CICLE INICIAL

RACONS DE L'ÀREA DE MEDI

PRIMER
 


1r Trimestre

1.OLOREM

ACTIVITAT
Treballar el sentit de l’olfacte olorant diferents olors de 4 fruites, 4 flors i 4 plantes aromàtiques. 

OBJECTIU
Reconèixer diferents olors i relacionar-ho amb la seva foto. Després ho escriuen en una fitxa.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’han revisat les paraules i la fitxa on han escrit.

olorem


2- DÒMINO DELS SENTITS 
ACTIVITAT
Fer un dòmino amb fitxes de dibuixos dels cinc sentits. 

OBJECTIU
Reconèixer els cinc sentits i relacionar-los amb els dibuixos que representen. 

AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’han revisat les fitxes del dòmino i queda “tancat”.

sentits

3- CLASSIFIQUEM ELS SENTITS 
ACTIVITAT
Posar les targes dels dibuixos dels sentits a la làmina corresponent del seu sentit. 

OBJECTIU
Reconèixer els cinc sentits i relacionar-los amb els dibuixos que representen.

AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’han revisat les targes que han posat a les làmines dels sentits. Després fan dibuixos o noms en una fitxa.

classigiquem sentits

4- TÀCTILO 
ACTIVITAT
Treure unes figures de fusta de dins d’una bossa i agafar-les amb la mà, només fent servir el tacte han d’endevinar de quina figura es tracta i posar-la damunt del seu dibuix en una làmina. Si ho han encertat la pinten de color verd i si no l’han encertat, de color vermell en una fitxa.


OBJECTIU
Treballar el sentit del tacte.

AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’han revisat les fitxes.

tactilo

5- RELACIONA dits / cara
ACTIVITAT
Relacionar les parts de la cara amb el seu nom. I també els dits de la mà, en una fitxa. 

OBJECTIU
Reconèixer les parts de la cara i recordar els noms dels dits de la mà.

AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’han revisat les fitxes, es poden corregir d’una que tenen de mostra (autocorrecció).

dits i cara

6- JOC DEL TACTE 
ACTIVITAT
Aparellar les peces fent servir només el tacte. Si no ho han fet bé han de fer una creu vermella a la parella corresponent en una fitxa.


OBJECTIU
Reconèixer diferents textures amb el tacte i aparellar-les.

AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat el joc i han pintat la fitxa.


tacte

7- VOCABULARI de la casa      
ACTIVITAT
Pintar les parts de la casa i relacionar-les amb el seu nom en una fitxa (davant)i pintar les diferents canonades d’una casa: aigua, llum telèfon, aigua bruta,gas (fitxa del darrera). 

OBJECTIU
Reconèixer les diferents parts de la casa i relacionar-les amb els seus noms.

AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’han revisat les fitxes comprovant-ho i corregint-ho de les fitxes model (autocorrecció).


casa

8- ORIGEN DELS ALIMENTS 
ACTIVITAT
Posar els dibuixos o fotos dels aliments a la làmina corresponent segons els seu origen: animal o vegetal.


OBJECTIU
Reconèixer l’origen dels aliments.

AVALUACIÓ
És autocorrectiu. Els dibuixos porten un gomet de color verd al darrera si són d’origen vegetal i de color vermell si són d’origen animal. Després escriuen o dibuixen dos aliments de cada en una fitxa.

aliments

9- ORDINADOR 
ACTIVITAT
Fer diferents activitats d’un CD de Medi relacionades amb els temes d’aquest trimestre.


OBJECTIU
Repassar els continguts del 1r trimestre.

AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat el joc de l’ordinador.

ordinador

10- DÒMINO DELS ALIMENTS
ACTIVITAT
 Fer el dòmino aparellant el dibuix de l’aliment amb el seu nom.


OBJECTIU
Reconèixer diferents aliments i els seus noms.

AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’han revisat les fitxes del dòmino i aquest queda “tancat”. Després escriuen els noms d’alguns aliments en una fitxa.

domino aliments

 

 

2n trimestre


 

1- ON VIU CADA ANIMAL ?
ACTIVITAT
Posar el dibuix de cada animal damunt del lloc on viu dins del paisatge dibuixat.

OBJECTIU
Reconèixer diferents hàbitats dels animals que es treballen.

