VISITA AL PARLAMENT DE CATALUNYA

Alumnes de 6è

27 de febrer de 2012

Els alumnes de 6è vam anar a Barcelona el dilluns 27 de febrer a fer el taller El meu Parlament. Vam haver de matinar per poder arribar a l’hora al Parlament. Al llarg del matí vam simular que érem diputats, 23 concretament. Primer de tot es van constituir els grups parlamentaris (PA, PE, PI, PO i PU) i es van triar els seus portaveus. Tot seguit va començar la sessió Constitutiva del Parlament. Havíem de triar el president/a del Parlament. Per fer-ho, primer calia crear la Mesa d’Edat: el diputat més gran (el Sebas) i els dos més joves (la Laia i el Dani). Els portaveus de cada grup van deliberar i pactar qui volien com a president. Hi ha disciplina de vot, això vol dir que s’ha de fer el que diuen els portaveus. Després de les votacions, va sortir elegida la Lídia com a presidenta del Parlament i el Pau, com a vicepresident. A continuació, i seguint els pactes dels portaveus, es va votar la presidenta de la Generalitat, l’Ainoa, que tota sola va decidir qui volia per al seu equip de Govern. Fins i tot podia triar persones que no fossin diputades.
Després d’esmozar ens va venir a veure el diputat Jordi Morell, que molt amablement va respondre a un seguit de preguntes.
Llavors va començar la visita a l’edifici. És espectacular! Els salons dels passos perduts, per on es passegen els polítics mentre van parlant són increïbles!
L’hemicicle, l’entrada del qual va estar tapiada durant 40 anys, és molt més petitó del que sembla a la televisió.
Va ser un matí intens, en què vam prendre decisions i en què vam aprendre els fonaments del funcionament del nostre Govern.