LES VENTOSES
Situació d'aquests llocs d'interès al Mapa
SERVEIS DEL POBLE
Les Ventoses és de la comarca de la Noguera. Som 110 habitants i celebrem les festes el quart diumenge d'agost que és la festa major i per carnaval la matança del porc.
Les Ventoses està situada en un coster a la dreta del riu Sió. Els conreus de l'esquerra del riu són regats pel canal d'Urgell i l'altra part són de secà. Es conrea cereals, farratges i blat de moro. La ramaderia és un bon complement important del conreu.
L'escola es va construir a principis del segle XX. Té una forma rectangular i tot a planta baixa, compta de 2 aules i 1 pati. Hi ha 7 alumnes i 1 mestra i 5 mestres més que els compartim amb els altres pobles de la ZER.
No tenim cap edifici de l'Ajuntament ja que es un Ajuntament pedani i el cap de municipi és Preixens, però té un alcalde i dos regidors.
L'Esglèsia parroquial de Sant Pere és refeta al segle XVIII, però conserva l'absis amb finestra romànica. És una església petita, té un altar i un campanar.

La plaça es diu plaça de l'església. És rodona té bancs i actualment es pot visitar la cova. En aquesta s´hi fan les activitats de la festa Major i la festa de la Matança del porc, per Carnaval.

Això és la casa típica de Les Ventoses, podria correspondre amb l'antiga muralla del Castell del segle XVII, pel celler trobat dins d'ella.
És la cova, recientment descoberta. És tota de pedra i correspon a una cabana de volta, possiblement aquí s'hi trobés una era.