CICLE INICIAL |
RACONS DE L'ÀREA DE MATEMÀTIQUES
1r trimestre
BLOCS LÒGICS
ACTIVITAT
Taules de doble entrada, amb
el material de les figures geomètriques de fusta.
OBJECTIU
Reconèixer les figures
geomètriques elementals (quadrat,triangle,cercle i rectangle ) i alguns atributs
(color, grandària, gruix,...).
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s´ha revisat la paraula i la fitxa on l´ha escrit el nen.
TRENCACLOSQUES
ACTIVITAT
Completar un dibuix amb
les peces en forma de cubs, de diferents figures enumerades.
OBJECTIU
Treballar la situació
espacial.
AVALUACIÓ
L´alumne i la
mestra comprova amb el cartronet model si el trencaclosques coincideix.
MINI - ARCO
ACTIVITAT
Amb el mecanisme del
Joc, resoldre diferents exercicis de numeració. És autocorrectiu.
OBJECTIU
Treballar diferents
aspectes de la Matemàtica : numeració, sumes, restes, sèries, situacions
espacials, monedes,...
AVALUACIÓ
És autocorrectiu.
LÓGICO
ACTIVITAT
Amb el mecanisme del
Joc, resoldre diferents exercicis de numeració. És autocorrectiu.
OBJECTIU
Treballar diferents
aspectes de la Matemàtica : numeració, sumes, restes, sèries, situacions
espacials, monedes, mesures, geometria,...
AVALUACIÓ
És autocorrectiu.
DESCOMPOSICIÓ DE NÚMEROS
ACTIVITAT
Es tracta d´un pallasso en forma de
balança, el pallasso porta una corbata, quan la corbata es veu, el pes està
equilibrat. L´alumne ha de posar els números a la balança per tal de
descomposar-los correctament. Un cop ha comprovat la igualtat ho escriu a la
seva fitxa.
OBJECTIU
Descompondre números correctament, en dos o més sumands
AVALUACIÓ
És autocorrectiu, ja que
quan l´alumne pot veure correctament la corbata del pallasso, llavors la
descomposició és correcta i ja la pot escriure a la seva fitxa, d´aquesta
manera la mestra confirma que l´alumne ho ha realitzat correctament i per tant,
ho ha entès.
ORGANICOLOR
ACTIVITAT
Composar dibuixos amb
figures geomètriques definides (triangles i rombes). Un cop l´alumne ha composat el dibuix, el
traspassa a la fitxa i l´acoloreix seguint un codi, per exemple, els triangles
grocs, els quadrats verds, etc.
OBJECTIU
Treballar l'orientació
espacial.
AVALUACIÓ
La correcció la
realitza la mestra un cop l´alumne ha composat el dibuix i després l´ha
dibuixat a la seva fitxa.
EURO
ACTIVITAT
Trobar les monedes i els bitllets corresponents a uns cartronets i dibuixar-ho
en una fitxa.
OBJECTIU
Conèixer les monedes i els bitllets més usuals de l' euro.
AVALUACIÓ
La mestra comprova que la fitxa estigui correctament, juntament amb l´alumne.
JOC DEL 5
ACTIVITAT
Amb les cartes de la Baralla
espanyola amb els nº fins al 5, hauran de fer parelles que sumin 5.
OBJECTIU
Descompondre el número 5 amb
totes les parelles de números possibles.
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es
revisa les parelles de números que s’han fet. Si no és correcte, es rectifica
amb l’ajuda d’un company o de la mestra
ORIENTACIÓ
ACTIVITAT
Trobar els cartronets que
siguin iguals a un determinat i amb la mateixa posició.
OBJECTIU
Treballar l'orientació
espacial amb alguns aspectes concrets : dalt - baix, dreta - esquerra, davant -
darrere,...
AVALUACIÓ
La mestra comprova que la
sèrie és correcta.
TANGRAM
ACTIVITAT
Formar diferents dibuixos
utilitzant totes les peces del Tangram. Un cop s´ha realitzat el dibuix,
l´alumne ho dibuixa amb les mateixes peces, a la seva fitxa.
OBJECTIU
Treballar la situació i
l'orientació espacial amb els diferents dibuixos del Tangram (inventats, o
determinats).
AVALUACIÓ
La mestra comprova que la
figura que ha fet el nen o nena és correcta i si l´ha dibuixada correctament.
