RECEPTES

Els alumnes de 3r i 4t han fet unrecull de receptes casolanes, alguns dels plats han estat elaborats pels mateixos alumnes i han il·lustrat les receptes amb les pròpies fotografies.

El fricandó de la iaia Maria

Ingredients per a 4 persones:

12 talls de cap de llom

2 cebes

2 tomates

2 pastanagues mitjanes

Farina

Pebre

Mig vas d’oli

Un pessic de bolets secs que posarem en remull el dia abans.

Un pot de quart de litre de bolets en conserva.

El farcellet de la iaia Maria: dins una gassa emboliqueu una fulla de llorer, un clau d’olor i una mica d’anís estrellat; i lligueu-ho amb un fil.

El primer que heu de fer és salar i empebrar la carn. Seguidament l’enfarineu.

Un cop enfarinada ja la podeu fregir amb l’oli calent. Només girar i tombar, després ja s’acabarà de coure amb el suquet.

Reserveu la carn en una safata.

Amb l’oli de fregir la carn farem el sofregit.

Primer hi posarem la ceba i les pastanagues trossejades.

Un cop la ceba sigui ben rossa hi afegirem les tomates partides en quatre trossos i, el farcell d’herbes. Esperarem que, a foc lent, quedi tot ben cuit. Ho rectificarem de sal.

Un cop el sofregit estigui al punt hi tirarem l’aigua on hem deixat en remull els bolets secs i entre dos i tres vasos més d’aigua .

Ho deixarem que bulli uns 5 minuts. Seguidament ho colarem amb el colador xinès exprimint-ho amb la mà de morter.

Posarem la carn, el suquet i els bolets que havien estat en remull a la cassola i ho deixarem uns 20 minuts.

Passats els 20 minuts hi afegirem els bolets en conserva que prèviament haurem posat en una escorredora i esbandit.

Al cap d’uns 10 minuts ja podrem apagar el foc.

Ho deixarem en repòs uns 10 minuts més.

I ja estarà llest per menjar

BON PROFIT!!

Genís Castellà Petit

Les receptes s’han exposat en una parada de la festa del 75è aniversari.

18 d’abril. Festa del 75è aniversari.

Parada de receptes de Cuina tradicional.Rosa, Dolors i Ibon

18 d’abril. Festa del 75è aniversari.

Parada de receptes de Cuina tradicional. Dolors