|
RACONS DE LLENGUATGE VERBAL
1r TRIMESTRE |
2n TRIMESTRE |
3r TRIMESTRE |
Traç i grafisme Vocabulari a nivell oral relacionat amb els centres d’interès. Lletres de pal amb goma espuma. Joc de confegir el propi nom . Pissarra magnètica i lletres. Làmines amb escenes quotidianes properes a l’alumnat. Jocs d’associació. Biblioteca d’aula. |
Dibuix de les parts de la cara i del cos. Lletres de pal. Joc de configurar el propi nom. Pissarra magnètica i lletres. Làmines amb escenas quotidianes properes a l’alumnat. Jocs d’associació. Biblioteca d’aula. Música. |
Lletres de pal. Joc de configurar el propi nom i els dels companys/es. Pissarra magnètica i lletres. Làmines amb escenas quotidianes properes a l’alumnat. Jocs d’associació. Lotos i memoris relacionats amb els centres d’interès. Cops de veu. Biblioteca d’aula. Ordres senzilles. |
OBJECTIUS DE LLENGUATGE VERBAL
1. Introduir
el grafisme a través del joc per poder avançar i treballar el nom propi i dels
companys.
2.
Ordenar seqüències de dos o 3 elements.
3.
Confegir paraules amb la pissarra magnètica o amb goma espuma relacionades amb
els centres d’interès o els dies de la setmana,estacions de l’any...
4.
Treballar el nom propi i el dels companys.
5.
Practicar el traç dels grafismes.
6.
Identificar els cops de veus de les paraules.
7.
Jugar a realitzar ordres senzilles
8. Visualitzar
contes i realitzar diferents treballs al racó de la biblioteca.
ACTIVITATS
TRAÇ I GRAFISME
Activitat:Els
alumnes realitzaràn el traç de les lletres dels seus noms i dels companys amb
una pissarra plastificada.
VOCABULARI A NIVELL ORAL
RELACIONAT AMB ELS CENTRES D’INTERÈS.
Activitat:Treballar el vocabulari de l’aula a partir de
làmines ,contes i murals.
LLETRES DE PAL AMB
GOMA ESPUMA.
Activitat:Jugar amb
les lletres ,identificarles ,relacionarles amb noms...
JOC DE CONFEGIR EL
PROPI NOM I ELS DELS COMPANYS
Activitat:Jugar a confegir el nom a partir de les
lletres.
PISSARRA MAGNÈTICA
I LLETRES.
Activitats: Jugar
amb les lletres,confegir el seu nom,i els dels companys...
LÀMINES AMB
ESCENES QUOTIDIANES PROPERES A L’ALUMNAT.
Activitat: treballar a nivell oral les imatges de les
escenes relacionades amb els centres d’interès corresponents
JOCS D’ASSOCIACIÓ.
Activitat: Relacionar el dibuix del cartronet (on hi ha
els 12 dibuixos) amb el seu corresponent (l’ individual). Citar verbalment el
nom de les diferents imatges.
Activitat: Visualitzar contes, expressar oralment les
imatges i la història del conte, realitzar dibuixos dirigits i lliures.
MÚSICA.
Activitat: Visualitzen les imatges i lletres de les
cançons,i canten les cançons.
DIBUIX DE LES
PARTS DE
Activitat: Enganxar les diferents parts de la cara en un
dibuix. Dibuixar les parts de la cara i el cos.
LLETRES DE PAL.
Activitat: Practicar el traç de les lletres de pal amb
diferents materials:plastilina, palets...
LOTOS I MEMORIS
RELACIONATS AMB ELS CENTRES D’INTERÈS.
Activitat: Jugar a jocs de memòria amb dibuixos de
diferent vocabulari.
Lotos: jugar a trobar en el cartronet els diferents
dibuixos.
COPS DE VEU.
Activitat: a partir dels noms dels nens i nenes, de
dibuixos o imatges treballades ,piquem amb les mans els cops de veu que hi té.
ORDRES SENZILLES.
Activitat: Treballar el llenguatge oral a partir d’ordres
senzilles donades per el mestre o la mestra.