SUMES I RESTES
ACTIVITAT
Realitzar el puzzle de sumes i
restes amb càlcul mental.
OBJECTIU
Agafar agilitat en el càlcul
mental per resoldre sumes i restes senzilles.
AVALUACIÓ
És autocorrectiu, ja que les peces han de coincidir.
GEOPLÀ
ACTIVITAT
Construir amb el geoplà
diferents figures i dibuixar-les amb el regle, al paper-fitxa. L´alumne disposa
d´un model a seguir.
OBJECTIU
Treballar la geometria en les
figures més senzilles : triangle, quadrat, rectangle.
AVALUACIÓ
La mestra comprova
primerament que les figures en el geoplà estiguin correctes i després comprova
que la fitxa també estigui bé.
LÒGIX
ACTIVITAT
Consta d’un llibre i unes
fitxes en forma de figures geomètriques. Amb el mecanisme del Joc, resoldre diferents
exercicis de situació en l’espai i atributs de les figures geomètriques.
OBJECTIU
Treballar la situació espacial
i els atributs de les figures geomètriques en una taula de doble entrada.
AVALUACIÓ
És autocorrectiu, al final del llibret poden comprovar si ho han fet bé. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
ORDINADOR
ACTIVITAT
Disposem de diferents CDs,
graduats per nivells on es pot treballar el càlcul mental, activitats
relacionades amb conceptes que s´han treballat a l´aula. En general, la
pràctica a l´ordinador és força lúdica, al mateix temps que didàctica.
També fem
diferents exercicis d´ internet (Edu365, La motxilla...)
OBJECTIU
Resoldre diverses activitats
relacionades amb els continguts de cada trimestre.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop es revisa l’activitat a l’ordinador. Si no és correcte, es
torna a fer i es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra. A més a
més, algunes de les activitats disposen d´un registre del temps i del nombre d´errors
que l´alumne ha fet a l´hora de resoldre l´activitat.
2n
trimestre
DÒMINO DE SUMES
ACTIVITAT
Completar el dòmino fent les
sumes corresponents.
OBJECTIU
Agafar més agilitat mental en
el càlcul de sumes senzilles.
TRENCACLOSQUES
ACTIVITAT
Completar un dibuix amb
les peces en forma de cubs, de diferents figures enumerades.
OBJECTIU
Treballar la situació
espacial.
AVALUACIÓ
L´alumne i la
mestra comprova amb el cartronet model si el trencaclosques coincideix.
MINI - ARCO
ACTIVITAT
Amb el mecanisme del
Joc, resoldre diferents exercicis de numeració. És autocorrectiu.
OBJECTIU
Treballar diferents
aspectes de la Matemàtica : numeració, sumes, restes, sèries, situacions
espacials, monedes,...
AVALUACIÓ
És autocorrectiu.
LÓGICO
ACTIVITAT
Amb el mecanisme del
Joc, resoldre diferents exercicis de numeració. És autocorrectiu.
OBJECTIU
Treballar diferents
aspectes de la Matemàtica : numeració, sumes, restes, sèries, situacions
espacials, monedes, mesures, geometria,...
AVALUACIÓ
És autocorrectiu.
NUMERACIÓ (D-U)
ACTIVITAT
Es tracta del
multilink, un material de plàstic en forma de cubs, on s´han de construir
torres que representaran desenes. Un cop s´ha construït les desenes d´acord amb
el número que exigeix la fitxa, l´alumne ha de dibuixar-ho i escriure el nom.
OBJECTIU
Descomposar els números
en desenes i unitats i escriure el seu nom.
AVALUACIÓ
La mestra comprova el
nombre de torres (desenes) i el nombre de cubs (unitats), aleshores el nen ja
ho pot dibuixar a la fitxa i posar el nom de cada número.
CALCULADORA
ACTIVITAT
Es
disposa d’una calculadora per escriure tot el que surt en la pantalla de la calculadora fent els
diferents passos preparats en una fitxa.
OBJECTIU
Iniciar-se en la calculadora i
fer-la servir com una eina més en l' autocorrecció.
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne
ha fet. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la
mestra.
JOC DEL 10
ACTIVITAT
Amb les cartes de la Baralla
espanyola amb els nº fins al 10, hauran de fer parelles que sumin 10.
OBJECTIU
Descompondre el número 10 amb
totes les parelles de números possibles.