 AVALUACIÓ
És autocorrectiu. Cada animal porta un número al darrera que ha de coincidir amb el número que hi ha al paisatge. Després de comprovar-ho retallen els dibuixos dels animals i els enganxen al lloc on viuen del paisatge en una fitxa.

vivenda

2- QUI MENJA A QUI O QUÈ

ACTIVITAT
Aparellar els dibuixos dels animals amb qui o què mengen.

OBJECTIU
Reconèixer diferents aliments dels animals.

 AVALUACIÓ
És autocorrectiu. Cada animal porta un número al darrera que ha de coincidir amb el seu aliment. Després de comprovar-ho escriuen en una fitxa el nom d’alguns animals i el què mengen.

aliments

3- ENDEVINA QUI SÓC
ACTIVITAT
Llegir cada endevinalla i buscar la resposta en les targes que hi ha dibuixats els diferents animals.


OBJECTIU
Reconèixer diferents característiques dels animals.

 AVALUACIÓ
És autocorrectiu. Cada animal porta un número al darrera que ha de coincidir amb el número que hi ha a l’endevinalla. Després de comprovar-ho escriuen en una fitxa alguna endevinalla i el dibuix de l’animal corresponent.

qui soc

4- JOC DE L’ESTANY
ACTIVITAT
És un joc de l’oca però amb les característiques de la granota que ha d’arribar a l’estany. Es necessita daus i fitxes de colors.


OBJECTIU
Reconèixer diferents característiques de la granota.

VALUACIÓ
Es va fent el seguiment del joc: si caus en el forat negre, has de tornar a començar .....

estany



5- JOC DE L’ESTEPA
ACTIVITAT
És un joc de l’oca però amb les característiques del rinoceront fill que ha de trobar la seva mare passejant per l’estepa. Es necessita daus i fitxes de colors.


OBJECTIU
Reconèixer diferents característiques del rinoceront i el lloc on viu.

 AVALUACIÓ
Es va fent el seguiment del joc: si caus en el forat negre, has de tornar a començar .....

estepa

6- LES PLANTES
ACTIVITAT
Es retallen els diferents dibuixos corresponents al creixement d’una planta. Després s’enganxen de manera ordenada en una fitxa.


OBJECTIU
Reconèixer diferents etapes del cicle del creixement d’una planta: des de la llavor fins a la planta que tornarà a donar fruits.

 AVALUACIÓ
Es va fent el seguiment de la fitxa.

plantes


7- JOC DE LES FRUITES
ACTIVITAT
És un joc de l’oca però amb els dibuixos de diferents fruites. Es necessita daus i fitxes de colors.


OBJECTIU
Reconèixer diferents fruites i dir-ne el seu nom.

 AVALUACIÓ
Es va fent el seguiment del joc: si caus en una fruita has de dir el seu nom i passar a l’altra fruita igual. I així fins acabar el joc.

fruites

8- L’AIGUA
ACTIVITAT
És una activitat per repassar conceptes en una fitxa on han d’escriure, dibuixar o relacionar les característiques de l’aigua, els seus estats, on trobem aigua.
També es fan experiments amb aigua: suren o no, barreges de diferents líquids amb aigua (es dissolen o no), curses de líquids...


OBJECTIU
Reconèixer diferents característiques de l’aigua.

 AVALUACIÓ
Es va fent un seguiment de la fitxa.

aigua

9- EL CALENDARI
ACTIVITAT
És un trencaclosques del calendari amb els mesos, estacions, ....


OBJECTIU
Reconèixer els diferents mesos de l’any, les estacions ....

AVALUACIÓ
Després de fer el trencaclosques s’omple una fitxa amb els noms dels mesos ordenats.

calendari

10- ORDINADOR 
ACTIVITAT
Fer diferents activitats d’un CD de Medi relacionades amb els temes d’aquest trimestre.


OBJECTIU
Repassar els continguts del  2n trimestre.

AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat el joc de l’ordinador.

tarja2



3r trimestre



1- EDIFICIS PÚBLICS
ACTIVITAT
Retallar el nom d’alguns edificis públics i enganxar-los al dibuix corresponent en una fitxa.
OBJECTIU
Reconèixer diferents edificis públics.