RACONS
DE LLENGUATGE MATEMÀTIC |
||
Puzzles Encaixos Busquem el número 1 Seriacions i classificacions (color, forma…) |
Puzzles Encaixos Busquem el número 2 Fem parelles Seriacions i classificacions (color, forma…) |
Puzzles Encaixos Busquem el número 3 Nombres
(grafisme i comptem) Formes
(blocs lògics) i tangram. |
OBJECTIUS DE
LLENGUATGE MATEMÀTIC
ACTIVITATS
PUZZLES I ENCAIXOS
Activitat:
Iniciar al nen/a en les construccions de trencaclosques senzills amb el
vocabulari de la classe i dels centres d’interès.
BUSQUEM ELS NOMBRES
Activitat:
Encerclar els nombres que anem indicant (1-2-3)
FORMES I FIGURES
Activitats:
2. Identificació dels elements que tenen la mateixa
forma, relacionant la figura real amb el seu dibuix.
TANGRAM
Activitats:
NOMBRES, GRAFISME I COMPTEM
Activitats:
-Treballarem
el traç de la fitxa presentada. Abans de realitzar-la, però, farem alguna
activitat prèvia com per exemple repassar el traç amb el dit a la pissarra,
repassar-lo amb guixos de colors...
SERIACIONS I CLASSIFICACIONS
Activitats:
1. Els alumnes hauran de copiar les sèries
donades, completar-les o els podem demanar que se les inventin ells.
RACONS DE MANIPULACIÓ |
||
Enrosquem Plastilina Construccions |
Grafisme Pinces Enrosquem Construccions |
Grafisme Seriacions Retallem Clauets Construccions |
OBJECTIUS DE
MANIPULACIÓ
ACTIVITATS
ENROSQUEM
Activitat:
consisteix en enroscar peces de diferents formes als cargols corresponent.
PASTILINA
Activitat:
treballar formes, els nombres, lletres, figures...a partir de la manipulació de la plastilina.
CONSTRUCCIONS
Activitat:
Potenciar la creativitat i el treball motriu a partir peces de construccions.
Començarem amb peces grans i anirem reduint la grandària i augmentant la quantitat
de peces.
PINCES
Activitat:
Consisteix en fer seriacions a partir d’un model segons la posició i el color.
SERIACIONS
Activitat: Els alumnes hauran de copiar les sèries
donades, completar-les o els podem demanar que se les inventin ells.
RETALLEM
Activitat: consisteix en iniciar als nens/es de P3 en
l’hàbit de retallar tipus de paper.
CLAUETS
Activitats:
1. Convidar al nen/a a què vagi
posant clauets de forma lliure i que vagi experimentant amb els diferents
colors i els dibuixos que pot fer.
2. Proposar al nen/a que agafi
només els clauets d’un determinat color o que faci formes (un quadrat, un
triangle…).
3. Es pot plantejar al nen/a que
faci una seriació, la qual podem començar nosaltres (combinant dos colors,
tres…). També podem dir-li que se n´inventi una.
AVALUACIÓ DELS
RACONS A EDUCACIÓ INFANTIL
E En quant a l’avaluació a infantil és diferent als tres cursos d’infantil. A p-3 i p-4 és el mestre qui porta el control i el seguiment pel pas de tots els racons i la seva avaluació.
A través d´unes graelles és fa el seguiment on s’anota la data pel pas d´aquell racó i al final se n’avalua el resultat amb un puntet verd si s´ha fet correctament, taronja regular
o vermell si no s’ha fet
bé.
BÉ |
........ |
REGULAR |
|
MALAMENT |
RACÓ
DE LLENGUATGE VERBAL
NOMS DELS NENS I NENES |
|
EL NOSTRE NOM |
VESTIM ELS NENS AMB |
ANIMALS DE (magnètics) |
COMPOSEM NOMS |
JOCS D´ASSOCIACIÓ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RACÓ DE MANIPULACIÓ
NOMS DELS NENS I NENES |
NOMBRES |
COLORS |
ENCAIXOS I PUZZLES |
FEM PARELLES |
FORMES |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RACÓ DE MANIPULACIÓ
RACÓ DE MANIPULACIÓ
NOMS DELS NENS I NENES |
PINCES |
PLASTILINA |
GRAFISMES I SANEFES |
CONSTRUCCIONS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|