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa les parelles de números que s’han fet. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra
EURO
ACTIVITAT
Consta d’una capsa amb monedes
i bitllets per treballar els euros i unes targes amb diferents valors. L’alumne
agafarà una tarja i les monedes i bitllets que corresponguin . Després ho
dibuixarà en una fitxa.
OBJECTIU
Conèixer les monedes i
bitllets més usuals de l' euro.
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne
ha fet. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la
mestra.
DAUS
D’ATRIBUTS
ACTIVITAT
Taules de doble entrada, amb
el material de les figures geomètriques de fusta i els daus d’atributs (color,
figura, tamany, gruix i grandària). Després de tirar el dau, han
d’omplir la taula corresponent.
OBJECTIU
Reconèixer les figures
geomètriques elementals (quadrat, triangle, cercle i rectangle) i els seus
atributs alguns atributs.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop es revisa la fitxa on l’alumne ha escrit les respostes. Si
no és correcte, es torna a llegir i es rectifica amb l’ajuda d’un company o de
la mestra.
ARBRES LÒGICS
ACTIVITAT
Joc manipulatiu on hi ha unes làmines que representen uns arbres i les seves
branques que s’han de completar amb uns cartronets dibuixats i seguint l’ordre
lògic.
OBJECTIU
Treballar el raonament lògic.
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisen les làmines dels
arbres lògics que han completat els alumnes de manera oral. Si no és correcte,
es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
MOSAIC
MAGNÈTIC
ACTIVITAT
Composar dibuixos amb
figures definides (botons de colors).
OBJECTIU
Treballar l'orientació
espacial.
AVALUACIÓ
Es fa directament
un cop es revisa la figura que l’alumne ha fet. Si no és correcte, es rectifica
amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
TANGRAM
ACTIVITAT
Formar diferents dibuixos
utilitzant totes les peces del Tangram
seguint el model.
OBJECTIU
Treballar la situació i
l'orientació espacial amb els diferents dibuixos del Tangram .
AVALUACIÓ
Es fa directament
un cop es revisa la figura que l’alumne ha fet. Si no és correcte, es rectifica
amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
PENTOMINO
ACTIVITAT
Posar totes les peces del joc en el
rectangle o quadrat corresponent, seguint els dibuixos corresponents.
OBJECTIU
Treballar l'orientació espacial amb el
material de fusta de les peces del Pentomino.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop es revisa la figura que l’alumne ha fet. Si no és correcte,
es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
ORDINADOR
ACTIVITAT
Disposem de diferents cds,
graduats per nivells on es pot treballar el càlcul mental, activitats
relacionades amb conceptes que s´han treballat a l´aula. En general, la
pràctica a l´ordinador és força lúdica, al mateix temps que didàctica.
També fem
diferents exercicis d´ internet (Edu365, La motxilla...)
OBJECTIU
Resoldre diverses activitats
relacionades amb els continguts de cada trimestre.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop es revisa l’activitat a l’ordinador. Si no és correcte, es
torna a fer i es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra. A més a
més, algunes de les activitats disposen d´un registre del temps i del nombre
d´errors que l´alumne ha disposat a l´hora de resoldre l´activitat.
3r trimestre
DAUS (+, -)
ACTIVITAT
Posar totes les peces del joc en el
rectangle o quadrat corresponent, seguint els dibuixos corresponents.
OBJECTIU
Treballar l'orientació espacial amb el
material de fusta de les peces del Pentomino.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop es revisa la figura que l’alumne ha fet. Si no és correcte,
es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
APARELLAR (rellotge)
ACTIVITAT
Posar totes les peces del joc en el
rectangle o quadrat corresponent, seguint els dibuixos corresponents.
OBJECTIU
Treballar l'orientació espacial amb el
material de fusta de les peces del Pentomino.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop es revisa la figura que l’alumne ha fet. Si no és correcte,
es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
MINI - ARCO
ACTIVITAT
Amb el mecanisme del
Joc, resoldre diferents exercicis de numeració. És autocorrectiu.
OBJECTIU
Treballar diferents
aspectes de la Matemàtica : numeració, sumes, restes, sèries, situacions
espacials, monedes,...
AVALUACIÓ
És autocorrectiu.
LÓGICO
ACTIVITAT
Amb el mecanisme del
Joc, resoldre diferents exercicis de numeració. És autocorrectiu.
OBJECTIU
Treballar diferents
aspectes de la Matemàtica : numeració, sumes, restes, sèries, situacions
espacials, monedes, mesures, geometria,...
