CICLE INICIAL |
RACONS DE L'ÀREA DE MEDI
1r Trimestre
1- ELS SENTITS
ACTIVITAT
Treballar el
sentit de l’olfacte olorant diferents potets d’olors de fruites i aparellar el
dibuix de la fruita sencera i la fruita partida. Si ho han endevinat pinten el
nom de la fruita en color verd i si no l’han endevinat en color vermell que
estan escrits en una fitxa.
Després
treballem el sentit del tacte en un altre joc. Amb els ulls tapats han
d’aparellar diferents textures.
OBJECTIU
Treballar el
sentit de l’olfacte i el sentit del tacte en diferents jocs.
AVALUACIÓ
És
autocorrectiu. Cada potet porta un número que ha de coincidir amb el que porta
el dibuix de la fruita. També en el joc del tacte.
2- OSSOS I MÚSCULS
ACTIVITAT
Han
d’escriure el noms dels ossos en un dibuix de l’esquelet humà i els dels
músculs també en un dibuix que hi ha en una fitxa.
OBJECTIU
Reconèixer i
recordar els noms dels ossos i dels músculs.
AVALUACIÓ
És
autocorrectiu. Ho corregeixen en el joc “Lectron-Conector” dels ossos i
músculs: si s’encén la llum és correcte.
3- LA RESPIRACIÓ
ACTIVITAT
Treballar en
una fitxa els continguts de la
respiració en diferents exercicis de
completar frases o fer camins.
També es fan
observacions i experiments de la respiració que estan dibuixats a la fitxa.
OBJECTIU
Repassar els
continguts treballats de la respiració.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat la fitxa i s’han fet els experiments.
4- LES DENTS
ACTIVITAT
Escoltar i
mirar un vídeo del cocodril Dentotes.
Després
completar el nom de les dents en un dibuix de la fitxa. I també retallar i
enganxar ordenats els passos per rentar-nos les dents.
OBJECTIU
Recordar els
noms de les dents i com tenir-ne cura.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat la fitxa comprovant-ho al vídeo.
5- ELS ALIMENTS
ACTIVITAT
Relacionar
els aliments segons dels lloc on s’extreuen en un joc.
Després els
busquen a la piràmide dels aliments que tenen en una fitxa i observen quants
cops a la setmana s’han de menjar i de quin grup són.
OBJECTIU
Repassar els
continguts treballats dels aliments.
AVALUACIÓ
És
autocorrectiu. Cada aliment porta un dibuix al darrera que ha de coincidir amb
el del lloc on provenen. Es comprova després a la fitxa de piràmide dels
aliments els grups i els cops que es menja a la setmana.
6- ELS ANIMALS
ACTIVITAT
Completar
els noms que falten en unes frases i dibuixos dels animals i les seves
característiques.
OBJECTIU
Repassar els
continguts treballats dels animals i les seves característiques.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat la fitxa.
7- LES PLANTES
ACTIVITAT
Escriure el
nom, en una fitxa, de les plantes de l’entorn de la nostra escola després de
fer l’observació directa sortint al pati de l’escola i al voltant.
També es fa
una flor amb plastilina i cartolina seguint els passos que ens indica la fitxa.
OBJECTIU
Reconèixer
els arbres de l’entorn de la nostra escola, les seves característiques i les
parts d’una flor.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat la fitxa.
8- LÀMINES d’animals i de plantes
ACTIVITAT
Observar
unes làmines d’animals o plantes i completar un esquema amb els noms d’animals o
plantes i les seves característiques.
OBJECTIU
Repassar els
continguts treballats dels animals i plantes i les seves característiques.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat la fitxa i la làmina observada.
9- ORDINADOR
ACTIVITAT
Fer
diferents activitats d’un CD de Medi relacionades amb els temes d’aquest
trimestre.
OBJECTIU
Repassar els
continguts del 1r trimestre.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat el joc de l’ordinador.
10- DITES I REFRANYS
ACTIVITAT
Triar una
dita o refrany de la tardor que hi
ha en unes làmines i escriure-ho en una
fitxa pautada. Després han de fer el dibuix corresponent i penjar-ho al
mural.
OBJECTIU
Comprensió
de les dites de la tardor.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat la fitxa.
2n
trimestre
1- ELCICLE DE L’AIGUA
ACTIVITAT
Ordenar les
frases que expressen el cicle de l’aigua i completar els noms que falten en
unes frases i dibuixos de l’aigua i els seus estats,en una fitxa.
OBJECTIU
Repassar els
continguts treballats de l’aigua.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat la fitxa.
2- L’AIRE
ACTIVITAT
Fer
experiments de l’aire amb globus, per saber
si pesa... i les seves característiques. Després es completa en una
fitxa.
OBJECTIU
Repassar els
continguts treballats de l’aire i les seves característiques.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat la fitxa.
3- EL PAISATGE
ACTIVITAT
Primer es fa
una maqueta amb plastilina dels diferents paisatges: de costa,de muntanya i de
la plana.
Després,en
una fitxa, es completen unes frases de les característiques dels paisatges amb
noms que troben a la sopa de lletres.
OBJECTIU
Repassar els
continguts treballats dels diferents tipus de paisatges.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat la fitxa i es comprova en la maqueta de
plastilina.
