|
L’anglès és una assignatura que acompanyarà
sempre als nens, de ben petits i de grans, és la llengua que et
trobes quan ja obres l’ordinador, és més que una
assignatura, és una “Eina” per “voltar”
pel món.
Quan hom ensenya
l’Anglès es planteja d’apropar-los-hi als nens no
solament el vocabulari (Main Vocabulary) i les estructures gramaticals
(Main Structures), sinó també tota la Cultura, Costums,
Cançons, Festes (Halloween, Chritsmas, Boxing Day, Saint
Valentine’s Day, Father’s Day,Mother’s Day, St.
Patrick’s Day, Easter,...), Geografia, etc. dels països de
parla anglesa.
Una cosa molt important que es
té molt en compte amb l’ asignatura d’ anglès
són els diferents agrupaments de treball amb els nens:
Individual, Parelles, Petits Grups i Gran Grup o Grup Classe.
És per això que a
part dels llibres de que disposa cada nen (Pupils Book and Activity
Book), treballem amb altres recursos, un d’ells i que ens
funciona molt a nivell d’escola són els ENGLISH CORNERS
Aquests racons ens serveixen per ampliar i reforçar tots els objectius que hem d’assolir, donats pel Departament. Els comencen a Cicle Mitjà i els continuarem a Cicle Superior.
A Cicle Mitjà els fem cada quinze dies i tenim els següents :
1.-Audacity: Cada nen
grava ,tot cantant, de forma individual i havent-les escoltat
prèviament, cançons (treballades al curs i altres
d’específiques) .
Individualment disposen d’una
carpeta personal on es queda gravat per sempre i a l’acabar el
curs escolar i el cicle se’l hi dona a cadascú.
Objectius:
-Aprendre cançons de parla anglesa tenin en compte la pronunciació dels diferents sons.
-Identificar el seu vocabulari i les seves estructures.
-Identificar el Ritme i l’Entonació.
Avaluació:
Es valora positiva o negativament
com es canta la cançó (ritme i entonació), la
pronunciació dels diferents sons, vocabulari (si
l’identifiquen o no).
2.- Computer’s corner:
El CD-Rom del Curs, el tenen els nens al seu abast i el treballem
periòdicament a la classe a l’ordinador de que disposem, un per un,fins
a aconseguir els resultats proposats.
Els nens van superant pantalles, tot esbrinant el vocabulari i les estructures gramaticals de cada unitat.
Objectius:
-Identificar tot el vocabulari del curs (unitat per unitat) i les seves estructures gramaticals.
Avaluació:
Cada
vegada que el nen supera una pantalla, se li regala una estrella
simbòlica la qual cosa vol dir que ha fet molt bé la seva tasca i ha
identificat tot el vocabulari i les estructures treballades. Com més
pantalles superes millor rendiment i millor nota.
3.-Games:
Poden ser de diferents maneres, seguint unes ordres prèviament
donades (pautes de jocs amb paraules angleses o bé tot un seguit
d’ instruccions que s’han d’anar pintant donat un dibuix).
Objectius:
-Seguir al peu de la lletra les ordres i obtenir el millor resultat.
Avaluació:
-Es farà a nivell individual
i segons criteri del mestre, com millor es compleixin les ordres millor
serà la nota i els resultats obtinguts.
4.-Ampliació (Expansion Cards):
Són fitxes que les tenim a l’abast gràcies a molts
webs trobats per aprendre anglès (“To learn
English”) a Internet, “British Council”, “Learn
English Free Online”, “Simple Songs”,
etc., per exemple són unes d’ elles, ens
faciliten material per ampliar conceptes treballats prèviament a
la classe (parts del cos, roba, sobretot molt vocabulari i ordres).
Objectius:
-Reforçar Vocabulary, Grammar, Structures, Speaking , Reading i Writing.
-Veure noves possibilitats d’aprendre, nous enfocaments, a part del llibre de text.
Avaluació:
Hi ha un sistema de correcció individual i amb petit i gran grup, i al final, posta en comú.
5.- Word by word: Aquest racó l’
iniciem a Cicle Mitjà, és tracta d’intentar
resoldre diferents encreuats o sopes de lletres de vocabulari ja
treballat.