AVALUACIÓ
És autocorrectiu.
NUMERACIÓ (D-U)
ACTIVITAT
Es tracta del
multilink, un material de plàstic en forma de cubs, on s´han de construir
torres que representaran desenes. Un cop s´ha construït les desenes d´acord amb
el número que exigeix la fitxa, l´alumne ha de dibuixar-ho i escriure el nom.
OBJECTIU
Descomposar els números
en desenes i unitats i escriure el seu nom.
AVALUACIÓ
La mestra comprova el
nombre de torres (desenes) i el nombre de cubs (unitats), aleshores el nen ja
ho pot dibuixar a la fitxa i posar el nom de cada número.
SANEFES
ACTIVITAT
Acabar de dibuixar unes sanefes,
comptant els quadrets i mirant la seva situació (dalt, baix, dreta,...)
OBJECTIU
Treballar la situació i l'orientació
espacial amb els diferents dibuixos.
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne
ha fet. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la
mestra.
MESUREM
(longitud i capacitat)
ACTIVITAT
Mesurar la longitud de diferents objectes de la classe amb la cinta mètrica o
el regle. Després ho escriuen en una
fitxa. Pel que fa a la capacitat es realitza una fitxa on han de
deduir a quins objectes hi cap més quantitat de líquid.
OBJECTIU
Treballar les mesures de longitud (metres i centímetres) i la capacitat
(litres)
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne ha fet. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
BOTIGA
ACTIVITAT
Comprar dues o més coses de la
Botiga de la classe i comptar quant valen per pagar-ho amb monedes i bitllets.
OBJECTIU
Conèixer les monedes i els
bitllets més usuals de l' euro.
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne ha fet. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra
SIMETRIES
ACTIVITAT
Acabar de dibuixar unes sanefes,
comptant els quadrets i mirant la seva situació (dalt, baix, dreta,...)
OBJECTIU
Treballar la situació i l'orientació
espacial amb els diferents dibuixos.
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne
ha fet. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la
mestra.
TAULER
NUMÈRIC
ACTIVITAT
Escriure i manipular els
nombres corresponents en unes sèries donades en fitxes o cartronets.
OBJECTIU
Treballar els diferents
nombres , l'ordre de les xifres, completar diferents sèries, complir ordres,
...
AVALUACIÓ
Es fa directament
un cop es revisa la fitxa que l’alumne ha fet. Si no és correcte, es rectifica
amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
JOC DE L´OCA
ACTIVITAT
Joc manipulatiu on hi ha unes làmines que representen uns arbres i les seves
branques que s’han de completar amb uns cartronets dibuixats i seguint l’ordre
lògic.
OBJECTIU
Treballar el raonament lògic.
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es
revisen les làmines dels arbres lògics que han completat els alumnes de manera
oral. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra
TANGRAM
ACTIVITAT
Formar diferents dibuixos
utilitzant totes les peces del Tangram
seguint el model.
OBJECTIU
Treballar la situació i
l'orientació espacial amb els diferents dibuixos del Tangram .
AVALUACIÓ
Es fa directament
un cop es revisa la figura que l’alumne ha fet. Si no és correcte, es rectifica
amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
ACTIVITAT
Disposem de diferents cds,
graduats per nivells on es pot treballar el càlcul mental, activitats
relacionades amb conceptes que s´han treballat a l´aula. En general, la
pràctica a l´ordinador és força lúdica, al mateix temps que didàctica.
També fem
diferents exercicis d´ internet (Edu365, La motxilla...)
OBJECTIU
Resoldre diverses activitats
relacionades amb els continguts de cada trimestre.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop es revisa l’activitat a l’ordinador. Si no és correcte, es
torna a fer i es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra. A més a
més, algunes de les activitats disposen d´un registre del temps i del nombre
d´errors que l´alumne ha disposat a l´hora de resoldre l´activitat.
SEGON
DAUS
D’ATRIBUTS
ACTIVITAT
Taules de doble entrada, amb
el material de les figures geomètriques de fusta i els daus d’atributs (color,
figura, tamany, gruix i grandària). Després de tirar el dau, han
d’omplir la taula corresponent.
OBJECTIU
Reconèixer les figures
geomètriques elementals (quadrat, triangle, cercle i rectangle) i els seus
atributs alguns atributs.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop es revisa la fitxa on l’alumne ha escrit les respostes. Si
no és correcte, es torna a llegir i es rectifica amb l’ajuda d’un company o de
la mestra.
