PUIGVERD D'AGRAMUNT
Situació d'aquests llocs d'interès al mapa.
SERVEIS DEL POBLE

Puigverd d'Agramunt és de la comarca de l'Urgell. Som 253 habitants i celebrem la Festa Major el tercer diumenge de Setembre.

El terme municipal de Puigverd d'Agramunt té 21,24 km quadrats. Limita amb Agramunt, Oliola, Ossó de Sió, Tàrrega, Tornabous i Barbens. Puigverd està enfilat en un tossal que s'aixeca a la dreta del riu Sió presedit per la resta de l'antic castell i l'església parroquial de Sant Pere. Uns quants quilòmetres són de terres planes, regades pel canal d'Urgell. Els conreus són de secà i de regadiu i la ramaderia ajuda l'economia del pagés.

L'escola de Puigverd d'Agramunt va ser construïda entre els anys 1968-1969 i reformada l'any 2002. L'edifici té forma rectangular. Consta de dues aules, un gran pati i una pista poliesportiva. Hi ha 8 alumnes i 1 mestra i 5 mestres més que els compartim amb els pobles de la ZER.

L'Ajuntament va ser construït l'any 1980. L'edifici té planta baixa i primer pis. En aquest pis hi ha la sala de plens, 2 oficines i 1 dependència pel jutjat de Pau. Es governat per 5 regidors.

És l'esglèsia parroquial dedicada a Sant Pere.Va ser refeta el 1804. L'estil és Romànic. L'església és gran, feta de pedra, a la sacristia es conserven algun rastre de l'església primitiva. Té un altar major i una depedència on es guarda la pica Baptismal i té un gran campanar amb un rellotge al front. A sobre la porta principal hi ha un escut.
Es diu plaça Francesc Navall i va ser remodelada l'any 1999. És una plaça ovalada, es troba al centre del poble al davant del castell i de l'església i es fan la majoria de les activitats de la festa major.
Antigament aquesta ermita es deia Sant Miquel i ara es diu ermita Mare de Déu del Roser. Té uns 500 anys i va ser reformada a l'any 1994. Té una forma rectangular, és petita i està feta de pedra. Té un sol altar i un petit campanar amb la seva campana.
És la muralla del poble. És feta de pedra, molt alta i es conserva tota, ja que la muralla es troba a sota de les cases. Aquest tros que es veu és una reconstrucció.