 AVALUACIÓ
Es va fent un seguiment de la fitxa.

edificis publics

2- EL RIU
ACTIVITAT
Primer es fa un joc de travessar un riu. Es necessita un dau i fitxes.
Després es completa una fitxa per repassar continguts treballats del riu.


OBJECTIU
Reconèixer diferents característiques dels rius.

 AVALUACIÓ
Es va fent un seguiment del joc i de la fitxa.

riu

3- ELS OFICIS

ACTIVITAT
Primer es fa un joc amb els oficis i les eines del mecànic i la perruquera. Es necessita un dau.
Després es busca noms d’oficis, que estan desordenats, corresponents al dibuix en una fitxa.


OBJECTIU
Reconèixer diferents oficis i les eines que utilitzen.

 AVALUACIÓ
Es va fent un seguiment del joc i de la fitxa.

oficis

4- BOTIGUES

ACTIVITAT
Es busca noms de botigues en una sopa de lletres i es relaciona amb el que hi venen. També es dibuixen rètols d’algunes botigues.


OBJECTIU
Reconèixer diferents tipus de botigues i el que hi venen.

 AVALUACIÓ
Es va fent un seguiment de la fitxa.

botigues

5- ELS TRANSPORTS
ACTIVITAT
 Primer es fa un joc de “tres en ratlla” amb els transports per aire i per mar.
Després es busca noms de transports en una sopa de lletres una fitxa.


OBJECTIU
Reconèixer diferents tipus de transports.

 AVALUACIÓ
Es va fent un seguiment del joc i de la fitxa.

transports

6- CIRCULACIÓ VIAL (bicicleta)
ACTIVITAT
Primer es fa un joc de l’oca per anar circulant amb bicicleta fins arribar a la meta. Es necessita un dau i fitxes.
Després es completa una fitxa amb les paraules correcte o incorrecte segons la norma de circulació dibuixada.


OBJECTIU
Reconèixer diferents normes de circulació per anar amb bicicleta o com a vianant.

 AVALUACIÓ
Es va fent un seguiment del joc i de la fitxa.

bicicleta

7- EL POBLE
ACTIVITAT
Primer es fa un joc de l’oca del poble. Es necessita un dau i fitxes.
Després es completa una fitxa amb les paraules treballades del vocabulari del poble i de la ciutat.


OBJECTIU
Utilitzar les paraules treballades del vocabulari del poble i de la ciutat.

 AVALUACIÓ
Es va fent un seguiment del joc i de la fitxa.

poble

8- RECICLEM
ACTIVITAT
Es posen els dibuixos de les deixalles als dibuixos dels contenidors corresponents.
Després s’uneixen les deixalles amb el seu contenidor amb el color corresponent en una fitxa.


OBJECTIU
Reconèixer diferents contenidors i el seu funcionament per poder reciclar.

 AVALUACIÓ
Es va fent un seguiment del joc i de la fitxa.

reciclem

9- ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ
ACTIVITAT
Es completa uns rodolins amb el nom del mitjà de comunicació corresponent dibuixat en una fitxa.
També s’ordena els passos a seguir d’una carta, des de que s’escriu fins que la reben.


OBJECTIU
Reconèixer diferents tipus de mitjans de comunicació i la seva utilitat.

 AVALUACIÓ
Es va fent un seguiment de la fitxa.

comunicacio

10- ORDINADOR
ACTIVITAT
Fer diferents activitats d’un CD de Medi relacionades amb els temes d’aquest trimestre.


OBJECTIU
Repassar els continguts del  3r trimestre.

AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat el joc de l’ordinador.

ordinador3

11- ELS  PAISATGES
ACTIVITAT
Es completa uns dibuixos amb els noms corresponents dels paisatges de costa, muntanya o de la plana, i de l’ofici típic de cada un.


OBJECTIU
Reconèixer diferents tipus de paisatges: de costa, de muntanya i de la plana.

 AVALUACIÓ
Es va fent un seguiment de la fitxa.

paisatges

12- MÀQUINES I INVENTS
ACTIVITAT
Es munta una politja. Es necessiten els materials corresponents i un tornavís.
Després es fan diferents exercicis de màquines i alguns invents com la bicicleta en una fitxa.


OBJECTIU
Reconèixer diferents tipus de màquines i la seva utilitat.

 AVALUACIÓ
Es va fent un seguiment de la fitxa.

invents

tarja3