CICLE INICIAL |
RACONS DE L'ÀREA DE MEDI
1r Trimestre
1.OLOREM
ACTIVITAT
Treballar el
sentit de l’olfacte olorant diferents olors de 4 fruites, 4 flors i 4 plantes
aromàtiques.
OBJECTIU
Reconèixer
diferents olors i relacionar-ho amb la seva foto. Després ho escriuen en una
fitxa.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’han revisat les paraules i la fitxa on han escrit.
2- DÒMINO DELS SENTITS
ACTIVITAT
Fer un
dòmino amb fitxes de dibuixos dels cinc sentits.
OBJECTIU
Reconèixer
els cinc sentits i relacionar-los amb els dibuixos que representen.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’han revisat les fitxes del dòmino i queda “tancat”.
3- CLASSIFIQUEM ELS SENTITS
ACTIVITAT
Posar les
targes dels dibuixos dels sentits a la làmina corresponent del seu sentit.
OBJECTIU
Reconèixer
els cinc sentits i relacionar-los amb els dibuixos que representen.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’han revisat les targes que han posat a les làmines dels
sentits. Després fan dibuixos o noms en una fitxa.
4- TÀCTILO
ACTIVITAT
Treure unes
figures de fusta de dins d’una bossa i agafar-les amb la mà, només fent servir
el tacte han d’endevinar de quina figura es tracta i posar-la damunt del seu
dibuix en una làmina. Si ho han encertat la pinten de color verd i si no l’han
encertat, de color vermell en una fitxa.
OBJECTIU
Treballar el
sentit del tacte.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’han revisat les fitxes.
5- RELACIONA dits / cara
ACTIVITAT
Relacionar
les parts de la cara amb el seu nom. I també els dits de la mà, en una fitxa.
OBJECTIU
Reconèixer
les parts de la cara i recordar els noms dels dits de la mà.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’han revisat les fitxes, es poden corregir d’una que tenen
de mostra (autocorrecció).
6- JOC DEL TACTE
ACTIVITAT
Aparellar
les peces fent servir només el tacte. Si no ho han fet bé han de fer una creu
vermella a la parella corresponent en una fitxa.
OBJECTIU
Reconèixer diferents
textures amb el tacte i aparellar-les.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat el joc i han pintat la fitxa.
7- VOCABULARI de la casa
ACTIVITAT
Pintar les
parts de la casa i relacionar-les amb el seu nom en una fitxa (davant)i pintar
les diferents canonades d’una casa: aigua, llum telèfon, aigua bruta,gas (fitxa
del darrera).
OBJECTIU
Reconèixer les
diferents parts de la casa i relacionar-les amb els seus noms.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’han revisat les fitxes comprovant-ho i corregint-ho de les
fitxes model (autocorrecció).
8- ORIGEN DELS ALIMENTS
ACTIVITAT
Posar els
dibuixos o fotos dels aliments a la làmina corresponent segons els seu origen:
animal o vegetal.
OBJECTIU
Reconèixer l’origen
dels aliments.
AVALUACIÓ
És
autocorrectiu. Els dibuixos porten un gomet de color verd al darrera si són
d’origen vegetal i de color vermell si són d’origen animal. Després escriuen o
dibuixen dos aliments de cada en una fitxa.
9- ORDINADOR
ACTIVITAT
Fer
diferents activitats d’un CD de Medi relacionades amb els temes d’aquest
trimestre.
OBJECTIU
Repassar els
continguts del 1r trimestre.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat el joc de l’ordinador.
10- DÒMINO DELS ALIMENTS
ACTIVITAT
Fer el dòmino aparellant el dibuix de
l’aliment amb el seu nom.
OBJECTIU
Reconèixer
diferents aliments i els seus noms.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’han revisat les fitxes del dòmino i aquest queda “tancat”.
Després escriuen els noms d’alguns aliments en una fitxa.
2n
trimestre
1- ON VIU CADA ANIMAL ?
ACTIVITAT
Posar el
dibuix de cada animal damunt del lloc on viu dins del paisatge dibuixat.
OBJECTIU
Reconèixer
diferents hàbitats dels animals que es treballen.
