CICLE INICIAL

RACONS DE L'ÀREA DE MEDI

segon
 


1r Trimestre

1- ELS SENTITS 
ACTIVITAT
Treballar el sentit de l’olfacte olorant diferents potets d’olors de fruites i aparellar el dibuix de la fruita sencera i la fruita partida. Si ho han endevinat pinten el nom de la fruita en color verd i si no l’han endevinat en color vermell que estan escrits en una fitxa.

Després treballem el sentit del tacte en un altre joc. Amb els ulls tapats han d’aparellar diferents textures.
OBJECTIU
Treballar el sentit de l’olfacte i el sentit del tacte en diferents jocs.

 AVALUACIÓ
És autocorrectiu. Cada potet porta un número que ha de coincidir amb el que porta el dibuix de la fruita. També en el joc del tacte.

sentits

2- OSSOS I MÚSCULS  


ACTIVITAT
Han d’escriure el noms dels ossos en un dibuix de l’esquelet humà i els dels músculs també en un dibuix que hi ha en una fitxa.

OBJECTIU
Reconèixer i recordar els noms dels ossos i dels músculs.

 AVALUACIÓ
És autocorrectiu. Ho corregeixen en el joc “Lectron-Conector” dels ossos i músculs: si s’encén la llum és correcte.

ossos

3- LA RESPIRACIÓ  


ACTIVITAT
Treballar en una fitxa els continguts  de la respiració  en diferents exercicis de completar frases o fer camins.
També es fan observacions i experiments de la respiració que estan dibuixats a la fitxa.

OBJECTIU
Repassar els continguts treballats de la respiració.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat la fitxa i s’han fet els experiments.

respiracio

4- LES DENTS  


ACTIVITAT
Escoltar i mirar un vídeo del cocodril Dentotes.
Després completar el nom de les dents en un dibuix de la fitxa. I també retallar i enganxar ordenats els passos per rentar-nos les dents.

OBJECTIU
Recordar els noms de les dents i com tenir-ne cura.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat la fitxa comprovant-ho al vídeo.

dents

5- ELS ALIMENTS


ACTIVITAT
Relacionar els aliments segons dels lloc on s’extreuen en un joc.
Després els busquen a la piràmide dels aliments que tenen en una fitxa i observen quants cops a la setmana s’han de menjar i de quin grup són.


OBJECTIU
Repassar els continguts treballats dels aliments.

 AVALUACIÓ
És autocorrectiu. Cada aliment porta un dibuix al darrera que ha de coincidir amb el del lloc on provenen. Es comprova després a la fitxa de piràmide dels aliments els grups i els cops que es menja a la setmana.

aliments

6- ELS ANIMALS

ACTIVITAT
Completar els noms que falten en unes frases i dibuixos dels animals i les seves característiques.

OBJECTIU
Repassar els continguts treballats dels animals i les seves característiques.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat la fitxa.

animals

7- LES  PLANTES

ACTIVITAT
Escriure el nom, en una fitxa, de les plantes de l’entorn de la nostra escola després de fer l’observació directa sortint al pati de l’escola i al voltant.
També es fa una flor amb plastilina i cartolina seguint els passos que ens indica la fitxa.

OBJECTIU
Reconèixer els arbres de l’entorn de la nostra escola, les seves característiques i les parts d’una flor.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat la fitxa.

plantes

8- LÀMINES d’animals i de plantes

ACTIVITAT
Observar unes làmines d’animals o plantes i completar  un esquema amb els noms d’animals o plantes  i les seves característiques.

OBJECTIU
Repassar els continguts treballats dels animals i plantes i les seves característiques.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat la fitxa i la làmina observada.

maninesanimals

9- ORDINADOR  

ACTIVITAT
Fer diferents activitats d’un CD de Medi relacionades amb els temes d’aquest trimestre.


OBJECTIU
Repassar els continguts del 1r trimestre.

AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat el joc de l’ordinador.

ordinador

10- DITES I REFRANYS

ACTIVITAT
Triar una dita o refrany de la tardor que hi ha en unes làmines i escriure-ho en una  fitxa pautada. Després han de fer el dibuix corresponent i penjar-ho al mural.

OBJECTIU
Comprensió de les dites de la tardor.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat la fitxa.

ditestardor





tarja1

2n trimestre


 

1- ELCICLE DE L’AIGUA

ACTIVITAT
Ordenar les frases que expressen el cicle de l’aigua i completar els noms que falten en unes frases i dibuixos de l’aigua i els seus estats,en una fitxa.

OBJECTIU
Repassar els continguts treballats de l’aigua.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat la fitxa.

cicleaigua

2- L’AIRE

ACTIVITAT
Fer experiments de l’aire amb globus, per saber  si pesa... i les seves característiques. Després es completa en una fitxa.

OBJECTIU
Repassar els continguts treballats de l’aire i les seves característiques.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat la fitxa.

aire

3- EL PAISATGE

ACTIVITAT
Primer es fa una maqueta amb plastilina dels diferents paisatges: de costa,de muntanya i de la plana.
Després,en una fitxa, es completen unes frases de les característiques dels paisatges amb noms que troben a la sopa de lletres.

