CICLE SUPERIOR
LLENGUA ANGLESA

  

Tots els racons de l’àrea d’anglès es treballen amb parelles durant tot l’any. Els alumnes tenen una fitxa al final de la llibreta per tal de fer un seguiment dels racons fan durant el curs, així com també l’autoavaluació de cada racó.  

  

Tenim un “password” necessari per a poder accedir a l’aula. Són idioms els quals traduïts són aplicables a la llengua catalana. Exemples: It’s raining cats and dogs!!, To pull someone’s leg...

     Aquí  teniu la graella de control

 IT SOUNDS GOOD!!!!

 

 
Els alumnes trien una cançó que prèviament ja hem treballat a l’aula i que està emmagatzemada en versió “karaoke” en una carpeta determinada. Un cop escollida, l’exporten al programa “Adudacity”. Després de practicar les vegades que creuen convenient, es disposen a gravar la cançó amb la seva veu, d‘aquesta manera al final, els queda enregistrada la cançó amb la seva veu. Quan ja tenen la cançó enregistrada la guarden a les seves carpetes.

- OBJECTIUS: Amb aquest racó és pretenen treballar habilitats com “l’speaking i el listening”, així com també potenciar l’ús de les noves tecnologies i programari informàtic.

Reproduir les cançons utilitzant l’entonació i la pronuncia correcta.

Valorar les produccions orals com a expressió del propi aprenentatge.

- AVALUACIÓ:  Full seguiment individual. Pautes observació.

 

COUNTERS AND DICE GAMES ARE NICE

   

Aquest racó permet als alumnes treballar i reforçar el vocabulari treballat a classe. Mitjançant diferents tipus de jocs ( dominoes, memories, board games, bingos...) els alumnes reforcen també les estructures treballades a classe d’una forma més lúdica i entretinguda.

- OBJECTIUS: Reforçar i millorar el vocabulari i les estructures treballades a classe.

Identificar el lèxic d’un tema específic.

- AVALUACIÓ: Full seguiment individual. Pautes d’observació.

 
 

USE YOUR BRAIN, USE YOUR PEN !!

  

Aquest racó treballa les habilitats “reading” i “writing”. Els alumnes agafen els carpesà corresponent i trien la “reading comprehension” que els toca.  Quan l’han llegida realitzen la fitxa de comprensió.

- OBJECTIUS:  Treballar la comprensió lectora de forma autònoma.

Utilitzar diccionaris en format digital o paper per comprendre el significat del lèxic

- AVALUACIÓ: Full seguiment individual. Pautes d’observació

 

WORD BY WORD

 

En aquest racó els alumnes reforcen el “writing”. És un racó on es treballa a partir dels ritmes o nivells d’aprenentatge de cada alumne. D’aquesta manera,              mitjançant diferents fitxes adequades a cada nivell, poden reforçar o ampliar el vocabulari. Totes les fitxes tenen el solucionari per poder fer ells mateixos l’autocorrecció.. 

- OBJECTIUS: Millorar o ampliar el nivell de vocabulari.

Ser capaç de completar les fitxes amb suficient autonomia.

Reconèixer les similituds i irregularitats bàsiques de les formes gramaticals bàsiques de la llengua anglesa.

- AVALUACIÓ: Full de seguiment individual. Pautes d’observació.

  

HANDMADE

A partir d’una plantilla en blanc, la primera parella d’alumnes comença una història (dibuix i text), que després haurà de continuar una altra parella, i així successivament fins que entre tots haurem fet un llibre llest per enquadernar i posar a la biblioteca d’aula.

- OBJECTIUS: Fomentar la creativitat dels alumnes.

Ser capaç de continuar una història seguint el fil argumental.

Emprar les estructures gramaticals i el vocabulari adient perquè la història tingui una concordança lògica.

Utilitzar les estructures pròpies de la llengua anglesa en les produccions escrites.

- AVALUACIÓ: Full de seguiment individual. Pautes d’observació.

                         

 

 

1, 2, 3 ... SING A SONG WITH ME!!

   

Les habilitats que treballem són “listening i speaking”. Els alumnes han de triar dues o tres cançons dels contes del racó:  “Let’s go to the cinema”. Treballem amb el laboratori d’idiomes. D’aquesta manera els dos membres de la parella poden escoltar simultàniament les cançons. Disposem també d’auriculars i micròfon. Una vegada han escoltat les cançons les vegades que ells creguin necessàries, les canten amb el micròfon a la resta de la classe.

- OBJECTIUS: Millorar la competència oral així com la fonètica de l’alumnat.

Valorar les expressions orals com a font del propi aprenentatge.

- AVALUACIÓ:

 

CLICK ON THE MOUSE

   

Aquest racó pretén ser una porta oberta al coneixement de la llengua anglesa. Els alumnes són conscients de les possibilitats que tenen de practicar la llengua anglesa a través d’Internet.

Podem dir que en aquest racó es treballen les quatres habilitats (speaking, reading, writing, listening). Mitjançant diferents recursos que trobem a la web treballem totes les habilitats ja esmentades.

Aquests són uns quants links de les pàgines que treballem en aquest racó:

http://www.agendaweb.org

http://www.barryfunenglish.com

http://www.bridgingthegap.org

http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/

http://www.tolearnenglish.com/english-videos.php

- OBJECTIUS: Utilitzar les TIC’ de forma autònoma

Comprendre les instruccions de treball que els hi donen les diferents webs

- AVALUACIÓ: Full de seguiment individual. Pautes d’observació.

 

 
LET’S GO TO THE CINEMA

  
Potenciem el “listening” i posteriorment el “writing”.

A l’aula d’anglès disposem de diversos DVD’s de contes tradicionals ens anglès. Les històries estan classificades per nivells (blau: begginer, vermell: lower intermediate i verd: intermediate). Els almunes agafen els DVD corresponent i els auriculars i escolten tota la història, que està subtitulada en anglès.

Cada conte disposa d’unes activitats posteriors, així que quan l’acaben de mirar completen diverses activitats i jocs relacionats amb el conte que han visionat.

- OBJECTIUS: Millorar la comprensió oral.

Motivar a l’alumnat a veure dibuixos en anglès per intentar crear una hàbit fora de l’entorn escolar.

- AVALUACIÓ: Full de seguiment individual. Pautes d’observació

ENGLISH LIBRARY

A l’aula d’anglès disposem d’un gran ventall de llibres adaptats als diferents nivells d’aprenentatge. Els alumnes de 6è són els bibliotecaris, i els que vetllen pel bon funcionament de la biblioteca. L’alumnat que pot fer ús de la biblioteca són els alumnes de 3r, 4t i 5è.

El servei de préstec es controla amb una plantilla a l’ordinador, a més cada alumne té una cartilla on va anotant tots els llibres que va llegint.

Al final de cada lectura els alumnes completen una fitxa sobre el llibre que han llegit.

A final de curs els tres millors lectors reben un petit premi per la seva dedicació a la lectura.

- OBJECTIUS: Conscienciar als alumnes de la importància de la lectura.

Ser capaç de llegir petits relats en anglès.

Millorar la comprensió escrita de l’alumnat.

Valorar el coneixement de la llengua estrangera.

Col·laborar amb els companys per dur a terme el bon  funcionament de la biblioteca d’aula.

 

 

     

 

 

 

Tots els racons estan organitzats en diferents carpesans on els alumnes tenen tota la informació que necessiten ( fitxes, lletra de les cançons, plantilles...)