EXCURSIÓ ESPLUGA DE FRANCOLÍ

EXCURSIÓ:  ESPLUGA DE FRANCOLÍ.

El dijous 3 de febrer vam anar d’excursió a visitar La Cova de Font Major de l’Espluga de Francolí i el Museu de La Vida Rural, els alumnes del cicle inicial.

Dividits en dos grups i acompanyats per les senyoretes vam veure el Museu on ens van explicar com era i que feien els pagesos per treballar la terra, per conrear el raïm, les olives i el blat. Primer, ens ho van ensenyar passant-nos una projecció i desprès amb les eines que vam poder tocar.

Carros antics i representacions en miniatura ens van ensenyar detalls de la vida al camp fa uns quants anys.

Desprès, van entrar a La Cova de Font Major on descobrirem l’època de la prehistòria, com vivien els homes primitius i com ho feien per alimentar-se, per protegir-te dels animals, es a dir, per viure. Les figures que representaven el món de la prehistòria ens parlaven i ens explicaven com era la seva vida.

Ens va agradar molt! A l’escola, amb els dossiers que ens van lliurar, hem recordat les explicacions i hem après conceptes nous i ho hem comparat a com vivim nosaltres i els privilegis que de que gaudim ara.