TRENCACLOSQUES
ACTIVITAT
Completar un dibuix amb les
peces en forma de cubs, de diferents figures enumerades.
OBJECTIU
Treballar la situació
espacial.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop es revisa la figura que l’alumne ha fet. Si no és correcte,
es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
MINI - ARCO
ACTIVITAT
Consta d’un estoig amb les 12
fitxes i un llibret per mirar els exercicis. Amb el mecanisme del Joc, resoldre
diferents exercicis de numeració, situació en l’espai...
OBJECTIU
Treballar diferents aspectes
de la Matemàtica : numeració, sumes, restes, sèries, situacions espacials,
monedes,...
AVALUACIÓ
És autocorrectiu, girant l’estoig (capsa) en que han fet el joc, surt un dibuix. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
LÓGICO
ACTIVITAT
El material
és un tauler amb fitxes per treballar diferents continguts i uns botons de
colors. Es treballa la numeració, aritmètica, geometria, mesures...
OBJECTIU
Llegir i fer l’activitat proposada . Les
fitxes es canvien cada trimestre segons els continguts treballats.
AVALUACIÓ
És autocorrectiu
amb els botons de colors girant la fitxa al darrere.
DESCOMPOSICIÓ
DE NÚMEROS
ACTIVITAT
Consta d’una balança on es
posen targes de plàstic corresponents als números en cada braç per tal de descomposar-los correctament.
OBJECTIU
Descompondre números
correctament, en dos o més sumands.
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne
ha fet. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la
mestra.
EURO
ACTIVITAT
Consta d’una capsa amb monedes
i bitllets per treballar els euros i unes targes amb diferents valors. L’alumne
agafarà una tarja i les monedes i bitllets que corresponguin . Després ho
dibuixarà en una fitxa.
OBJECTIU
Conèixer les monedes i
bitllets més usuals de l' euro.
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne
ha fet. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la
mestra.
JOC DEL 10
ACTIVITAT
Amb les cartes de la Baralla
espanyola amb els nº fins al 10, hauran de fer parelles que sumin 10.
OBJECTIU
Descompondre el número 10 amb
totes les parelles de números possibles.
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa les parelles de números
que s’han fet. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la
mestra.
ORIENTACIÓ ESPACIAL
ACTIVITAT
Resoldre
diferents exercicis d’orientació en l’espai de les fitxes proposades.
OBJECTIU
Treballar
l'orientació espacial amb alguns aspectes concrets : dalt - baix, dreta -
esquerra, davant - darrere,...
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne
ha fet. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la
mestra.
NUMERACIÓ
ACTIVITAT
Dibuixar i escriure números amb el
material del Multilink (desenes i unitats).
OBJECTIU
Treballar l'ordre posicional de les
xifres en les unitats, desenes.
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne
ha fet. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la
mestra.
MESUREM (longitud)
ACTIVITAT
Mesurar la longitud de diferents objectes de la classe amb la cinta mètrica o
el regle. Després ho escriuen en una
fitxa.
OBJECTIU
Treballar les mesures de longitud (metres i centímetres).
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne ha fet. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
PENTOMINO
ACTIVITAT
Posar totes les peces del joc en el
rectangle o quadrat corresponent, seguint els dibuixos corresponents.
OBJECTIU
Treballar l'orientació espacial amb el
material de fusta de les peces del Pentomino.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop es revisa la figura que l’alumne ha fet. Si no és correcte,
es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
ESTADÍSTICA
I PROBABILITAT
ACTIVITAT
Amb diferents materials
(fitxes, monedes, roda d'animals) fer diferents tirades i representar-ho
gràficament.
OBJECTIU
Iniciar-se en els treballs
d'estadística i probabilitat i en les seves representacions gràfiques
corresponents.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne ha fet. Si no és correcte,
es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
TANGRAM
ACTIVITAT
Formar diferents dibuixos
utilitzant totes les peces del Tangram
que després faran en una fitxa resseguint les peces amb el llapis i fent
alguns detalls amb colors.
OBJECTIU
Treballar la situació i
l'orientació espacial amb els diferents dibuixos del Tangram (inventats).
