FESTA TARDOR

LA FESTA DE TARDOR

Els i les alumnes de 1r de Cicle Inicial hem celebrat la Festa de Tardor de forma divertida i variada!!!

Tot va començar un bon matí quan vam rebre una “carta sorpresa” on se’ns convidava a portar a la classe els “Fruits de la Tardor”: castanyes, moniatos, avellanes, nous, magranes, caquis, raïm, etc... En un moment ens vam organitzar i a la setmana següent vam crear el “Racó dels Fruits de la Tardor” a l’aula!!! Ens va sorprendre la varietat de colors i olors que desprenien!! Quin goig!!

Vam realitzar un Taller dels sentits; consistent en descobrir els fruits observant-los atentament per dins i per fora, olorant-los, tocant-los, escoltant-los i, fins i tot, tastant-los!!!!! Tot el que anàvem descobrint ho escrivíem en un full d’observació que, posteriorment, vam penjar a l’aula per decorar-la.

Una altra de les activitats fou la confecció d’un “Mòbil de Tardor” utilitzant diferents tècniques plàstiques: vam retallar, enganxar, calcar, pintar, repassar, etc... ens ho vam passar d’allò més bé i el resultat fou extraordinari!!!!

I també la creació de la “Làmina de Tardor” a partir de les fulles de tardor que cadascun dels alumnes va portar a l’aula; ens convertirem en grans artistes!!!!

Finalment, el dia 28 d’Octubre vam celebrar la “Festa de la Castanyada”; vam explicar contes sobre la Castanyera i... vam resoldre un “dubte” que ens va sorgir durant la realització del “taller dels sentits”:

Com es menja el codony?”

A partir d’una seqüència de làmines que ens havia deixat la senyoreta MªÀngels, vam aprendre i comprendre el procés per fer el “codonyat” i fins i tot el vam tastar!!! Mmmmm... estava molt dolcet!!!!

Per acabar vam passar-ho d’allò més bé amb el “Berenar Col·lectiu” que vam fer a l’aula!!!

BONA CASTANYADA!!!