REGLAMENT DE RÈGIM INTERN

 

 

1.      PREÀMBUL

Definició: document que ajuda a regular el funcionament de la ZER, establint les relacions entre els diferents sectors que la composen i en el qual queda constància de tots els drets i deures dels integrants de la nostra comunitat educativa.

 

2.      TÍTOL PRELIMINAR

Nom dels centres i titularitat.

 

3.      TÍTOL PRIMER

Estructura d’organització i gestió.

 

· ELS ÒRGANS UNIPERSONALS DE GOVERN. FUNCIONS

Director, secretari i cap d’estudis de la ZER, i el director i secretari de cada centre.

 

· ELS ÒRGANS UNIPERSONALS DE COORDINACIÓ. FUNCIONS

Coordinadors de cicle, coordinador d’informàtica, coordinador lingüístic, coordinador de prevenció de riscos laborals i els mestres tutors.

 

· ELS MESTRES ESPECIALISTES. FUNCIONS

Especialista d’educació especial, especialista de música, especialista de llengua estrangera, especialista d’educació física.

 

· ELS ÒRGANS COL.LEGIATS DE GOVERN:

COMPOSICIÓ. COMPETÈNCIES. FUNCIONAMENT

Claustre de professors

Consell escolar

 

· ÒRGANS COL.LEGIATS DE COORDINACIÓ. FUNCIONS

   Equip directiu

   Equips de cicle

 

· COMISIONS D’ÀREA O GRUPS DE TREBALL

   Constitució i funcionament

 

4.      TÍTOL SEGON

Organització i funcionament

 

DE L’ALUMNAT: 

 

DRETS

DEURES

·         A la formació.

·         A l’avaluació.

·         A la integritat.

·         A la participació.

·         A la informació.

·         Al respecte de les pròpies conviccions.

·         A l’opinió.

·         A l’orientació.

·         A ajuts compensatoris.

·         A la transgressió dels drets.

·         De respecte als membres de la comunitat educativa.

·         De l’estudi.

·         De respecte a les normes de convivència.

 

 

● RÈGIM DISCIPLINARI: descripció de les faltes i les mesures correctores. Les sancions sempre han de tenir una funció reeducadora.

 

 

FALTES LLEUS

MESURES CORRECTORES

·         Faltes injustificades de puntualitat o d’assistència a classe.

·         La manifestació de comportaments contraris a les normes bàsiques de la higiene personal o col·lectiva.

·         La manca de respecte a les normes bàsiques de comportament dins de la classe: no fer cas de les orientacions del mestre/a, no respectar els materials comuns o els particulars d’un altre company.

·         La manca de respecte a qualsevol altra persona membre de la comunitat escolar.

·         Sortir de classe sense permís.

·         Trencar, de forma continuada, el ritme de la classe.

·         Les baralles i els insults entre companys/es.

·         Qualsevol altre que així ho consideri el/la tutor/a.

 

 

 

 

·         Avís. Informe a l’expedient personal de l’alumne a partir d’un 20% d’absències. Comunicació a l’ EAP per escrit.

·         Amonestació privada o comunicació escrita als pares, conservant constància d’aquesta comunicació i realització de les tasques complementàries, si s’escau.

·         Privació del temps d’esbarjo.

·         Expulsió puntual de la classe reubicant-lo,

·         Reparació o reposició del material malmès (individual o col·lectivament).

 

 

 

 

FALTES GREUS

MESURES CORRECTORES

 

 

 

 

 

 

·         Els actes d’indisciplina contra qualsevol membre de la comunitat escolar.

·         La suplantació de personalitat en comunicats i documents oficials.

·         Ocasionar desperfectes intencionats greus a les instal·lacions, materials del centre o d’algun company/a.

·         La subtracció d’efectes personals de la comunitat escolar.

·         Portar voluntàriament estris, substàncies o altres elements que puguin ser perillosos.

·         La repetició de faltes lleus.

·         Canvi de grup de l’alumne per un període màxim d’una setmana.

·         Suspensió del dret d’assistència a determinades classes per un període  no superior a cinc dies lectius. Mentre es fan aquestes classes, l’alumne ha de romandre al centre efectuant els treballs acadèmics que se li encomanin. En cap cas, l’alumne pot romandre sense la custòdia d’un adult.

·         Realització de tasques educadores per a l’alumne, en horari no lectiu i/o la reparació econòmica dels danys causats al material del centre o bé al d’altres membres de la comunitat educativa.(El consell escolar del centre establirà una quota simbòlica màxima a pagar per l’alumne , en cas de desperfectes, com a mesura educativa). La realització d’aquestes tasques no es pot prolongar per un període superior a dues setmanes.

·         En cap cas la imposició d’aquestes sancions podrà implicar la pèrdua del dret a l’avaluació contínua.

 

 

 

 

 

FALTES MOLT GREUS

MESURES CORRECTORES

 

 

·         Els actes d’indisciplina molt greus i les agressions físiques.

·         Qualsevol falta feta amb manifesta intencionalitat o amb clara voluntat de fer mal a les persones, instal·lacions o material i recursos del centre.

·         Escapar-se de l’escola o en una sortida.

·         Amenaces o coaccions greus.

·         Mobilitzar, manipular o organitzar actes de desprestigi contra qualsevol membre de la comunitat escolar.

·         La realització de tres faltes greus al llarg del curs.

 

·         Suspensió del dret a participar en activitats complementàries del centre. En el cas de no poder garantir la seguretat de l’alumne ni de la bona marxa de l’activitat per un problema de comportament de l’alumne, aquest es podrà deixar sense colònies o sortides , havent-se de quedar en un altre grup-classe amb els treballs acadèmics que se li encomanin. La decisió d’aquesta mesura serà presa conjuntament amb el tutor i l’equip directiu i comunicada a la família.

·         Pèrdua del dret a l’avaluació contínua al llarg del curs.

·         Privació del dret d’assistència al centre o a determinades classes per un període comprés entre set i quinze dies lectius.

 

 

 

DELS PROFESSORS:

 

 

DRETS

DEURES

 

 

 

 

 

 

·         Participar en l’organització del centre.

·         Guiar la formació del grup d’alumnes assignat.

·         Convocar als pares dels seus alumnes.

·         Ser informat de la gestió del centre.

·         Disposar del material necessari per dur a terme la seva tasca educativa.

·         Llibertat d’Ensenyament i càtedra.

 

 

·         Puntualitat.

·         Assistir a les reunions.

·         Justificar les absències.

·         Permisos i llicències.

·         Compliment de les normes ètiques que exigeixen la funció educativa.

·         Formar part dels òrgans col·legiats i de gestió.

·         Romandre al centre les hores reglamentàries.

·         Controlar l’assistència dels alumnes.</