AVALUACIÓ
Es fa directament
un cop es revisa la figura que l’alumne ha fet. Si no és correcte, es rectifica
amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
ORDINADOR
ACTIVITAT
Posem el CD
corresponent al llibre de text de l’alumne i resolem diferents exercicis de
numeració, seriacions, operacions, ... a l’ordinador.
També fem
diferents exercicis connectant-se a internet (Edu365, La motxilla...)
OBJECTIU
Resoldre diverses activitats
relacionades amb els continguts de cada trimestre..
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa l’activitat a
l’ordinador. Si no és correcte, es torna a fer i es rectifica amb l’ajuda d’un
company o de la mestra.
2n Trimestre
TAULER
NUMÈRIC
ACTIVITAT
Escriure i manipular els
nombres corresponents en unes sèries donades en fitxes o cartronets.
OBJECTIU
Treballar els diferents
nombres , l'ordre de les xifres, completar diferents sèries, complir ordres,
... AVALUACIÓ
Es fa directament
un cop es revisa la fitxa que l’alumne ha fet. Si no és correcte, es rectifica
amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
MOSAÏCOLOR
ACTIVITAT
Composar dibuixos amb
figures definides (botons de colors).
OBJECTIU
Treballar l'orientació
espacial.
AVALUACIÓ
Es fa directament
un cop es revisa la figura que l’alumne ha fet. Si no és correcte, es rectifica
amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
MINI - ARCO
ACTIVITAT
Consta d’un estoig amb les 12
fitxes i un llibret per mirar els exercicis. Amb el mecanisme del Joc, resoldre
diferents exercicis de numeració, situació en l’espai...
OBJECTIU
Treballar diferents aspectes
de la Matemàtica : numeració, sumes, restes, sèries, situacions espacials,
monedes,...
AVALUACIÓ
És autocorrectiu, girant l’estoig (capsa) en que han fet el joc, surt un dibuix. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
LÓGICO
ACTIVITAT
El material
és un tauler amb fitxes per treballar diferents continguts i uns botons de
colors. Es treballa la numeració, aritmètica, geometria, mesures...
OBJECTIU
Llegir i fer l’activitat proposada . Les
fitxes es canvien cada trimestre segons els continguts treballats.
AVALUACIÓ
És autocorrectiu
amb els botons de colors girant la fitxa al darrere.
BOTIGA
ACTIVITAT
Comprar dues o més coses de la
Botiga de la classe i comptar quant valen per pagar-ho amb monedes i bitllets.
OBJECTIU
Conèixer les monedes i els
bitllets més usuals de l' euro.
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne ha fet. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
CALCULADORA
ACTIVITAT
Es
disposa d’una calculadora per escriure tot el que surt en la pantalla de la calculadora fent els
diferents passos preparats en una fitxa.
OBJECTIU
Iniciar-se en la calculadora i
fer-la servir com una eina més en l' autocorrecció.
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne
ha fet. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la
mestra.
APARELLEM RELLOTGES
ACTIVITAT
Fer parelles de les fitxes del dòmino ajuntant el rellotge dibuixat (digital i de busques) amb l’hora que
marca. Després es fa una fitxa aparellant rellotges i la seva hora.
OBJECTIU
Conèixer el rellotge amb les hores en
punt, dos quarts, i més endavant un quart i tres quarts de l'hora.
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne
ha fet. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la
mestra.
LÒGIX
ACTIVITAT
Consta d’un llibre i unes
fitxes en forma de figures geomètriques. Amb el mecanisme del Joc, resoldre
diferents exercicis de situació en l’espai i atributs de les figures
geomètriques.
OBJECTIU
Treballar la situació espacial
i els atributs de les figures geomètriques en una taula de doble entrada.
AVALUACIÓ
És autocorrectiu, al final del llibret poden comprovar si ho han fet bé. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
NUMERACIÓ
ACTIVITAT
Joc manipulatiu per dibuixar i escriure
números amb el material de regletes (centenes, desenes i unitats).
Després ho ha a la fitxa.
OBJECTIU
Treballar l'ordre posicional de les
xifres en les unitats, desenes i centenes.
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne
ha fet. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la
mestra.
MESUREM 2
ACTIVITAT
Mesurar diferents objectes de la classe amb les balances més adequades al seu
pes. Després ho escriuen en una
fitxa.
OBJECTIU
Treballar les mesures de pes (Kg, mig quilo, gram).
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne
ha fet. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la
mestra.
