ELS RACONS A LES AULES D'INFANTIL.

EDUCACIÓ INFANTIL 3

 

RACONS  DE   LLENGUATGE   VERBAL

   1r  TRIMESTRE

     2n  TRIMESTRE

        3r   TRIMESTRE

Traç i grafisme

Vocabulari a nivell oral relacionat amb els centres d’interès.

Lletres de pal amb goma espuma.

Joc de confegir el propi nom .

Pissarra magnètica i lletres.

Làmines amb escenes quotidianes properes a l’alumnat.

Jocs d’associació.

Biblioteca d’aula.

 

Dibuix de les parts de la cara i del cos.

Lletres de pal.

Joc de configurar el propi nom.

Pissarra magnètica i lletres.

Làmines amb escenas quotidianes properes a l’alumnat.

Jocs d’associació.

Biblioteca d’aula.

Música.

 

 

Lletres de pal.

Joc de configurar el propi nom i els dels companys/es.

Pissarra magnètica i lletres.

Làmines amb escenas quotidianes properes a l’alumnat.

Jocs d’associació.

Lotos i memoris relacionats amb els centres d’interès.

Cops de veu.

Biblioteca d’aula.

Ordres senzilles.

 

 

OBJECTIUS DE LLENGUATGE VERBAL

1. Introduir el grafisme a través del joc per poder avançar i treballar el nom propi i dels companys.

2. Ordenar seqüències de dos o 3 elements.

3. Confegir paraules amb la pissarra magnètica o amb goma espuma relacionades amb els centres d’interès o els dies de la setmana,estacions de l’any...

4. Treballar el nom propi i el dels companys.

5. Practicar el traç dels grafismes.

6. Identificar els cops de veus de les paraules.

7. Jugar a  realitzar ordres senzilles

8. Visualitzar contes i realitzar diferents treballs al racó de la biblioteca.

  


ACTIVITATS

 

TRAÇ I GRAFISME

Activitat:Els alumnes realitzaràn el traç de les lletres dels seus noms i dels companys amb una pissarra plastificada.

 

VOCABULARI A NIVELL ORAL RELACIONAT AMB ELS CENTRES D’INTERÈS.

Activitat:Treballar el vocabulari de l’aula a partir de làmines ,contes i murals.

 

LLETRES DE PAL AMB GOMA ESPUMA.

Activitat:Jugar amb  les lletres ,identificarles ,relacionarles amb noms...

 

JOC DE CONFEGIR EL PROPI NOM I ELS DELS COMPANYS

Activitat:Jugar a confegir el nom a partir de les lletres.

 

PISSARRA MAGNÈTICA I LLETRES.

 Activitats: Jugar amb les lletres,confegir el seu nom,i els dels companys...

 

LÀMINES AMB ESCENES QUOTIDIANES PROPERES A L’ALUMNAT.

Activitat: treballar a nivell oral les imatges de les escenes relacionades amb els centres d’interès corresponents

 

JOCS D’ASSOCIACIÓ.

Activitat: Relacionar el dibuix del cartronet (on hi ha els 12 dibuixos) amb el seu corresponent (l’ individual). Citar verbalment el nom de les diferents imatges.

 

 BIBLIOTECA D’AULA.

Activitat: Visualitzar contes, expressar oralment les imatges i la història del conte, realitzar dibuixos dirigits i lliures.

 
MÚSICA.

Activitat: Visualitzen les imatges i lletres de les cançons,i canten les cançons.

   

DIBUIX DE LES PARTS DE LA CARA I DEL COS.

Activitat: Enganxar les diferents parts de la cara en un dibuix. Dibuixar les parts de la cara i el cos.

   

LLETRES DE PAL.

Activitat: Practicar el traç de les lletres de pal amb diferents materials:plastilina, palets...

 

LOTOS I MEMORIS RELACIONATS AMB ELS CENTRES D’INTERÈS.

Activitat: Jugar a jocs de memòria amb dibuixos de diferent vocabulari.

Lotos: jugar a trobar en el cartronet els diferents dibuixos.

 

COPS DE VEU.

Activitat: a partir dels noms dels nens i nenes, de dibuixos o imatges treballades ,piquem amb les mans els cops de veu que hi té.

 
ORDRES SENZILLES.

Activitat: Treballar el llenguatge oral a partir d’ordres senzilles donades per el mestre o la mestra.

  


 

             RACONS   DE    LLENGUATGE   MATEMÀTIC

Puzzles

Encaixos

Busquem el número 1

Seriacions i classificacions (color, forma…)

Puzzles

Encaixos

Busquem el número 2

Fem parelles

Seriacions i classificacions (color, forma…)

Puzzles

Encaixos

Busquem el número 3

Nombres (grafisme i comptem)

Formes (blocs lògics) i tangram.

 

OBJECTIUS DE LLENGUATGE MATEMÀTIC

 

  1. Associar una figura geomètrica amb el seu respectiu dibuix gràfic.
  2. Relacionar elements per la similitud qualitativa (la forma).
  3. Mantenir l’atenció en la pròpia acció per acabar la tasca iniciada.
  4. Exercitar la percepció sensorial a partir de la manipulació i exploració.
  5. Identificar objectes solament pel tacte i apreciar la forma i l’espai que ocupen.
  6. Discriminar les qualitats perceptibles d’objectes materials: colors, formes, grandàries, posicions…
  7. Tenir cura del material i endreçar-lo al seu lloc corresponent un cop acabada l’activitat.
  8. Saber orientar-se en l’espai.
  9. Coordinar la direccionalitat en el traç.
  10. Practicar la coordinació oculomanual en els diferents traços.
  11. Controlar la precisió en el traç.
  12. Reconèixer i identificar els colors en objectes de l’entorn.
  13. Classificar elements segons el seu color.
  14. Mostrar interès en les activitats.
  15. Comprendre l’ordre lògic d’una sèrie dos o tres elements segons un, dos o tres  atributs.
  16. Atendre a les ordres donades.

