EL
MARROC... UNA MICA MÉS A PROP
És un fet que en els nostres
centres educatius s'hi escolaritzin alumnes provinents de diferents països
.
|
Vam poder veure com eren alguns dels seus llibres...i ens van explicar com fan les seves pregàries... No hi va faltar poder tastar les pastes i els pastissos que havia preparat amb molta il·lusió la mare de la Siham i la Mariam La valoració d'aquesta experiència, que fem des de l'escola i des de l'IES és molt positiva. Hi ha diferents elements que hem considerat: Els alumnes van parlar a casa del que "havia passat a l'escola". Havia estat una vivència que no es podia callar i s'havia de compartir. Entenem que el treball cooperatiu dut a terme entre els dos centres educatius ha valgut la pena, l'enriquiment en la preparació i en el desenvolupament ha estat important. § La realització d'aquesta activitat ha afavorit la implicació de la família que ha aportat diferents elements per mostrar la realitat del Marroc: vestits, tovalles, safates... i encara un element a destacar han dedicat part del seu temps en preparar els pastissos i en estar a l'escola. Ha desvetllat la participació activa de les alumnes provinents del Marroc, realment la cara els va canviar , eren protagonistes del que s'estava treballant a l'escola... érem una mica més a prop. L'experiència ha estat un incentiu per elles . S'han esforçat en comunicar-se i expressar tot allò que per a elles era important I s'han implicat en les diverses activitats que es fan a l'escola , més enllà de l'aula ... Considerem que activitats com aquesta afavoreixen la integració. Cadascú aporta la seva riquesa , que és compartida i per tant desvetlla el creixement. Es va poder copsar un gran interès per part de tots els alumnes . Molts dels interrogants que s'havien plantejat començaven a tenir resposta. Els va permetre poder copsar algunes de les potencialitats de les seves companyes que potser fins al moment no coneixien. Ha facilitat la integració i la comunicació dels pares a l'escola. El pare per raons de treball no va poder assistir-hi però va venir al Centre per interessar-se en l'activitat. La mare va copsar que es tractava d'un fet important, s'hi va sentir convidada i va aportar tot el que tenia al seu abast. En acabar el treball a l'aula va convidar els mestres a prendre el te i provar els pastissos... Ha estat una experiència que ha facilitat poder treballar diferents objectius a la vegada i d'una manera globalitzada. Aquesta dinàmica de treball ens ha permès poder anar molt més enllà del que ens havíem plantejat en un principi . Pel que fa a la Sarrah ha pogut participar en una activitat més enllà del seu centre educatiu. Ella era una de les responsables de donar a conèixer la realitat del Marroc a tota una colla d'infants i a les mestres que treballen amb ells . L'aportació que ella feia a l'escola va desvetllar l'interès dels seus companys de l'IES . Val a dir que estaven pendents del que passava... En què col·laborava la seva companya? |
|
L'experiència
també li ha permès conèixer altres persones del seu
país d'origen que viuen molt a prop seu. La porta està oberta
per a compartir nous moments. Ha calgut fer un treball important amb la família. Calia explicar molt bé en que consistia l'activitat i amb qui es feia... Hem entès que cada persona pot posar al servei dels altres la immensa riquesa del seu ser. Hem après a valorar a cadascú pel que és i a respectar les diferències. CEIP ELS RAIERS |
![]() |
|