ARBRES LÒGICS
ACTIVITAT
Joc manipulatiu on hi ha unes làmines que representen uns arbres i les seves
branques que s’han de completar amb uns cartronets dibuixats i seguint l’ordre
lògic.
OBJECTIU
Treballar el raonament lògic.
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisen les làmines dels
arbres lògics que han completat els alumnes de manera oral. Si no és correcte,
es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
ESTADÍSTICA
I PROBABILITAT-2
ACTIVITAT
Amb diferents materials
(fitxes, monedes, roda d'animals) fer diferents tirades i representar-ho
gràficament.
OBJECTIU
Iniciar-se en els treballs
d'estadística i probabilitat i en les seves representacions gràfiques
corresponents.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne ha fet. Si no és correcte,
es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
TANGRAM
ACTIVITAT
Formar diferents dibuixos
utilitzant totes les peces del Tangram
seguint el model.
OBJECTIU
Treballar la situació i
l'orientació espacial amb els diferents dibuixos del Tangram .
AVALUACIÓ
Es fa directament
un cop es revisa la figura que l’alumne ha fet. Si no és correcte, es rectifica
amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
TAULES DE
MULTIPLICAR
ACTIVITAT
Trobar la resposta de les
taules de multiplicar seguint les normes del joc i els dibuixos, i escriure-ho
després en una fitxa.
OBJECTIU
Iniciar-se en la comprensió i
memorització de les taules de multiplicar.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne ha fet. Si no és correcte,
es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
ORDINADOR
ACTIVITAT
Posem el CD
corresponent al llibre de text de l’alumne i resolem diferents exercicis de
numeració, seriacions, operacions, ... a l’ordinador.
També fem
diferents exercicis connectant-se a internet (Edu365, La motxilla...)
OBJECTIU
Resoldre diverses activitats
relacionades amb els continguts de cada trimestre..
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa l’activitat a
l’ordinador. Si no és correcte, es torna a fer i es rectifica amb l’ajuda d’un
company o de la mestra.
3r Trimestre
TAULER
NUMÈRIC
ACTIVITAT
Escriure i manipular els
nombres corresponents en unes sèries donades en fitxes o cartronets i completar
uns retalls de diferents taulers numèrics.
OBJECTIU
Treballar els diferents
nombres , l'ordre de les xifres, completar diferents sèries, complir ordres,
...
AVALUACIÓ
Es fa directament
un cop es revisa la fitxa que l’alumne ha fet. Si no és correcte, es rectifica
amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
MULTIPLIQUEM
ACTIVITAT
Joc
manipulatiu per reforçar les taules de multiplicar seguint les normes del joc i els
dibuixos, i escriure-ho després en una fitxa.
OBJECTIU
Iniciar-se en la comprensió i
memorització de les taules de multiplicar.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne ha fet. Si no és correcte,
es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
MINI - ARCO
ACTIVITAT
Consta d’un estoig amb les 12
fitxes i un llibret per mirar els exercicis. Amb el mecanisme del Joc, resoldre
diferents exercicis de numeració, situació en l’espai...
OBJECTIU
Treballar diferents aspectes
de la Matemàtica : numeració, sumes, restes, sèries, situacions espacials,
monedes,...
AVALUACIÓ
És autocorrectiu, girant l’estoig (capsa) en que han fet el joc, surt un dibuix. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
LÓGICO
ACTIVITAT
El material
és un tauler amb fitxes per treballar diferents continguts i uns botons de
colors. Es treballa la numeració, aritmètica, geometria, mesures...
OBJECTIU
Llegir i fer l’activitat proposada . Les
fitxes es canvien cada trimestre segons els continguts treballats.
AVALUACIÓ
És autocorrectiu
amb els botons de colors girant la fitxa al darrere.
BOTIGA
(canvi)
ACTIVITAT
Comprar dues o més coses de la
Botiga de la classe i comptar quant valen per pagar-ho amb monedes i bitllets.
OBJECTIU
Conèixer les monedes i els bitllets
més usuals de l' euro. A final del Cicle, a més de pagar, es pot tornar el
canvi.
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne ha fet. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
SANEFES
ACTIVITAT
Acabar de dibuixar unes sanefes,
comptant els quadrets i mirant la seva situació (dalt, baix, dreta,...)
OBJECTIU
Treballar la situació i l'orientació
espacial amb els diferents dibuixos.
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne
ha fet. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la
mestra.
