RACONS COMUNS

 


Hi ha racons que duem a terme tota l'etapa d'infantil per potenciar la comunicació i relació internivell.

 

Les activitats que duem a terme junts tota l'etapa són:

Racons de cicle: amb aquesta metodologia l´alumnat aprèn continguts curriculars a través del joc simbòlic i del treball dirigit en petits grups. Disposem de diversos racons, que anem variant cada trimestre. Les mestres disposen d'una graella de doble entrada amb combinacions numèriques que permeten que cada nen passi per un racó diferent cada setmana, permetent així el treball individual de totes les àrees proposades. Hem de destacar el fet que a cada racó de treball hi ha diferents nivells, la qual cosa permet a cadascú treballar segons les pròpies possibilitats. Aprenen també a compartir, a ajudar-se i avancen al seu ritme i amb una atenció individualitzada. 

 

Aquests són els racons que treballem de manera comú:


Racó dels oficis. Aquest racó consisteix en simular diferents situacions quotidianes que reflecteixen els oficis dels grans. Cada trimestre simulem un ofici, metges, botiguers,  grangers,…

                                                                   

Racó de construccions. Mitjançant el joc  de les construccions els nens/nenes munten a través de la seva imaginació  cases, castells…d´aquesta manera treballen la psicomotricitat fina.

    

Racó la caseta: el joc simbòlic de la caseta permet que els nens/es representin les accions quotidianes que s´'esdevenen en una casa. En aquest espai de joc poden planxar, parar taula, vestir les nines i els ninos, donar-los-hi de menjar, passejar-los, endreçar, escombrar, etc. Tot un conjunt d'activitats motivadores que els permeten anar assolint l'autonomia en aspectes com l`ús d´'estris de cuina o el fet d'endreçar després `´'haver treballat.

Racó de trànsit: Jugar amb les peces del trànsit és una activitat que,  a més a més de fixar l´atenció i desenvolupar la coordinació òculo-manual ens fa conèixer els riscs i que ens envolten en una ciutat senyalitzada.

  

Racó de jocs de taula: sempre tenint en compte el nivell individual de l'alumnat, els nens juguen a jocs on han d´aprendre les normes, el saber esperar, el compartir.Els jocs són: cartes, bingos, oques…jocs habituals que podem trobar a casa i ens iniciem en l´hàbit d´aquest joc.

Racó de l´ordinador: els nens /nenes que passen per aquest racó es posen en diferents nivells i d´aquesta manera es potència sobretot la interrelació amb els diferents grups  i nivells. A l´ordinador treballem la destresa oculo-manual, la creativitat, la imaginació i la lectoescriptura en els nivells més alts....

  

RACONS COMUNS

EDUCACIÓ INFANTIL.                                 CURS 2010-2011

 

 

 

TRÀNSIT

ORDINADOR

JOCS      DE TAULA

 

OFICIS

CASETA

CONTES

 

CONSTRUCCIÓ

 

GRUP 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GRUP 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GRUP 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       1r Trimestre

 

 

 

 

TRÀNSIT

 

 

 

 

 

ORDINADOR

 

 

 

 

 

JOCS DE TAULA

 

 

 

 

OFICIS (METGES)

 

 

 

 

CASETA

 

 

 

 

 

CONSTRUCCIONS

 

 

 

 

 

 

 

 

 


      2n Trimestre

 

 

 

 

TRÀNSIT

 

 

 

 

 

 

JOCS DE TAULA

 

 

 

 

 

METGES/ DISFRESSES

 

 

 

 

 

CASETA

 

 

 

 

 

 

CONSTRUCCIONS