EL NOSTRE COL·LEGI

Un centre educatiu amb una tradició centenària al servei de les teves iniciatives.

Localització

El Col·legi és a la vila de Guissona, en la comarca de la Segarra, segona  localitat en importància després de la capital, Cervera. Actualment la seva població és de 4000 habitants i ha experimentat en els darrers anys gran creixement econòmic.

Col·legi Mare de Déu del Roser
Centre concertat per la Generalitat de Catalunya
Direcció postal
Raval Bisbal, 42

25210 Guissona

Telèfon i fax
Correu electrònic
 col-roser-guissona@centres.xtec.es

c5001771@centres.xtec.es

El col·legi, avui.

I.- OBJECTIU GENERAL

Promoure la formació de l'alumne amb un tarannà crític, dialogant, responsable i participatiu.

LÍNIES D'ACCIÓ

Creixement personal

·  Ajudar-los a créixer en la llibertat i responsabilitat a l'hora d'actuar.

· Ajudar-los a afrontar les situacions amb autenticitat, serenor i actitud crítica.

· Ajudar-los a ser sensibles i oberts a les persones i a les seves necessitats.

Ensenyament - aprenentatge

· Potenciar la comprensió i expressió oral i escrita com a base principal de l'aprenentatge.

· Potenciar el raonament lògic.

II.- LA NOSTRA LÍNIA PEDAGÒGICA.

a) Seguir una metodologia activa i participativa que fomenti la recerca personal del coneixement, amb esperit d'iniciativa i creativitat.

b) Fomentar la cooperació i el treball en equip, tot corregint els efectes nocius de la competitivitat.

c) Promoure un ambient escolar que afavoreixi i estimuli l'esforç, el treball ben fet i el diàleg: que cada alumne/a pugui descobrir la seva potencialitat, i la responsabilitat de desenvolupar-la per a arribar a la plenitud del seu ésser.

d) Dispensar una atenció personalitzada, acceptar i reconèixer que cada alumne/a té un ritme d'aprenentatge i unes necessitats específiques.

e) Aconseguir que l'alumne se senti estimat i acceptat tal com és, feliç en el treball que realitza i en el compartir amb professors i companys les activitats pròpies de la vida del centre.

f) Impulsar l'ensenyament religiós des d'un àmbit de respecte i llibertat, d'acord amb un programa propi i aprovat per l'Església, buscant la interdisciplinarietat per tal d'aconseguir el diàleg entre fe i cultura, oferint als alumnes uns coneixements i la lliure acollida del missatge cristià.

(cf Caràcter Propi)

Al col·legi s'imparteixen totes les classes d'Educació Infantil (1r i 2n cicle) i d'Educació Primària (CI, CM i CS). Aquest període educacional del nen/a pot anar dels 4 mesos fins als 12 anys.

Educació Infantil

Primer cicle

Segon cicle

Educació Primària

Cicle Inicial

Cicle Mitjà

Cicle Superior

Activitats escolars complementàries

Activitats extraescolars

Serveis

Calendari i horari escolar

Una mica d'història ...

El Pare Coll visità Guissona on alguns ciutadans li suggeriren la fundació d'un col·legi de les seves religioses dominiques;  el propòsit es féu realitat i el centre docent començà les tasques escolars el curs 1864 - 1865.

En l'acord fundacional, els comissionats de Guissona s'avingueren al pagament del lloguer de l'edifici destinat a residència comunitària i escola. El convent i centre d'ensenyament s'establí al Raval del Coma, casa propietat de Ramon Folch.  Les primeres religioses dominiques d'aquella comunitat foren Josefa Vidal i Agnès Arbó, amb la col·laboració de les germanes Eulàlia i Teresa.  L'ajut econòmic fou denegat sobtadament i les religioses assumiren el deute arrendatari.

L'any 1900 Joan Folch i Bellet feu donació de la casa-convent de Santa Mònica.  Les germanes hagueren de pagar totes les obres de reparació i adaptació dels locals.  Hi contribuí el bisbe de La Seu, cardenal Casañas, amb un donatiu de 1.500 ptes.

El 24 de juliol de 1936 el comitè municipal de Guissona ordenà que les religioses sortissin del convent i del col·legi.  Ho feren i passaren a l'acolliment de llars de la vila des d'on van poder arribar a les respectives famílies.  L'edifici - convent i escola - serví d'habitatge de refugiats de guerra i, després,  de caserna de soldats de la República.

En acabar la guerra civil, les Dominiques retornen a Guissona i el dia 11 de febrer de 1939 aconsegueixen instal·lar-se en el seu col·legi.  El 13 de març de 1939 reprenen les tasques d'ensenyament i hi assisteix tota la població escolar de la vila, perquè aleshores no funcionaven encara les escoles nacionals.

Altres dates d'interès:

1946:  Autorització provisional de l'Ensenyament Primari.

1949: Autorització definitiva de l'Ensenyament Primari.

1971: Formació de la primera Associació de Pares.

1971: S'implanta la coeducació.

1974: Autorització amb caràcter provisional de Pre-escolar.

1975: Transformació i classificació definitiva del Jardí d'Infància i una unitat de pàrvuls.

1976: Transformació i classificació definitiva a nivell d'EGB.

1985: Autorització d'ampliació d'una unitat de pàrvuls en el nivell de pre-escolar.

1997: Conveni de col·laboració amb l'Escola Sant Josep de Tàrrega.

1998: Reducció de dues unitats del nivell d'EGB (7è i 8è).  Queda implantada totalment l'Educació Primària.

1999: Autorització d'obertura d'Educació Infantil primer cicle amb 3 unitats.

Per saber més de les Dominiques de l'Anunciata