AVALUACIÓ
És
autocorrectiu. Cada animal porta un número al darrera que ha de coincidir amb
el número que hi ha al paisatge. Després de comprovar-ho retallen els dibuixos
dels animals i els enganxen al lloc on viuen del paisatge en una fitxa.
2- QUI MENJA A QUI O QUÈ
ACTIVITAT
Aparellar
els dibuixos dels animals amb qui o què mengen.
OBJECTIU
Reconèixer
diferents aliments dels animals.
AVALUACIÓ
És
autocorrectiu. Cada animal porta un número al darrera que ha de coincidir amb
el seu aliment. Després de comprovar-ho escriuen en una fitxa el nom d’alguns
animals i el què mengen.
3- ENDEVINA QUI SÓC
ACTIVITAT
Llegir cada
endevinalla i buscar la resposta en les targes que hi ha dibuixats els
diferents animals.
OBJECTIU
Reconèixer
diferents característiques dels animals.
AVALUACIÓ
És
autocorrectiu. Cada animal porta un número al darrera que ha de coincidir amb
el número que hi ha a l’endevinalla. Després de comprovar-ho escriuen en una
fitxa alguna endevinalla i el dibuix de l’animal corresponent.
4- JOC DE L’ESTANY
ACTIVITAT
És un joc de
l’oca però amb les característiques de la granota que ha d’arribar a l’estany.
Es necessita daus i fitxes de colors.
OBJECTIU
Reconèixer
diferents característiques de la granota.
VALUACIÓ
Es va fent
el seguiment del joc: si caus en el forat negre, has de tornar a començar .....
5- JOC DE L’ESTEPA
ACTIVITAT
És un joc de
l’oca però amb les característiques del rinoceront fill que ha de trobar la
seva mare passejant per l’estepa. Es necessita daus i fitxes de colors.
OBJECTIU
Reconèixer
diferents característiques del rinoceront i el lloc on viu.
AVALUACIÓ
Es va fent
el seguiment del joc: si caus en el forat negre, has de tornar a començar .....
6- LES PLANTES
ACTIVITAT
Es retallen
els diferents dibuixos corresponents al creixement d’una planta. Després
s’enganxen de manera ordenada en una fitxa.
OBJECTIU
Reconèixer
diferents etapes del cicle del creixement d’una planta: des de la llavor fins a
la planta que tornarà a donar fruits.
AVALUACIÓ
Es va fent
el seguiment de la fitxa.
7- JOC DE LES FRUITES
ACTIVITAT
És un joc de
l’oca però amb els dibuixos de diferents fruites. Es necessita daus i fitxes de
colors.
OBJECTIU
Reconèixer
diferents fruites i dir-ne el seu nom.
AVALUACIÓ
Es va fent
el seguiment del joc: si caus en una fruita has de dir el seu nom i passar a
l’altra fruita igual. I així fins acabar el joc.
8- L’AIGUA
ACTIVITAT
És una
activitat per repassar conceptes en una fitxa on han d’escriure, dibuixar o
relacionar les característiques de l’aigua, els seus estats, on trobem aigua.
També es fan
experiments amb aigua: suren o no, barreges de diferents líquids amb aigua (es
dissolen o no), curses de líquids...
OBJECTIU
Reconèixer
diferents característiques de l’aigua.
AVALUACIÓ
Es va fent
un seguiment de la fitxa.
9- EL CALENDARI
ACTIVITAT
És un
trencaclosques del calendari amb els mesos, estacions, ....
OBJECTIU
Reconèixer els
diferents mesos de l’any, les estacions ....
AVALUACIÓ
Després de
fer el trencaclosques s’omple una fitxa amb els noms dels mesos ordenats.
10- ORDINADOR
ACTIVITAT
Fer
diferents activitats d’un CD de Medi relacionades amb els temes d’aquest
trimestre.
OBJECTIU
Repassar els
continguts del 2n trimestre.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat el joc de l’ordinador.
3r trimestre
1- EDIFICIS PÚBLICS
ACTIVITAT
Retallar el
nom d’alguns edificis públics i enganxar-los al dibuix corresponent en una
fitxa.
OBJECTIU
Reconèixer
diferents edificis públics.
AVALUACIÓ
Es va fent
un seguiment de la fitxa.
