L'ESCOLA PARROQUIAL SAGRAT COR DE JESÚS DE SOLSONA

ORIGENS

Acabada la Guerra Civil, en no tornar a Solsona els Germans de la Salle, en el mateix local que ells utilitzaven abans i que era propietat del Bisbat, va començar a funcionar-hi una escola, en la qual hi exercia de mestre un capellà de la Parròquia i tenien llogats dos mestres més.

RECONEIXEMENT

L'esmentada escola que s'anomenà "Escola Parroquial Graduada Sagrat Cor de Jesús", depenia del Patronat Diocesà d'Educació Primària de la Diòcesi de Solsona. Va obtenir la condició d'Autoritzada definitiva" per l'Orde Ministerial del 26 de juny de 1.953 i va passar a ser Escola de Patronat Diocesà per l'O.M. del 4 de juny de 1.958.

Des de la seva autorització fins al curs escolar 1.970-1.971 l'Escola Parroquial Sagrat Cor de Jesús va estar organitzada en tres unitats, ateses per tres mestres nacionals i en ella s'impartien els ensenyaments corresponents als sis primers cursos d'Ensenyament Primari.

TRANSFORMACIÓ

Davant la nova llei d'Educació, l'escola va trobar-se en aquest dilema: o tancar o demanar la transformació del Centre en un de complet, amb els 8 cursos d'E.G.B.

S'optà per la transformació del Centre en un de complet i per la seva subsegüent classificació.

A l'edifici, situat al carrer dels Dominics, on fins aleshores havia funcionat l'Escola, no hi havia espai suficient d'acord amb el que exigia la Llei d'Educació. Llavors la Parròquia de Solsona va demanar poder instal·lar l'Escola al Seminari Menor d'aquesta Ciutat. Aquesta petició fou atesa favorablement.

El 27 de juny de 1.972, d'acord amb el que demanaven els OO.MM. del 9 de juny i del 30 de desembre de 1.971, fou sol·licitada la transformació i classificació del Centre esmentat en Escola d'E.G.B. amb el nom de "Escola Parroquial Sagrat Cor de Jesús".

CLASSIFICACIÓ

El Ministeri d'Educació i Ciència, amb data del 12 de juliol de 1.973, concedia la transformació i classificació condicionada a la realització de les obres c'acondicionament i adaptació corresponents.

El dia 11 d'octubre de 1.979 fou concedida la classificació definitiva del Centre.

En plantejar-se la Reforma Educativa -LOGSE- l'Escola Sagrat Cor s'uneix a l'Escola Lestonnac i a l'Escola de F.P. Castellvell a fi de crear conjuntament una nova Escola: l'ESCOLA ARRELS.

Tornar a la història de les tres escoles