|
LLENGUA ANGLESA
Tots els
racons de l’àrea d’anglès es treballen amb parelles durant tot l’any. Els
alumnes tenen una fitxa al final de la llibreta per tal de fer un seguiment
dels racons fan durant el curs, així com també l’autoavaluació de cada racó.
Els alumnes trien una cançó que prèviament
ja hem treballat a l’aula i que està emmagatzemada en versió “karaoke” en una carpeta determinada. Un
cop escollida, l’exporten al programa “Adudacity”.
Després de practicar les vegades que creuen convenient, es disposen a gravar la
cançó amb la seva veu, d‘aquesta manera al final, els queda enregistrada la
cançó amb la seva veu. Quan ja tenen la cançó enregistrada la guarden a les
seves carpetes.
- OBJECTIUS: Amb aquest racó és pretenen
treballar habilitats com “l’speaking i el
listening”, així com també potenciar l’ús de les noves tecnologies i
programari informàtic.
Reproduir les cançons utilitzant
l’entonació i la pronuncia correcta.
Valorar les produccions orals com a
expressió del propi aprenentatge.
- AVALUACIÓ: Full seguiment individual. Pautes observació.
COUNTERS AND DICE GAMES ARE NICE
Aquest racó permet als alumnes treballar i reforçar
el vocabulari treballat a classe. Mitjançant diferents tipus de jocs (
dominoes, memories, board games, bingos...) els alumnes reforcen també les estructures
treballades a classe d’una forma més lúdica i entretinguda.
- OBJECTIUS: Reforçar i millorar el
vocabulari i les estructures treballades a classe.
Identificar el lèxic d’un tema específic.
- AVALUACIÓ: Full seguiment individual.
Pautes d’observació.
USE YOUR BRAIN, USE YOUR PEN !!
Aquest racó treballa les habilitats
“reading” i “writing”. Els alumnes
agafen els carpesà corresponent i trien la “reading
comprehension” que els toca. Quan
l’han llegida realitzen la fitxa de comprensió.
- OBJECTIUS: Treballar la comprensió lectora de forma
autònoma.
Utilitzar diccionaris en format digital o
paper per comprendre el significat del lèxic
- AVALUACIÓ: Full seguiment individual.
Pautes d’observació
WORD BY WORD
En aquest racó els alumnes reforcen el “writing”. És un racó on es treballa a
partir dels ritmes o nivells d’aprenentatge de cada alumne. D’aquesta
manera, mitjançant diferents
fitxes adequades a cada nivell, poden reforçar o ampliar el vocabulari. Totes
les fitxes tenen el solucionari per poder fer ells mateixos
l’autocorrecció..
- OBJECTIUS: Millorar o ampliar el nivell
de vocabulari.
Ser capaç de completar les fitxes amb
suficient autonomia.
Reconèixer les similituds i irregularitats
bàsiques de les formes gramaticals bàsiques de la llengua anglesa.
- AVALUACIÓ: Full de seguiment individual.
Pautes d’observació.
HANDMADE
A partir d’una plantilla en blanc, la
primera parella d’alumnes comença una història (dibuix i text), que després
haurà de continuar una altra parella, i així successivament fins que entre tots
haurem fet un llibre llest per enquadernar i posar a la biblioteca d’aula.
- OBJECTIUS: Fomentar la creativitat dels
alumnes.
Ser capaç de continuar una història seguint
el fil argumental.
Emprar les estructures gramaticals i el
vocabulari adient perquè la història tingui una concordança lògica.
Utilitzar les estructures pròpies de la
llengua anglesa en les produccions escrites.
- AVALUACIÓ: Full de seguiment individual.
Pautes d’observació.
1, 2, 3 ... SING A SONG WITH ME!!
Les habilitats que treballem són “listening i speaking”. Els alumnes han
de triar dues o tres cançons dels contes del racó: “Let’s
go to the cinema”. Treballem amb el laboratori d’idiomes. D’aquesta manera
els dos membres de la parella poden escoltar simultàniament les cançons.
Disposem també d’auriculars i micròfon. Una vegada han escoltat les cançons les
vegades que ells creguin necessàries, les canten amb el micròfon a la resta de
la classe.
- OBJECTIUS: Millorar la competència oral
així com la fonètica de l’alumnat.
Valorar les expressions orals com a font
del propi aprenentatge.
- AVALUACIÓ:
CLICK ON THE MOUSE
Aquest racó pretén ser una porta oberta al
coneixement de la llengua anglesa. Els alumnes són conscients de les
possibilitats que tenen de practicar la llengua anglesa a través d’Internet.
Podem dir que en aquest racó es treballen
les quatres habilitats (speaking,
reading, writing, listening). Mitjançant diferents recursos que trobem a la
web treballem totes les habilitats ja esmentades.
Aquests són uns quants links de les pàgines
que treballem en aquest racó:
http://www.barryfunenglish.com
http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/
http://www.tolearnenglish.com/english-videos.php
- OBJECTIUS:
Utilitzar les TIC’ de forma autònoma
Comprendre les
instruccions de treball que els hi donen les diferents webs
- AVALUACIÓ:
Full de seguiment individual. Pautes d’observació.
LET’S GO TO THE CINEMA
Potenciem el “listening” i posteriorment el
“writing”.
A l’aula d’anglès disposem de diversos
DVD’s de contes tradicionals ens anglès. Les històries estan classificades per
nivells (blau: begginer, vermell: lower intermediate i verd: intermediate). Els
almunes agafen els DVD corresponent i els auriculars i escolten tota la
història, que està subtitulada en anglès.
Cada conte disposa d’unes activitats
posteriors, així que quan l’acaben de mirar completen diverses activitats i
jocs relacionats amb el conte que han visionat.
- OBJECTIUS: Millorar la comprensió oral.
Motivar a l’alumnat a veure dibuixos en
anglès per intentar crear una hàbit fora de l’entorn escolar.
- AVALUACIÓ: Full de seguiment individual. Pautes d’observació
A l’aula d’anglès disposem d’un gran
ventall de llibres adaptats als diferents nivells d’aprenentatge. Els alumnes
de 6è són els bibliotecaris, i els que vetllen pel bon funcionament de la
biblioteca. L’alumnat que pot fer ús de la biblioteca són els alumnes de 3r, 4t
i 5è.
El servei de préstec es controla amb una
plantilla a l’ordinador, a més cada alumne té una cartilla on va anotant tots
els llibres que va llegint.
Al final de cada lectura els alumnes
completen una fitxa sobre el llibre que han llegit.
A final de curs els tres millors lectors
reben un petit premi per la seva dedicació a la lectura.
- OBJECTIUS: Conscienciar als alumnes de la
importància de la lectura.
Ser capaç de llegir petits relats en
anglès.
Millorar la comprensió escrita de
l’alumnat.
Valorar el coneixement de la llengua
estrangera.
Col·laborar amb els companys per dur a
terme el bon funcionament de la
biblioteca d’aula.