Objectius:
-Treballar reading, comprensión, writing.
-Reforçar vocabulari i ampliar-lo.
-Rapidesa mental a l’hora de treballar.
Avaluació:
-Segons criteri del mestre, valorant els resultats obtinguts de cada nen.
-Autocorrectiu: Cada encreuat o sopa de lletres té el solucionari, la qual cosa el fa autocorrectiu.
6.-Puppets: Es una altra
forma de fer teatre, és amb titelles. Pot ser improvisat o
bé preparant-se prèviament un diàleg.
Objectiu:
-Desenvolupar-se en el llenguatge Anglés.
-Pronunciar correctament els sons.
Avaluació:
Segons criteri del mestre a l’hora de fer la presentació dels personatges, diàlegs i la pronunciació.
7.-Theater:
Aquest racó el fem ens ofereix la possibilitat de fer-lo a tots els nens de l’escola.
Amb els més petits també podem fer-lo tot i que no ho fem de forma sistemàtica.
Amb els petits fem el
“Introduce Yourself”, cada nen es presenta i ens dona
informació d’ell mateix (gustos – like and dislike,
com es diu, on viu, quants any té, etc.)
Amb els nens de Cicle Mitjà
el fan preparant prèviament un diàleg en parelles o en
petits grups i desprès l’exposen davant del grup classe i
darrera d’un petit teatre que tenim.
Objectius:
-Speaking ( es van obrin en la parla que els hi costa moltíssim) , pronunciació de sons.
-Ampliar el vocabulari i les estructures.
-Desenvolupar la seva imaginació i creativitat.
Avaluació:
Valorem desenvolupament personal a l’hora de parlar, pronunciació de sons, riquesa de vocabulari.
8-“Songs” (Específiques i amb diferents agrupaments), es canten a la classe o a nivell de passadís.
Objectius:
-Conéixer la cultura anglesa en altres nivells .
-Millorar ritmes i entonació.
-Millorar la pronunciació.
Avaluació:
-Valorar l’entonació, ritme i la pronunciació dels diferents sons.
-Valorar la importància de la llengua anglesa avui en dia.
9.- Use your Brain:
Donada una informació amb
paper, per exemple un còmic d’ una revista, i
havent-lo llegit prèviament, els nens han de contestar tot un
llistat de preguntes.
Objectius:
-Treballar Speaking i Reading
-Treballar Writing.
-Captar informació en una llengua que no és la seva i contestar les preguntes corresponents.
Avaluació:
Segons el criteri de la mestra, es valorarà positivament com millor es contestin les preguntes.
10.- Handmade:
És un racó molt
agraït ja que queda impressa una mostra del treball dels nens. Es
tracta de continuar un conte, una historieta,... que ja ha estat
començada pels companys. També s’il.lustra.
A Cicle Mitjà
l’encarem més a descripcions personals (Describe
Yourself), on ens expliquen com són, els gustos o senzillament
com van vestits.
Es pot plastificar i el posem a disposició en la Biblioteca de la classe.
Objectius:
-Reading, Writing, Drawing.
-Valorem desenvolupament personal a l’hora d’escriure damunt un paper.
Avaluació:
Segons criteri de la mestra, valoran vocabulari, estructures i fins i tot la presentació.
11- Racons de passadís.
L’ Any passat vam començar a crear un racó de
vocabulari i diferents estructures al passadís de dalt de
l’escola.
Es tracta d’ un simulacre de Serveis: Supermarket, Clothe’s shop, Hairdresser’s Shop i un Restaurant.
Objectius:
-Treballar vocabulari
específic de cada Server, tot ampliant el vocabulari dels
llibres de text i per preparar-los per la vida.
-Treballar les principals
estructures i preguntes a l’hora d’ utilitzar aquests
serveis: Quan val? Vull … Què necesita?... (How much is
it?, How many ….)
Avaluació:
-Tenim en compte la manera de
desenvolupar-se a l’hora d’ anar en aquests racons. Es
valora positivament si un nen es mou amb facilitat i coneix tot el
vocabulari.
Estem molt contents dels resultats
obtinguts amb els racons ,car els nens ,el dia que toquen, encara tenem
més ganes de fer anglès.