OBJECTIU
Repassar els continguts treballats dels diferents tipus de paisatges.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat la fitxa i es comprova en la maqueta de plastilina.

paisatge

4- ENS ORIENTEM

ACTIVITAT
Fer diferents camins en un plànol dibuixat en una fitxa seguint les consignes que van llegint.

OBJECTIU
Orientar-se dins un plànol.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat la fitxa.

orientacio

5- EL CALENDARI

ACTIVITAT
Mirant un calendari han de respondre i completar frases referents al calendari, els mesos, els dies de la setmana ...

OBJECTIU
Saber-se situar en un calendari i entendre la seva construcció.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat la fitxa.

calendari

6- LA LLUNA

ACTIVITAT
Retallar i enganxar les 4 fases de la lluna al lloc corresponent i resoldre i copiar l’endevinalla en una fitxa.

OBJECTIU
Recordar les 4 fases en que veiem la lluna: plena, minvant, nova i creixent.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat la fitxa.

lluna

7- MEDI AMBIENT

ACTIVITAT
A partir d’unes targes han d’escriure uns hàbits de comportament adequats relacionats amb el Medi Ambient en una fitxa pautada.

OBJECTIU
Recordar alguns hàbits adequats del Medi Ambient.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’han revisat les targes (auto correctives) i s’ha corregit la fitxa amb el mestre/a.

mediambient

8- EXPERIMENTS

ACTIVITAT
Fer experiments amb l’aigua i diferents líquids. Després completar alguna fitxa.

OBJECTIU
Repassar les característiques de l’aigua i els diferents líquids : suren o no, es dissolen o no...

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha acabat l’experiment i s’ha revisat la fitxa.

experiments2

9- ORDINADOR  

ACTIVITAT
Fer diferents activitats d’un CD de Medi relacionades amb els temes d’aquest trimestre.


OBJECTIU
Repassar els continguts del 2n trimestre.

AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat el joc de l’ordinador.

ordinador1

10- DITES I REFRANYS

ACTIVITAT
Triar una dita o refrany de l’hivern que hi ha en unes làmines i escriure-ho en una  fitxa pautada. Després han de fer el dibuix corresponent i penjar-ho al mural.

OBJECTIU
Comprensió de les dites de l’hivern.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat la fitxa

diteshivern


tarja2




3r trimestre


1- POBLES I CIUTATS

ACTIVITAT
Amb uns retallables es converteix una ciutat antiga amb una d’actual.

OBJECTIU
Observar les diferències entre una població antiga i una d’actual.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat la fitxa.


pobles

2- NORMES DE CIRCULACIÓ

ACTIVITAT
És un joc de l’oca de circulació viària: “De vorera a vorera i tiro a la propera”. Es necessita daus i fitxes.
Es va apuntant en una fitxa per on passes.

OBJECTIU
Recordar algunes normes de circulació viària.

 AVALUACIÓ
Es fa directament mentre es fa el joc i es va revisant la fitxa.

circulacio

3- ORDENAR VINYETES

ACTIVITAT
Retallar i enganxar les vinyetes en l’ordre corresponent i explicar el procés que representa, en una fitxa.

OBJECTIU
Saber ordenar els passos a seguir en el procés de producció d’un objecte o un aliment.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat la fitxa.

ordenar


4- ELS OFICIS

ACTIVITAT
Escriure i relacionar diferents oficis i les seves eines en una fitxa.

OBJECTIU
Reconèixer els diferents oficis , les seves característiques i les seves eines necessàries.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat la fitxa.

oficis

5- ELS MITJANS DE TRANSPORT

ACTIVITAT
Llegir les pistes i retallar i enganxar el mitjà de transport que faria servir en cada situació en una fitxa.

OBJECTIU
Reconèixer els mitjans de transport i les seves característiques.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat la fitxa.

transports

6- ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ

ACTIVITAT
Relacionar, pintar, encerclar... diferents mitjans de comunicació en diverses activitats en una fitxa.

OBJECTIU
Reconèixer els mitjans de comunicació, les seves característiques i la seva utilitat.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat la fitxa.

comunicacio

7- ELS APARELLS, MÀQUINES I INVENTS

ACTIVITAT
Fer diferents experiments amb piles, bombetes, politges, imants ...
Després es completen exercicis dels aparells i les màquines que han fet servir en una fitxa..

OBJECTIU
Reconèixer el funcionament d’alguns aparells, màquines o eines que poden fer servir.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha fet l’experiment i s’ha revisat la fitxa.

maquines2maquines3maquines4

8- HISTÒRIA

ACTIVITAT
Retallar les diferents vinyetes i enganxar-les al lloc corresponent del camí de la història, en una fitxa.

OBJECTIU
Situar-se en les diferents èpoques de la història.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat la fitxa.

historia

9- ORDINADOR  

ACTIVITAT
Fer diferents activitats d’un CD de Medi relacionades amb els temes d’aquest trimestre.


OBJECTIU
Repassar els continguts del 3r trimestre.

AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat el joc de l’ordinador.

ordinador4

10- DITES I REFRANYS

ACTIVITAT
Triar una dita de la primavera i l’estiu que hi ha en unes làmines i escriure-la en una  fitxa pautada. Després han de fer el dibuix corresponent i penjar-ho al mural.

OBJECTIU
Comprensió de les dites de la primavera i l’estiu.

 AVALUACIÓ
Es fa directament un cop s’ha revisat la fitxa.

dites

tarja3