RACONS COMUNS
Hi ha
racons que duem a terme tota l'etapa d'infantil per potenciar la
comunicació i relació internivell.
Les activitats que duem a terme junts tota l'etapa
són:
Racons de cicle: amb aquesta metodologia l´alumnat aprèn
continguts curriculars a través del joc simbòlic i del treball dirigit en
petits grups. Disposem de diversos racons, que anem variant cada trimestre. Les
mestres disposen d'una graella de doble entrada amb combinacions numèriques que
permeten que cada nen passi per un racó diferent cada setmana, permetent així
el treball individual de totes les àrees proposades. Hem de destacar el fet que
a cada racó de treball hi ha diferents nivells, la qual cosa permet a cadascú
treballar segons les pròpies possibilitats. Aprenen també a compartir, a
ajudar-se i avancen al seu ritme i amb una atenció individualitzada.
Aquests són els racons que treballem de manera
comú:
Racó
dels oficis. Aquest racó
consisteix en simular diferents situacions quotidianes que reflecteixen els
oficis dels grans. Cada trimestre simulem un ofici, metges, botiguers, grangers,…
Racó de construccions. Mitjançant el joc de les
construccions els nens/nenes munten a través de la seva imaginació cases, castells…d´aquesta manera treballen la
psicomotricitat fina.
Racó la caseta: el joc simbòlic de la caseta permet que els nens/es representin les accions quotidianes que s´'esdevenen en una casa. En aquest espai de joc poden planxar, parar taula, vestir les nines i els ninos, donar-los-hi de menjar, passejar-los, endreçar, escombrar, etc. Tot un conjunt d'activitats motivadores que els permeten anar assolint l'autonomia en aspectes com l`ús d´'estris de cuina o el fet d'endreçar després `´'haver treballat.
Racó de trànsit: Jugar amb les peces del trànsit
és una activitat que, a més a més de fixar l´atenció i desenvolupar la
coordinació òculo-manual ens fa conèixer els riscs i que ens envolten en una
ciutat senyalitzada.
Racó de l´ordinador: els nens /nenes que passen per
aquest racó es posen en diferents nivells i d´aquesta manera es potència
sobretot la interrelació amb els diferents grups i nivells. A l´ordinador treballem la
destresa oculo-manual, la creativitat, la imaginació i la lectoescriptura en
els nivells més alts....
RACONS COMUNS
EDUCACIÓ INFANTIL.
CURS 2010-2011
|
TRÀNSIT |
ORDINADOR |
JOCS DE TAULA |
OFICIS |
CASETA |
CONTES |
CONSTRUCCIÓ |
GRUP 1 |
|
|
|
|
|
|
|
GRUP 2 |
|
|
|
|
|
|
|
GRUP 3 |
|
|
|
|
|
|
|
1r Trimestre |
|
||
TRÀNSIT |
|
|
|
ORDINADOR |
|
|
|
JOCS DE TAULA |
|
|
|
OFICIS (METGES) |
|
|
|
CASETA |
|
|
|
CONSTRUCCIONS |
|
|
|
2n Trimestre |
|
|||
TRÀNSIT |
|
|
|
|
JOCS DE TAULA |
|
|
|
|
METGES/ DISFRESSES |
|
|
|
|
CASETA |
|
|
|
|
CONSTRUCCIONS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|