RACONS
D’AULA D’EDUCACIÓ INFANTIL
|
RACONS DE
LLENGUATGE VERBAL
1r TRIMESTRE |
2n
TRIMESTRE |
3r
TRIMESTRE |
Joc de les paraules Mirem Cartes Ordenar seqüències Racó de llegir Nom – Dibuix Noms i Cognoms Memo-Memo Biblioteca |
Joc de les paraules Cartes Ordenar seqüències Dòmino de lletres Grafismes Racó de llegir Noms i Cognoms Mèmori Biblioteca |
El joc de les paraules Dictat mut Grafismes Noms i cognoms Racó de llegir Ordres Contes dels sons Frases Cops (síl·labes) Biblioteca |
OBJECTIUS DE LLENGUATGE VERBAL
1.Identificar
i relacionar la paraula o so amb el seu dibuix corresponent a partir de jocs de
cartes, jocs de paraules, de mèmoris.
2.
Ordenar seqüències de més de quatre elements.
3.
Llegir paraules i frases i copiar-les.
4.
Treballar el nom i cognoms propis i el dels companys.
5.
Introduir la lletra lligada treballant el nom i el cognom, els dies de la
setmana, el mesos i vocabulari dels centres d’interès.
6.
Practicar el traç de la lletra lligada a partir dels grafismes.
7.
Identificar els cops de veus de les paraules.
8.
Jugar a llegir i realitzar ordres.
9.
Llegir contes i realitzar diferents treballs al racó de la biblioteca.
ACTIVITATS
Joc de les paraules
Activitat
: consisteix en llegir les paraules escrites i cercar la imatge corresponent al
dibuix, primer d´una i dues síl-labes i
després s´ainirà augmentant progressivament la dificultat.
MIRAR
I ORDENAR SEQÜÈNCIES
CARTES
1.
Començarem primer a jugar amb els colors, després amb els números i paraules.
Consisteix en treure una carta gran corresponent a un color, número o lletra
(segons el que volem treballar) i els nens i nenes hauran de escollir les
cartes que tinguin aquell atribut. Es pot fer per parelles i que cada infant
vagi agafant per torns una carta petita. Si té l’atribut que li demana la carta
gran les posarà en una munt i si no en un altre.
Racó de llegir
NOM-DIBUIX
NOMS I COGNOMS
MEMO-MEMO
DÒMINO DE LLETRES
S’ hi pot jugar amb parelles o també de manera individual.Primer
els dominós són d´una i dues síl-labes i després es passarà a tres i quatre
síl-labes i finalment a les frases; per acabar els dominós seràn en lletra
lligada cap al tercer trimestre.
CONSTRUÏM PARAULES
DICTAT MUT
CONTES DE SONS
COPS DE SíL-LABES
1. Situar els cartrons de les
imatges al grup que correspongui segons el nombre de síl·labes de les paraules
representades. Començarem per les fotos dels companys/es de
BIBLIOTECA
FRASES
RACONS DE LLENGUATGE MATEMÀTIC
1R TRIMESTRE 2N TRIMESTRE 3R TRIMESTRE |
||
Número i dibuix Números Mini-Arco Tangram Taules de doble entrada Quants n’hi ha? Lógico Trencaclosques(espacial) |
Números Taules de doble entrada Mini-Arco Tangram Dòmino de números Sumes i restes Lógico Bingo de formes i nombres |
Sumes i restes Numeració Tangram Descomposició de nº Mini-Arco Lógico Contes dels nº Dòmino de sumes |
OBJECTIUS DE LLENGUATGE
MATEMÀTIC
.
1-Discriminar
les qualitats perceptibles d’objectes materials: colors, formes, grandàries,
posicions…
2-Tenir
cura del material i endreçar-lo al seu lloc corresponent un cop acabada
l’activitat.
3-Dominar
la sèrie dels nombres naturals de l´1 al 9 i anar augmentant el grau de
dificultat.
4-Saber
agrupar tant elements com indica una xifra donada de l´1 al 9 i anar augmentant
el grau de dificultat.
5-Identificar
diversos atributs que pot tenir un element donat.
6-Identificar
diversos elements que tenen una mateix atribut.
7-Identificar
els atributs dels elements d’una determinada seriació.
8-Construir
seqüències amb elements en els quals es vagin canviant atributs.
9-Mostrar
interès i iniciativa al llarg de tota l’activitat.
10-Llegir,
interpretar i seqüenciar imatges.
11-Identificar
diferents nocions temporals a través de la pròpia experiència i del raonament
intuïtiu.
12-Desenvolupar
habilitats de percepció, de raonament lògic i de formació de conceptes.
13-Afavorir
l’autoaprenentatge i l’autocorrecció, tenint en compte el ritme individual dels
diferents alumne
14-Desenvolupar
habilitats de percepció espacial i de raonament lògic.
15-Realitzar
activitats que impliquin la resolució d´operacions com : sumes i restes.
16-Realitzar
operacions de càlcul mental.
Número i dibuix
Números i numeració
Activitat consistent en
identificar i representar la grafia del nombre, sobretot consisteix en reforçar
el traç dels nombres més alts introduïts en aquest curs :7, 8 , 9 i més
alts…..augmentant a mesura que es va progressant la dificultat del treball en
aquest racó.
Mini-Arco
Tangram
Taules de doble entrada
Quants n’hi ha?
