CICLE SUPERIOR
 LLENGUA CASTELLANA

RINCÓN DE SITUACIONES REALES

FUNCIONAMENT DEL RACÓ: Els alumnes fan expressió oral (el nostre alumnat majoritàriament no usa
la llengua castellana com a llengua de comunicació social). El racó treballa amb -amb públic que escolta- situacions reals donades i que són fàcils de viure com: demanar un pressupost d'un servei, reservar una entrada en un espectacle, anar a comprar certs productes en botigues específiques, demanar ajut a una persona per saber on és un monument  en un viatge d'estudis en una comunitat espanyola diferent.....

De vegades per a treballar l'expressió oral en castellà també es presenten grans làmines (sovint són de les usades a les classes de llengua estrangera) de  les que cal parlar a partir de preguntes del mestre.

Moltes d'aquestes són posteriorment enregistrades amb el programa Audacity.

RINCÓN DEL PARCHÍS ORTOGRÁFICO
FUNCIONAMENT DEL RACÓ: Els alumnes realitzen el racó per parelles, ( o de tres ). Cada dues sessions canvien de tauler per tal de treballar un aprenentatge ortogràfic diferent. Els alumnes juguen com si es tractés del parxís que tots coneixem; a cada casella hi ha un dibuix o bé una paraula incompleta la qual han d'escriure en el full del racó. Si l'escriuen bé segueixen tirant fins a un màxim de tres vegades, si no ho fan bé l'han de tornar a escriure correctament, i passen el torn al següent company. Per saber si l'han escrit bé hi ha la solució al mateix tauler.

- La correcció la realitzen els mateixos alumnes.
- Es valora l'ortografia i la correcció realitzada.

QUÈ ES TREBALLA?
AUTOAVALUACIÓ
"Tablero amarillo"
r / rr
"Tablero naranja"
b / v
"Tablero rojo"
h
"Tablero marrón"
g / j
"Tablero gris"
z / s / c
"Tablero verde claro"
l / ll /y
"Tablero verde oscuro"
acentos
"Tablero azul"
repaso
RINCÓN DELVOCABULARIO
fUNCIONAMENT DEL RACÓ: Són una sèrie de fitxes (10 per a cada curs del cicle) que els alumnes realitzen per parelles o bé individualment de vocabulari bàsic. En aquestes fitxes hi ha una escena dibuixada on els alumnes han de cercar paraules que comencen o acaben per una lletra en concret. Quan es tenen totes les paraules cal ordenar-les alfabèticament.

- La correcció la realitza el mestre amb l'alumne/a.
- Es valora el nombre de mots trobats, la correcció i l'ordre de les paraules.
 RINCÓN DE EXPRESIÓN ESCRITA:"Rincón del escritor" y "Qué pasa en el mundo".

FUNCIONAMENT DEL RACÓ: Aquest racó es fan expressions escrites en llengua castellana que després es penjaran al taulell o al bloc.
 El racó es realitza individualment o per parelles
En veure que una bona part de l'alumant de l'escola al cicle superior sovint no seguien les notícies, es va decidir fer aquest racó.
Cada alumne -o per parelles- són responsables de cercar a internet cada mes alguna notícia d'abast nacional o mundial que, redactada amb les seves paraules, serà després exposada al tauler de notícies de l'escola o al bloc.

- La correcció la realitza el mestre amb l'alumne/a.
- Es valora l'expressió, la riquesa del vocabulari, la puntuació, la cal·ligrafia i l'ús de les fórmules de la carta.
En algunes ocasions aquestes expressions escrites esdevenen guions de petites dramatitzacions que es realitzen a classse. Racó grupal.

RINCÓN DE LA BIBLOTECA DE AULA

FUNCIONAMENT DEL RACÓ: El racó es realitza individualment.

Cada dia es llegeix 20' en començar l'horari escolar. Cada alumne escolleix un llibre de la biblioteca d'aula. Quan l'agafa ho marca a la fitxa de lector que té a la carpeta. Quan l'ha acabat de llegir cal que faci la fitxa del llibre i un petit escrit i si es vol  dibuix per a penjar-ho al mural . Finalment cal que anoti el seu grau de satisfacció envers el llibre llegit al tauler de control del racó.

- Es valora la fitxa de lectura i el text del mural.

RINCÓN TIC

FUNCIONAMENT DEL RACÓ: El racó està pensat per a treballar-lo individualment o  per parelles. Cada alumne fa les diferents activitats  per ordre. Es tracta d'un racó "calaix de sastre" on hi ha activitivats de llengua de diferents webs.

Exemple:

General