RINCÓN DE SITUACIONES REALES
FUNCIONAMENT DEL RACÓ:
Els alumnes fan expressió oral (el nostre alumnat majoritàriament no usa
la llengua castellana com a llengua de comunicació social). El
racó treballa amb -amb públic que escolta- situacions
reals donades i que són fàcils de viure com: demanar un
pressupost d'un servei, reservar una entrada en un espectacle, anar a
comprar certs productes en botigues específiques, demanar ajut a
una persona per saber on és un monument en un viatge
d'estudis en una comunitat espanyola diferent.....
De vegades per a treballar l'expressió oral en castellà
també es presenten grans làmines (sovint són de
les usades a les classes de llengua estrangera) de les que cal parlar
a partir de preguntes del mestre.
Moltes d'aquestes són posteriorment enregistrades amb el programa Audacity.
RINCÓN DEL PARCHÍS ORTOGRÁFICO
En algunes ocasions aquestes
expressions escrites esdevenen guions de petites dramatitzacions que es
realitzen a classse. Racó grupal.
RINCÓN DE LA BIBLOTECA DE AULA
FUNCIONAMENT DEL RACÓ:
El racó es realitza individualment.
Cada dia es llegeix 20' en començar l'horari escolar. Cada alumne escolleix un
llibre de la biblioteca d'aula. Quan l'agafa ho marca a la fitxa de lector
que té a la carpeta. Quan l'ha acabat de llegir cal que faci la
fitxa del llibre i un petit escrit i si es vol dibuix per a penjar-ho
al mural . Finalment cal que anoti el seu grau de satisfacció envers
el llibre llegit al tauler de control del racó.
- Es valora la fitxa de lectura
i el text del mural.
RINCÓN TIC
FUNCIONAMENT DEL RACÓ:
El racó està pensat per a treballar-lo individualment o per
parelles.
Cada alumne fa les diferents
activitats per ordre. Es tracta d'un racó "calaix de sastre"
on hi ha activitivats de llengua de diferents webs.
Exemple:
General
http://www.castellnoudigital.com/ca/stage/p/type/tic/exercise/090519-lengua-castellan.jsp
http://www.ceip-diputacio.com/MITJA%20I%20SUPERIOR/castella/castella%20portada.htm
Ortografia
Adivinanzas. Vocabulario