2- EL RIU
ACTIVITAT
Primer es fa
un joc de travessar un riu. Es necessita un dau i fitxes.
Després es
completa una fitxa per repassar continguts treballats del riu.
OBJECTIU
Reconèixer diferents
característiques dels rius.
AVALUACIÓ
Es va fent
un seguiment del joc i de la fitxa.
3- ELS OFICIS
ACTIVITAT
Primer es fa
un joc amb els oficis i les eines del mecànic i la perruquera. Es necessita un
dau.
Després es
busca noms d’oficis, que estan desordenats, corresponents al dibuix en una
fitxa.
OBJECTIU
Reconèixer
diferents oficis i les eines que utilitzen.
AVALUACIÓ
Es va fent
un seguiment del joc i de la fitxa.
4- BOTIGUES
ACTIVITAT
Es busca
noms de botigues en una sopa de lletres i es relaciona amb el que hi venen.
També es dibuixen rètols d’algunes botigues.
OBJECTIU
Reconèixer
diferents tipus de botigues i el que hi venen.
AVALUACIÓ
Es va fent
un seguiment de la fitxa.
5- ELS TRANSPORTS
ACTIVITAT
Primer es fa un joc de “tres en ratlla” amb
els transports per aire i per mar.
Després es
busca noms de transports en una sopa de lletres una fitxa.
OBJECTIU
Reconèixer
diferents tipus de transports.
AVALUACIÓ
Es va fent
un seguiment del joc i de la fitxa.
6- CIRCULACIÓ VIAL (bicicleta)
ACTIVITAT
Primer es fa
un joc de l’oca per anar circulant amb bicicleta fins arribar a la meta. Es
necessita un dau i fitxes.
Després es
completa una fitxa amb les paraules correcte
o incorrecte segons la norma de
circulació dibuixada.
OBJECTIU
Reconèixer
diferents normes de circulació per anar amb bicicleta o com a vianant.
AVALUACIÓ
Es va fent
un seguiment del joc i de la fitxa.
7- EL POBLE
ACTIVITAT
Primer es fa
un joc de l’oca del poble. Es necessita un dau i fitxes.
Després es
completa una fitxa amb les paraules treballades del vocabulari del poble i de
la ciutat.
OBJECTIU
Utilitzar
les paraules treballades del vocabulari del poble i de la ciutat.
AVALUACIÓ
Es va fent
un seguiment del joc i de la fitxa.
8- RECICLEM
ACTIVITAT
Es posen els
dibuixos de les deixalles als dibuixos dels contenidors corresponents.
Després
s’uneixen les deixalles amb el seu contenidor amb el color corresponent en una
fitxa.
OBJECTIU
Reconèixer
diferents contenidors i el seu funcionament per poder reciclar.
AVALUACIÓ
Es va fent
un seguiment del joc i de la fitxa.
9- ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ
ACTIVITAT
Es completa
uns rodolins amb el nom del mitjà de comunicació corresponent dibuixat en una
fitxa.
També
s’ordena els passos a seguir d’una carta, des de que s’escriu fins que la
reben.
OBJECTIU
Reconèixer
diferents tipus de mitjans de comunicació i la seva utilitat.
AVALUACIÓ
Es va fent
un seguiment de la fitxa.
10- ORDINADOR
ACTIVITAT
Fer
diferents activitats d’un CD de Medi relacionades amb els temes d’aquest
trimestre.
OBJECTIU
Repassar els
continguts del 3r trimestre.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat el joc de l’ordinador.
11- ELS PAISATGES
ACTIVITAT
Es completa
uns dibuixos amb els noms corresponents dels paisatges de costa, muntanya o de
la plana, i de l’ofici típic de cada un.
OBJECTIU
Reconèixer
diferents tipus de paisatges: de costa, de muntanya i de la plana.
AVALUACIÓ
Es va fent
un seguiment de la fitxa.
12- MÀQUINES I INVENTS
ACTIVITAT
Es munta una
politja. Es necessiten els materials corresponents i un tornavís.
Després es
fan diferents exercicis de màquines i alguns invents com la bicicleta en una
fitxa.
OBJECTIU
Reconèixer
diferents tipus de màquines i la seva utilitat.
AVALUACIÓ
Es va fent
un seguiment de la fitxa.