ACTIVITATS

 

PUZZLES I ENCAIXOS

Activitat: Iniciar al nen/a en les construccions de trencaclosques senzills amb el vocabulari de la classe i dels centres d’interès. 

BUSQUEM ELS NOMBRES

Activitat: Encerclar els nombres que anem indicant (1-2-3)

 

FORMES I FIGURES

Activitats:

  1. Manipulació lliure dels diferents elements.

2. Identificació dels elements que tenen la mateixa forma, relacionant la figura real amb el seu dibuix.

 

TANGRAM

Activitats:

  1. Fer figures lliurement amb les peces del denigrem. Aquí es deixa lliure la imaginació del nen/a i la manipulació directa.
  2. Fer una reproducció a sobre del mateix model.
  3. Completar amb la peça que falta un model incomplet.
  4. Reproduir un model amb les peces de la mateixa mida.
  5. Reproduir un model més petit.

 

NOMBRES, GRAFISME I COMPTEM

Activitats:

-Treballarem el traç de la fitxa presentada. Abans de realitzar-la, però, farem alguna activitat prèvia com per exemple repassar el traç amb el dit a la pissarra, repassar-lo amb guixos de colors...

 

SERIACIONS I CLASSIFICACIONS

Activitats:

1.  Els alumnes hauran de copiar les sèries donades, completar-les o els podem demanar que se les inventin ells.



 

RACONS DE MANIPULACIÓ

Enrosquem

Plastilina

Construccions

 

 

 

Grafisme

Pinces

Enrosquem

Construccions

 

Grafisme

Seriacions

Retallem

Clauets

Construccions

 

 

OBJECTIUS DE MANIPULACIÓ

  1. Manipular i explorar materials mitjançant la coordinació visual-motora.
  2. Identificar objectes a través dels sentits (vista, tacte…) i apreciar l’espai que ocupen.
  3. Millorar el control i la precisió de tècniques manipulatives.
  4. Endreçar els clauets dins la capsa un cop acabada l’activitat.
  5. Explorar diferents formes utilitzant la plastilina.
  6. Observar i resoldre seriacions a partir de models i sense.

ACTIVITATS

ENROSQUEM

Activitat: consisteix en enroscar peces de diferents formes als cargols corresponent.

PASTILINA

Activitat: treballar formes, els nombres, lletres, figures...a  partir de la manipulació de la plastilina.

  

CONSTRUCCIONS

Activitat: Potenciar la creativitat i el treball motriu a partir peces de construccions. Començarem amb peces grans i anirem reduint la grandària i augmentant la quantitat de peces.

PINCES

Activitat: Consisteix en fer seriacions a partir d’un model segons la posició i el color.

SERIACIONS

Activitat:  Els alumnes hauran de copiar les sèries donades, completar-les o els podem demanar que se les inventin ells.

RETALLEM

Activitat:  consisteix en iniciar als nens/es de P3 en l’hàbit de retallar tipus de paper.

CLAUETS

Activitats:

1.      Convidar al nen/a a què vagi posant clauets de forma lliure i que vagi experimentant amb els diferents colors i els dibuixos que pot fer.

2.      Proposar al nen/a que agafi només els clauets d’un determinat color o que faci formes (un quadrat, un triangle…).

3.      Es pot plantejar al nen/a que faci una seriació, la qual podem començar nosaltres (combinant dos colors, tres…). També podem dir-li que se n´inventi una.

 

AVALUACIÓ DELS RACONS A EDUCACIÓ INFANTIL

 

 

E   En quant a l’avaluació a infantil és diferent als tres cursos d’infantil. A p-3  i p-4 és el mestre qui porta el control i el seguiment pel pas de tots els racons i la seva avaluació.

      A través d´unes graelles és fa el seguiment on s’anota la data pel pas d´aquell racó i al final se n’avalua el resultat amb un puntet verd si s´ha fet correctament, taronja regular

      o vermell si no  s’ha fet bé.

INFORMACIÓ SOBRE LA VALORACIÓ DELS DIFERENTS RACONS

 

ELS RACONS COMUNS I ELS D’AULA SÓN VALORATS DE LA SEGÜENT MANERA:

 

BÉ    

 ........

REGULAR

MALAMENT


 

RACÓ DE LLENGUATGE  VERBAL


NOMS DELS NENS I NENES

 

 EL COS

 

 

EL NOSTRE NOM

 

VESTIM ELS NENS AMB LA ROBA D’HIVERN

 

 

ANIMALS DE LA GRANJA

(magnètics)

 

COMPOSEM NOMS

JOCS D´ASSOCIACIÓ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RACÓ DE MANIPULACIÓ 

 

NOMS DELS NENS I NENES

 

NOMBRES

 

COLORS

 

ENCAIXOS I PUZZLES

 

FEM PARELLES

 

FORMES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


RACÓ DE MANIPULACIÓ

 

 

RACÓ DE MANIPULACIÓ 
 

NOMS DELS NENS I NENES

 

PINCES

 

PLASTILINA

 

GRAFISMES I SANEFES

 

CONSTRUCCIONS