4- ENS ORIENTEM
ACTIVITAT
Fer diferents
camins en un plànol dibuixat en una fitxa seguint les consignes que van
llegint.
OBJECTIU
Orientar-se
dins un plànol.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat la fitxa.
5- EL CALENDARI
ACTIVITAT
Mirant un
calendari han de respondre i completar frases referents al calendari, els
mesos, els dies de la setmana ...
OBJECTIU
Saber-se
situar en un calendari i entendre la seva construcció.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat la fitxa.
6- LA LLUNA
ACTIVITAT
Retallar i
enganxar les 4 fases de la lluna al lloc corresponent i resoldre i copiar
l’endevinalla en una fitxa.
OBJECTIU
Recordar les
4 fases en que veiem la lluna: plena, minvant, nova i creixent.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat la fitxa.
7- MEDI AMBIENT
ACTIVITAT
A partir
d’unes targes han d’escriure uns hàbits de comportament adequats relacionats
amb el Medi Ambient en una fitxa pautada.
OBJECTIU
Recordar
alguns hàbits adequats del Medi Ambient.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’han revisat les targes (auto correctives) i s’ha corregit
la fitxa amb el mestre/a.
8- EXPERIMENTS
ACTIVITAT
Fer
experiments amb l’aigua i diferents líquids. Després completar alguna fitxa.
OBJECTIU
Repassar les
característiques de l’aigua i els diferents líquids : suren o no, es dissolen o
no...
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha acabat l’experiment i s’ha revisat la fitxa.
9- ORDINADOR
ACTIVITAT
Fer
diferents activitats d’un CD de Medi relacionades amb els temes d’aquest
trimestre.
OBJECTIU
Repassar els
continguts del 2n trimestre.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat el joc de l’ordinador.
10- DITES I REFRANYS
ACTIVITAT
Triar una
dita o refrany de l’hivern que hi ha
en unes làmines i escriure-ho en una
fitxa pautada. Després han de fer el dibuix corresponent i penjar-ho al
mural.
OBJECTIU
Comprensió
de les dites de l’hivern.
3r trimestre
1- POBLES I CIUTATS
ACTIVITAT
Amb uns
retallables es converteix una ciutat antiga amb una d’actual.
OBJECTIU
Observar les
diferències entre una població antiga i una d’actual.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat la fitxa.
2- NORMES DE CIRCULACIÓ
ACTIVITAT
És un joc de
l’oca de circulació viària: “De vorera a vorera i tiro a la propera”. Es
necessita daus i fitxes.
Es va
apuntant en una fitxa per on passes.
OBJECTIU
Recordar
algunes normes de circulació viària.
AVALUACIÓ
Es fa
directament mentre es fa el joc i es va revisant la fitxa.
3- ORDENAR VINYETES
ACTIVITAT
Retallar i
enganxar les vinyetes en l’ordre corresponent i explicar el procés que
representa, en una fitxa.
OBJECTIU
Saber
ordenar els passos a seguir en el procés de producció d’un objecte o un aliment.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat la fitxa.
4- ELS OFICIS
ACTIVITAT
Escriure i
relacionar diferents oficis i les seves eines en una fitxa.
OBJECTIU
Reconèixer
els diferents oficis , les seves característiques i les seves eines necessàries.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat la fitxa.
5- ELS MITJANS DE TRANSPORT
ACTIVITAT
Llegir les
pistes i retallar i enganxar el mitjà de transport que faria servir en cada
situació en una fitxa.
OBJECTIU
Reconèixer
els mitjans de transport i les seves característiques.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat la fitxa.
6- ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ
ACTIVITAT
Relacionar,
pintar, encerclar... diferents mitjans de comunicació en diverses activitats en
una fitxa.
OBJECTIU
Reconèixer
els mitjans de comunicació, les seves característiques i la seva utilitat.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat la fitxa.
7- ELS APARELLS, MÀQUINES I INVENTS
ACTIVITAT
Fer
diferents experiments amb piles, bombetes, politges, imants ...
Després es
completen exercicis dels aparells i les màquines que han fet servir en una
fitxa..
OBJECTIU
Reconèixer
el funcionament d’alguns aparells, màquines o eines que poden fer servir.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha fet l’experiment i s’ha revisat la fitxa.
8- HISTÒRIA
ACTIVITAT
Retallar les
diferents vinyetes i enganxar-les al lloc corresponent del camí de la història,
en una fitxa.
OBJECTIU
Situar-se en
les diferents èpoques de la història.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat la fitxa.
9- ORDINADOR
ACTIVITAT
Fer
diferents activitats d’un CD de Medi relacionades amb els temes d’aquest
trimestre.
OBJECTIU
Repassar els
continguts del 3r trimestre.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat el joc de l’ordinador.
10- DITES I REFRANYS
ACTIVITAT
Triar una
dita de la primavera i l’estiu que
hi ha en unes làmines i escriure-la en una
fitxa pautada. Després han de fer el dibuix corresponent i penjar-ho al
mural.
OBJECTIU
Comprensió
de les dites de la primavera i l’estiu.
AVALUACIÓ
Es fa
directament un cop s’ha revisat la fitxa.