PARXÍS
ACTIVITAT
Seguint les normes del Joc,
guanyar al company/a .
OBJECTIU
Agafar agilitat en el càlcul
mental de sumes senzilles i trobar estratègies per guanyar. AVALUACIÓ
Es fa directament revisant el joc a mesura que l’estant
fent. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
LÒGIX
ACTIVITAT
Consta d’un llibre i unes
fitxes en forma de figures geomètriques. Amb el mecanisme del Joc, resoldre
diferents exercicis de situació en l’espai i atributs de les figures
geomètriques.
OBJECTIU
Treballar la situació espacial
i els atributs de les figures geomètriques en una taula de doble entrada.
AVALUACIÓ
És autocorrectiu, al final del llibret poden comprovar si ho han fet bé. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
STRUCTURO
ACTIVITAT
Construir figures (enumerades) amb les
peces en forma de cubs amb cares de colors diferents a l’espai.
OBJECTIU
Situar-se-se i orientar-se en l'espai,
mirant el model del pla (fitxa).
AVALUACIÓ
Es fa directament
un cop es revisa la figura que l’alumne ha fet. Si no és correcte, es rectifica
amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
MESUREM 3
ACTIVITAT
Mesurar la capacitat de diferents objectes en litres i mitjos litres. Després ho escriuen en una fitxa.
OBJECTIU
Treballar les mesures de capacitat (litre i mig litre).
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne
ha fet. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la
mestra.
ARBRES LÒGICS
ACTIVITAT
Joc manipulatiu on hi ha unes làmines que representen uns arbres i les seves
branques que s’han de completar amb uns cartronets dibuixats i seguint l’ordre
lògic.
OBJECTIU
Treballar el raonament lògic.
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisen les làmines dels
arbres lògics que han completat els alumnes de manera oral. Si no és correcte,
es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
APARELLEM RELLOTGES
ACTIVITAT
Fer parelles de les fitxes del dòmino ajuntant el rellotge dibuixat (digital i de busques) amb l’hora que
marca. Després es fa una fitxa aparellant rellotges i la seva hora.
OBJECTIU
Conèixer el rellotge amb les hores en
punt, dos quarts, i més endavant un quart i tres quarts de l'hora.
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa la fitxa que l’alumne
ha fet. Si no és correcte, es rectifica amb l’ajuda d’un company o de la
mestra.
TANGRAM
ACTIVITAT
Formar diferents dibuixos
utilitzant totes les peces del Tangram seguint
el model per pistes fins arribar al
final on es completarà el dibuix.
OBJECTIU
Treballar la situació i
l'orientació espacial amb els diferents dibuixos del Tangram .
AVALUACIÓ
Es fa directament
un cop es revisa la figura que l’alumne ha fet. Si no és correcte, es rectifica
amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
TAULES DE
MULTIPLICAR
ACTIVITAT
Joc
manipulatiu per trobar
la resposta de les taules de multiplicar seguint les normes del joc i els
dibuixos, i escriure-ho després en una fitxa.
OBJECTIU
Iniciar-se en la comprensió i
memorització de les taules de multiplicar.
AVALUACIÓ
Es fa directament
un cop es revisa la fitxa que l’alumne ha fet. Si no és correcte, es rectifica
amb l’ajuda d’un company o de la mestra.
ORDINADOR
ACTIVITAT
Posem el CD
corresponent al llibre de text de l’alumne i resolem diferents exercicis de
numeració, seriacions, operacions, ... a l’ordinador.
També fem
diferents exercicis connectant-se a internet (Edu365, La motxilla...)
OBJECTIU
Resoldre diverses activitats
relacionades amb els continguts de cada trimestre..
AVALUACIÓ
Es fa directament un cop es revisa l’activitat a
l’ordinador. Si no és correcte, es torna a fer i es rectifica amb l’ajuda d’un
company o de la mestra.
Per tal de treballar tots aquests racons de matemàtiques en els dos cursos del cicle Inicial s'han programat per aquest curs escolar 2 sessions setmanals de mitja hora dins de la 6a hora dedicada a Matemàtiques.
Cada racó disposa d'una graella on els alumnes anoten el dia que l'han realitzat i després es posa el punt o gomet verd, groc o vermell si l’alumne l’ha fet bé, regular o malament. Cada mestre tutor disposa d'una graella amb els objectius que es treballen a cada racó i la va omplint amb l'observació directa. |