CAMP D'APRENENTATGE DELTA DE L'EBRE (6è)

Sant Carles de la Ràpita

23, 24 i 25 de novembre de 2011

VÍDEO DE L'ACTIVITAT

DIMECRES, 23 de novembre

Hem arribat a la Ràpita a l’hora prevista, cap a les 12.00 del migia. Per companyia… un sol fantàstic i un oratge de principis de tardor, quina sort! Perquè després del temps que ha fet els últims dies no les teníem totes. Després de prendre posició de les habitacions ens han fet la benvinguda al CdA. Ja era l’hora de dinar i hem baixat a fer-ho davant del mar. Ens hem fet unes fotos i cap al CdA altre cop.

Llavors ha estat el moment de fer l’activitat de tarda. Després de prendre consciència d’on som hem pujat fins a la Torreta! Déu n’hi do! Feia pit amunt! Però la recompensa ha estat bona. Hem tingut unes vistes excel·lents del Delta, de la Ràpita, del port i d’un munt de coses més.

Després de berenar hem anat cap a la Llotja de peix a veure com fan la subhasta i per fer una passejada pel costat del port.

Un cop haurem sopat, tenim dubtes. Hi ha un sector culer que no es vol perdre el partit de Champions, n’hi ha un altre que tant li fa. Ja veurem com ho resolem, teníem uns jocs preparats...

DIJOUS, 24 de novembre

Ahir després de sopar vam tenir sessió de culerisme.Mentre uns es posaven nerviosos mirant-se el partit, ara gol d’un, ara gol dels altres, la resta ens vam quedar a fora. Vam xerrar, ens vam fer bromes, ens vam fer jocs i... ens vam fer un tip de riure! Com que no en teníem prou, quan es va haver acabat el matx vam fer dos jocs per esvalotar-nos de valent i seguir rient! Després dels avisos de rigor, ens hem acabat adormint, tard però.

Al matí no ha costat gens deixar el llit, de fet hi havia neguit per posar-nos en actiu. Ha pagat la pena, avui hem xalat de valent! Després del trajecte fins a l’embarcador per dins del delta i gaudint d’aquest entorn tan peculiar hem pujat a la barca. Hem agafat sis mostres d’aigua. Tres a la gola del Migjorn (una antiga desembocadura de l’Ebre) i tres al Galatxo, la desembocadura actual. A més, hem mesurat la transparència de l’aigua i hem pescat. El paisatge ha estat espectacular, d’aquells que queden. També hem fet un curs intensiu d’ornitologia!

Després de dinar ens hem convertit en investigadors de laboratori. Hem fet hipòtesis, que hem pogut refutar o validar durant la tarda amb tot el que hem descobert. Hem utilitzat microscopis, hem bullit l’aigua que havíem recollit, hem mirat densitats... Hem passat una tarda intensa, pensant, raonant... i sorprenent-nos molt de tot el que ens ofereix la natura.

La nit es presenta entretinguda. Hi ha moltes expectatives i molt anar amunt i avall. Haurem d’evaporar els neguits... BALLANT!

Festa de comiat
DIVENDRES, 25 de novembre

L’activitat que se’ns ha proposat des del CdA per a l’últim dia és l’excursió als arrossars en BICICLETA! Equipar i organitzar una comitiva d’una trentena de nenes i nens és tot un enrenou. Un cop hem creuat la Ràpita (el trajecte de més tensió) hem fet una passejada en bici mentre anàvem observant les aus.

Després d’esmorzar hem xarrat sobre la delicadesa de l’ecosistema del delta, dels problemes de les noves espècies i sobre un munt de coses més. També hem observat les aus del delta amb els telescopis terrestres, som capaços d’identificar-ne una colla! Tot passejant a peu, hem arribat al mar, a la badia dels Alfacs, just davant de les muscleres.

A la tornada ens hem cansat més... feia pujada! Hem arribat acalorats, amb el temps just de netejar el material, tornar-lo al seu lloc i seure a dinar. Sense haver-nos d’esperar gens, quan hem acabat de dinar ja hem agafat les maletes i cap a Torrefarrera hi falta gent! Quan hem arribat a Flix ens hem acomiadat del sol esplèndid que ens ha acompanyat aquests dies i ens hem endinsat en el món de les boires!

Han estat tres dies farcits d’activitat, no hem parat. Tot el que hem fet ha estat interessant, hem obert més finestretes en aquests caparrons que no han deixat de funcionar. A més de treballar ens ho hem passat pipa. Hi ha hagut estones per a: riure, parlar, cridar, ballar... i tot, tot, en un ambient distès que ha servit per conèixer-nos millor tots plegats.

Esperem que us hagi quedat un molt bon record de les últimes colònies a l’escola La Creu!