EXPERIMENTEM AMB OUS
Els alumnes de 4t, 5è i 6è de l'escola Ramon Gombal de Penelles, hem fet un experiment amb ous. A continuació us ho expliquem.

Que ens fa falta?

- un ou fresc (d'un o dos dies)
- un ou que tingui dues setmanes
- un ou que tingui més d'un mes
- tres gots plens d'aigua

Com es fa?

Posem els ous, un per un dins dels gots d'aigua i amb molt de compte. Observem en quina posició queda l'ou.

Quin és l'ou més fresc?

L'ou que no sura. L'ou que sura del tot, ni se t'acudeixi menjar-te'l, perquè l'ou està passat.

Per què passa?

L'ou té quatre parts, el rovell, que és el que és convertirà en pollet si l'ou està fecundat. La clara, que envolta el rovell. La closca que és rígida però deixa passar l'aigua i l'aire i una mena de pell molt fina, que separa la clara de la closca.

Conclusió:

Com més dies fa que l'ou ha sortit de la gallina, més aire entra a dins, ja sabem que com més aire hi ha dins d'un objecte, més sura!