|
RACONS CICLE
MITJÀ |
LENGUA
CASTELLANA
S’han organitzat els
següents racons de Llengua Castellana adaptats als dos cursos de
Cicle Mitjà.
|
|
|
MEMORY DE
PALABRAS : (LÈXIC) Quan es comença el racó es fan les parelles correctes de nom+dibuix. Després es barregen les cartes i es col.loquen els dibuixos de cap per avall. Es reparteix a cada jugador els cartonets amb uns quants noms i comença el joc del Memory. En una fitxa han d’anar escrivint els noms dels dibuixos encertats.
|
|
|
CONTINUAR
UNA HISTORIA : (expressión
escrita, imaginación) S’han d’apuntar les paraules que els ha tocat en les tirades i amb elles construir un text amb sentit. -A tercer fan tres tirades, per tant són tres paraules per a imaginar i escriure el seu text. - A quart , les tirades són quatre. La correcció dels textos la fa el/la mestre/a. |
|
|
LA OCA: (vocabulario) Han d’escriure el nom del dibuix de la casella en una fitxa ja preparada. Poden jugar-hi 4 alumnes. Els taulers preparats són de les lletres: N, T, J, M, P, O, Q, LL, L. La correcció de les fitxes la fa el/la mestre/a. |
|
|
DÓMINO
DE PALABRAS : (vocabulario) Poden
realitzar-lo 4 alumnes.
|
|
|
DICTADO Dos alumnes
realitzen aquest racó. Cada dictat treballa un aspecte
ortogràfic diferent.
|
|
|
EXPRESIÓN
ESCRITA 1ª : Es tracta de completar històries ja començades i amb personatges ja establerts. 2ª Es tracta de crear històries en les quals ja està escrit el final i amb personatges proposats. Poden realitzar-lo varis alumnes a la vegada.
|
|
|
Hi ha dos
racons preparats: un per a tercer i l’altre per a quart, amb
diferent grau de dificultat. |
|
|
RELACIONAR
: ( Vocabulario) Consta de diferents làmines preparades per temes on han d’anar col.locant els diferents noms dels objectes o persones que hi surten dibuixats. Cada vegada que realitzen aquest racó poden fer tres o quatre làmines de vocabularis de diferents situacions. La correcció la fa el/la mestre-a quan tenen la làmina completada.
|
|
|
EXPRESIÓN
ORAL Després, tota la classe escolta la gravació per tal d’anar identificant errades fetes al parlar.
|
|
|