Lógico
-S’introdueix la
fitxa en el suport. Els cursors s’han de trobar a la part inferior per poder
començar l’activitat. Cada fitxa ens demanarà resoldre problemes diferents, de
manera que per realitzar-la haurem de moure els cursors cap a la columna de la
dreta (columna de les respostes). Un cop resolta, l’alumne/a la gira i comprova
si l’ha fet bé. Si la fitxa s’ha realitzat correctament, els cursors hauran de
coincidir amb la columna de les respostes. D’aquesta manera es combina la
manipulació dels nens/es, l’aprenentatge cognitiu i l’autoavaluació.
Trencaclosques (espacial)
Dòmino de números
Sumes i restes
Bingo de formes i nombres
Descomposició de nombres
Contes dels nombres
Activitats: aquesta activitat a part de ser de numeració
ja que surten altres nombres al conte i cal trobar-los, també està relacionada
amb la lectoescriptura ja que a part de llegir-lo l´hem d´exoplicar a nivell
oral i buscar els nombres que apareixen i fer suposicions i hipòtesis sobre la
història dels contes.
Dòmino de sumes
1r TRIMESTRE
2N TRIMESTRE 3R TRIMESTRE |
||
Retallar Cosir Trencaclosques Clauets Dòmino/Encaixos Resseguir
(sanefes,punxó,tisores...) |
Sanefes Cosir Trencaclosques Joc de pinces Resseguir (plantilles) Laberints Retallar Joc de memoria |
Cosir Cordar sabates Agulles (Sèries) Encaixos Resseguir Trencaclosques Sanefes,punxó,tisores... |
OBJECTIUS DE MANIPULACIÓ
1-Manipular
i explorar materials mitjançant la coordinació visual-motora.
2-Millorar
el control i la precisió de tècniques manipulatives.
3-Endreçar
els clauets dins la capsa un cop acabada l’activitat.
4-Manipular
i explorar les diferents peces del trencaclosques a través de la coordinació
oculo-manual.
5-Apreciar
la forma i l’espai que ocupen les diferents peces.
6-Tenir
constància al llarg de tota l’activitat per tal de poder arribar al final de la
tasca.
7-Col·laborar
en la recollida i l’ordre del material.
8-Manipular
i explorar les diferents peces del trencaclosques a través de la coordinació
oculo-manual.
9-Tenir
constància al llarg de tota l’activitat per tal de poder arribar al final de la
tasca.
10-Participar
activament en el joc.
11-Reconèixer
les etiquetes dels atributs (color, forma, mida, gruix i les seves negacions).
12-Col.locar
les figures corresponents al grup que pertanyi segons els seus atributs.
13-Treballar
l´habilitat del llaç de les sabates.
14-Treballar
les destreses manuals com: retallar,
cosir, enganxar, punxar....
RETALLAR
Activitats:
consisteix en unes plantilles que cal anar retallant i muntant , el grau de
dificultat augmentarà a mesuri que s´agafi el domini amb les tisores.
COSIR I CORDAR SABATES
TRENCACLOSQUES i ENCAIXOS
CLAUETS
1. Convidar al nen/a a què vagi
posant clauets de forma lliure i que vagi experimentant amb els diferents colors
i els dibuixos que pot fer.
2. Proposar al nen/a que agafi
només els clauets d’un determinat color o que faci formes (un quadrat, un
triangle…).
3. Es pot plantejar al nen/a que
faci una seriació, la qual podem començar nosaltres (combinant dos colors, tres…).
També podem dir-li que se n´inventi una.
RESSEGUIR
DÒMINO
-Hi
jugaran dos o tres alumnes. Els repartirem les peces i les hauran d’anar
col.locant alternativament. D’aquesta manera també els introduïm en els jocs
reglats.
BLOCS LÒGICS
JOC DE MEMÒRIA
Activitats:
-Es
juga per parelles. Les peces, per començar, estan totes al revés sense que es
pugui veure el dibuix. I poc a poc, de manera alternativa, els/les alumnes
giraran les diferents peces formant parelles. Qui tingui més parelles guanya.
AVALUACIÓ DELS RACONS A EDUCACIÓ INFANTIL
Per a l’avaluació de p-5 s´utilitzen unes graelles de doble entrada on els infants pinten amb els diferents colors identificatius, el pas pel racó i és la mestra qui amb un puntet
verd, groc o vermell valorarà
les activitats realitzades per cada un dels nens i nenes.
INFORMACIÓ SOBRE
BÉ |
........ |
REGULAR |
|
MALAMENT |
3r Trimestre |
.................................................................................................................. |
|||||
FRASES
|
|
|
|
|
||
JOC DE L’OCA (SONS)
|
|
|
|
|
||
RIMES
|
|
|
|
|
||
GRAFISMES |
|
|
|
|
||
RACÓ DE LLEGIR |
|
|
|
|
||
DÒMINOS
DE PARAU. |
|
|
|
|
||
NOM - DIBUIX
|
|
|
|
|
||
NOMS I COGNOMS
|
|
|
|
|
||
ABECEDARI |
|
|
|
|
||
ORDINADOR (ACTV. DE LLENGUATGE) |
|
|
|
|
3r Trimestre |
.................................................................................................................... |
||||
NÚMEROS - COMPTAR
|
|
|
|
|
|
MINI-ARCO
|
|
|
|
|
|
TANGRAM
|
|
|
|
|
|
BLOCS LÒGICS
|
|
|
|
|
|
JOC ESPACIAL
|
|
|
|
|
|
SUMES I RESTES
|
|
|
|
|
|
LÓGICO
|
|
|
|
|
|
DESCOMPOSICIÓ
DE
NOMBRES |
|
|
|
|
|
ORDINADOR (ACTS. MATEMÀTIQUES) |
|
|
|
|