OBJECTIUS GENERALS

Donar les eines perquè els nostres alumnes puguin afrontar els reptes de la societat actual:

- Impulsar l’ ensenyament i aprenentatge de l’ anglès: Programa Comènius i Pla experimental en llengües estrangeres (ESCOLA MULTILINGÜE) .
- Promoure la millora i el respecte del medi ambient (ESCOLA VERDA).
- Fomentar una escola per a tothom, amb atenció a la diversitat i una veritable igualtat d’ oportunitats (ESCOLA INCLUSIVA).
- Promoure hàbits saludables: alimentació, esport...
- Impulsar el projecte comú d’escola. “Menjo fruita: em cuido”.
- Fomentar l’hàbit de la lectura incidint en la comprensió lectora.
- Ajudar a desenvolupar les competències bàsiques.
- Fomentar l’ús dels recursos TAC com a eina d’aprenentatge.


PROJECTES D’INNOVACIÓ QUE DUU A TERME A L’ESCOLA

-Educació Ambiental (2007-2010)
- PELE (2008-2011)
- Programa Comènius (2008-2010)
- Biblioteca escolar Puntedu (2006-2009)

OBJECTIUS ESPECÍFICS PER CICLES

 

EDUCACIÓ INFANTIL

OBJECTIU DIDÀCTIC

LLENGUATGE MATEMÀTIC:

- Observar, manipular i explorar diferents materials i jocs per tal que els nens adquireixin els conceptes matemàtics.

Metodologia

- Classificar els elements manipulatius en funció de les qualitats seleccionades.
- Experimentar la noció de quantitat a través de comparar i agrupar elements.

OBJECTIU FORMATIU

DESCOBERTA D’UN MATEIX:

- Aconseguir la satisfacció dels nens i nenes en la descoberta i els progressos individuals o de grup.
- Seguir fomentant el treball cooperatiu i inclusiu .
- Seguir treballant els objectius proposats referents a l’escola Verda.

Metodologia

- Potenciar la valoració positiva dels treballs propis i dels companys
- Fomentar la bona convivència i el respecte vers els companys i l’entorn .
- Desenvolupar diferents activitats de treball cooperatiu
- Portar a la pràctica les actuacions acordades en el Pla d´Escola Verda .

CICLE INICIAL

OBJECTIU DIDÀCTIC

ÀREA DE LLENGUA:


- Incidir en el domini progressiu del mecanisme de la lectura i avançar en la bona
comprensió, adequant els aprenentatges a les necessitats de cada nen.

Metodologia

- Activitats prèvies a la lectura: activació i posada en comú dels coneixements previs (motivació).
- Activitats durant la lectura : lectura en grup per part del mestre o de l’alumne, control de la comprensió mitjançant preguntes, treball de vocabulari...
- Activitats després d’escoltar o llegir el text: raonament i comprensió.
- Metodologia per millorar l’atenció individual:

- Potenciar l’hàbit de llegir correctament i amb atenció els enunciats dels exercicis.
- Una hora de català la dedicarem a fer lectura i comprensió.
- Reforçar també la lectura a l’hora de biblioteca.
- Donar una atenció individualitzada (treball en grups reduïts).
- Fomentar el treball cooperatiu
- Establir una rutina de lectura diària de 10 minuts.

ÀREA DE MATEMÀTIQUES:


- Fomentar l’ús d’estratègies personals per aconseguir una millor atenció per a la comprensió dels continguts matemàtics (numeració, resolució de problemes, algorismes, càlcul mental, seriacions...)

Metodologia:

- Afavorir la confiança de l’alumne a partir de la seva capacitat per resoldre situacions matemàtiques.
- Seguir ordenadament els passos d’un procediment.
- Posar en comú les diferents estratègies que els alumnes han utilitzat per arribar a la solució correcta
- Realitzar exercicis d’atenció tant oral com per escrit. Podem reforçar-ho en l’hora complementària de “Calaix de matemàtiques”.
- Ser més conscients que els nens/es de CI encara han d’anar marcats d’hàbits i rutines.

OBJECTIU FORMATIU:

- Prendre consciència progressivament de la importància de l’esforç en el treball.
- Conscienciar els nostres alumnes de la importància de respectar el nostre entorn.

Metodologia:

- Creació d’ un sistema de valoració a nivell de cicle per fer-ho més visual i avaluable.
- Treballar aquest aspecte per tal de crear menys residus, estalviar energia i aigua i reciclar.

CICLE MITJÀ

ÀREA DE LLENGUA:

- Desenvolupar la capacitat de llegir i comprendre de manera autònoma textos de diferent tipologia adequats als seus propis coneixements i interessos, tant en català com en castellà.

Metodologia:

- Lectura sistemàtica a la biblioteca tant en català com en castellà.
- Exposició oral sobre diferents temes.
- Elaboració de textos a partir de models donats.
- Subratllar les paraules dels textos i enunciats que no entenen i demanar-ne l’explicació o buscar-ho al diccionari.
- Utilitzar el teatre i la poesia com a eina didàctica.

ÀREA DE MATEMÀTIQUES:

 Fomentar la capacitat d’utilitzar i elaborar estratègies de resolució de problemes, escollint la més adequada en cada cas i aplicant-la seguint el procés ordenat.

Metodologia:

- Associar les operacions bàsiques a situacions reals.
- Insistir en l’assoliment de les taules.
- Treballar el càlcul mental i la resolució de problemes de forma sistemàtica.
- Posar en comú les estratègies utilitzades pels alumnes en la resolució de les activitats.

OBJECTIU FORMATIU.

- Promoure la construcció d’un món millor per a tots educant en valors, amb una atenció especial a la tolerància, la convivència, la salut i el respecte al medi ambient

Metodologia:

- Aprendre a dialogar per resoldre els conflictes que puguin sorgir.
- Treballar el projecte interdisciplinari de les fruites.
- Portar a la pràctica les actuacions concretes acordades en el Pla d’ Escola Verda.
- Aprofitar els eixos transversals que apareixen a l’agenda per afavorir el diàleg i participació dels alumnes.
- Continuar el treball cooperatiu com a metodologia de treball.

CICLE SUPERIOR


OBJECTIU DIDÀCTIC

ÀREA DE LLENGUA:
CATALÀ

- Potenciar l’expressió escrita: l’ordre en l’exposició de les idees, la coherència i la cohesió del discurs, el lèxic, l’ortografia, les estructures morfosintàctiques, com la presentació i la grafia.

Metodologia:
- Dedicar una hora a la setmana a fer tipologia textual.

CASTELLÀ
- Treballar sistemàticament la comprensió lectora i l’expressió escrita per millorar la competència lingüística.

Metodologia:

- Dedicar una hora de la matèria a treballar el vocabulari i la tipologia textual.

ÀREA DE MATEMÀTIQUES:

- Treballar sistemàticament el càlcul mental.

Metodologia:


- Treballar l’apartat de càlcul mental del llibre que hem escollit i altres activitats referents al tema.

OBJECTIU FORMATIU:

- Utilitzar l’aprenentatge cooperatiu amb la finalitat que tots els membres d’un equip aprenguin els continguts escolars, cadascú fins al màxim de les seves possibilitats, i aprenguin, a més, a treballar en equip.

Metodologia:

- Dinàmiques de grup.
- Treball en equip

Tornar a la pàgina principal