplir alguns dels principis dels nostres trets d'identitat anomenats anteriorment (tracte personalitzat, atenció a la diversitat, metodologia activa, ...).
Desprès de donar tombs i més tombs a aquestes qüestions, vàrem decidir establir en aquest Centre un treball per racons de manera que cada alumne va realitzant les diferents activitats seguint el seu ritme. Aquest tipus de plantejament ja s'estava duent a terme a Educació Infantil i , degut als seus resultats satisfactoris, calia introduir-ho a Educació Primària.
Vàrem decidir començar per una única matèria (llengua catalana) desprès , si els resultats eren favorables, ja s'introduiria aquest tipus de treball en altres matèries instrumentals (matemàtiques, llengua castellana, idioma estranger).
Aquest és un sistema de treball ben consolidat.

• El curs 1.996/97 es van dissenyar diferents racons per Educació Infantil que funcionaven com a treball complementari a les diferents àrees curriculars: racó de joc simbòlic, de sanefes, de plàstica, de llengua, seriacions, puzzles, construccions, caixa de paraules, matemàtica... Els propis alumnes trien per parelles el racó que volen treballar aquell dia, hi ha però, uns racons obligatoris pels quals han de passar durant un cert temps: seriacions, matemàtiques, caixa de paraules, plàstica, sanefes, llengua. Quan hi han passat tots els nens es canvien les activitats dels diferents racons.
  •  El curs 1.997/98 Vàrem començar a treballar l'experiència del treball per racons al Cicle Inicial de primària dins l'àrea de llengua catalana ja que consideràvem que calia aprofundir i respectar els diferents nivells de maduresa i desenvolupament en l'aprenentatge de la lectura, comprensió lectora, expressió escrita, ortografia i gramàtica. Es van dissenyar diferents racons que treballin diferents aspectes del currículum de la llengua catalana en aquest cicle: construcció de paraules, construcció de frases, ortografia, expressió oral i escrita, vocabulari, lectura...

•  El curs 1.998/99 vàrem introduir l'experiència del treball per racons al Cicle Mitjà de primària dins l'àrea de llengua catalana. Es van dissenyar i treballar diferents racons com: comprensió, gramàtica, parxís ortogràfic, fem un conte, qui és qui?, historietes, l'apòstrof, síl·labes, la mona, rodolinem... Amb tots aquests racons s'intentava treballar els diferents aspectes del currículum de l'àrea de llengua catalana d'una forma molt més lúdica, donant una especial importància a l'ortografia i l'expressió escrita.

•  El curs escolar 1.999/2.000 es van  començar a introduir alguns racons de matemàtiques al Cicle Inicial i s'encetà l'experiència en l'aprenentatge de la llengua catalana al cicle Superior. El primer trimestre del present curs escolar s'organitzaren els següents racons al Cicle Superior: parxís ortogràfic, vocabulari, biblioteca d'aula, expressió escrita, comprensió lectora i dictats per parelles.Per planificar tota aquesta activitat comptem amb l'assessorament d'una mestra adscrita al SEDEC (Servei d'assessorament del català).
  • Es un projecte en el qual hi participen tots els alumnes, mestres i cicles d'aquest Centre Escolar i que compta amb l'aprovació del Consell Escolar del Centre. Cal destacar que tots els cursos i Cicles d'aquest Centre segueixen la mateixa línia metodològica en l'aprenentatge de la llengua catalana i, per tant, l'experiència del treball per racons en l'àrea de llengua catalana és generalitzada a tot el Centre per tal de seguir la línia d'escola reflexada en el nostre Projecte Educatiu i Projecte Lingüístic.
  • El  curs escolar 2.000/2.001 es van  introduir més  racons de matemàtiques al Cicle Inicial i s'amplià amb racons de llengua oral i comunicació al cicle superior. Els racons aniran canviant a mesura que canviïn les necesitats  dels alumnes. La novetat mést important del  curs fou la introducció del treball per racons en alguna sessió de llengua anglesa.
  • També el fet de tenir per primera vegada una mestra de suport serví per a tenir elaborar més racons de llengua oral especialment per als alumnes d'incorporació tardana d'altres països i/o comunitats.

• El curs 2001/2002 s'activà de manera definitiva el fet de treballar un dia a la setmana les matemàtiques de tot el centre en racons de treballs, per aquest motiu el profesorat del centre rebè un seminari de formació. Es realitza un Pla estratègic de centre que durarà quatre anys.

• El curs 2002/03 es continuà la formació al centre, i sens dubte, a més de continuar fent-se els de llengua catalana i anglesa, ha estat el curs el de la generalització dels racons de matemàtiques a tots els cicles.

• Des del curs  2003/04 la tasca anual és revisar tots els racons, incloure'n de nous, suprimir els que ja es consideren obsolets i , gràcies a les eienes TIC que hi ha cada vegada més al centre anar-ne fent en suport informàtic..