DE VILANOVA A TÀRRACO

Diari de l’estada al Camp d’Aprenentatge

Dimecres 22
Vam sortir de Vilanova de bon de matí per anar a Tarragona. A l'arribar ens vam instal·lar a les habitacions, on en uns armaris vam deixar totes les coses. Les habitacions eren de vuit i de quatre, nosaltres ens vam quedar amb la de vuit.
A l'acabar d'organitzar les nostres habitacions vam anar al camp d'aprenentatge on ens van explicar que faríem, els horaris i una petita introducció del món romà.Després de les explicacions vam anar a dinar.
A la tarda vam agafar l'autobús i vam anar a l'aqüeducte anomenat " Pont del Diable". Allà un monitor ens va explicar que els romans havien construït el pont pedra sobre pedra sense ciment. A l'acabar les explicacions, cicle superior va fer un dossier sobre el pont, mentre que cicle mitjà, travessava el pont. I després a l'inrevés.Vam tornar al camp d'aprenentatge i allà vam berenar.
Després de berenar, vam fer tallers, podiem escollir entre esports o màscares i nosaltres vam escollir màscares. Per començar vam anar a buscar el material i vam omplir d'aigua unes palanganes. El següent pas va ser ficar-nos crema a la cara, i ens vam ficar amb parelles. Amb tisores vam tallar a quadrats vena de guix. Després una persona de la parella sucava quadrats a l'aigua, i els enganxava a la cara de l'altra persona. Quan es va assecar, la monitora ens va treure les màscares i aleshores vam canviar de persona per fer la màscara. A l'acabar aquest taller vam anar a sopar. Després de sopar vam mirar una mica la pel·lícula
 " Gladiator", i els que no volien veure la pel·lícula van jugar a jocs de taula. Més tard vam anar a dormir.
Dijous 23
Vam llevar-nos amb una música molt suau, després de vestir-nos i d’arreglar-nos, vam anar a esmorzar. Després d’esmorzar vam anar a visitar el museu marítim, i van explicar-nos coses del mar i del port, després vam fer quatre tallers. Un era de mirar zooplàcton i fitoplàcton amb uns microscopis. El segon taller era de mirar peixos i altres éssers aquàtics. El següent taller era de reconèixer les eines d’un fuster de barques, i el quart i últim era de col·locar cada objecte al lloc corresponent del mapa que representava el port de Tarragona. Quan vam acabar els tallers ens vam ficar els salvavides i ens vam dirigir al vaixell per visitar tot el port. Primer vam estar asseguts a dalt, després vam intentar mesurar la profunditat del mar, però no van poder perquè feia molt vent i hi havia moltes ones. Després amb una mena de xarxa vam pescar fitoplàcton i zooplàcton. I per últim vam anar a mirar el mar per dintre. A l’acabar vam agafar l’autobús i vam anar a dinar, però com que encara era massa aviat per dinar, vam estar jugant al camp d’aprenentatge fins a l’hora de dinar.
Després de dinar vam visitar el port pesquer, allà vam veure com els vaixells anaven carregats de peix, alguns pescadors ens van donar estrelles de mar o altres coses. Després vam anar a la subhasta de peix. Al sortir vam veure com un home cosia una xarxa de pescar, i ens va explicar una mica com es feia. Al cap d’una estona vam anar a passejar per Tarragona.
Quan va venir l’autobús vam anar a sopar. Després de sopar ens vam disfressar de romans i romanes i van fer un partit de futbol i quan van acabar vam anar a dormir.
Divendres 24
A l' aixecar-nos vam fer les maletes, a l' acabar vam anar a esmorzar.
Vam agafar l’autobús i vam anar a l’amfiteatre, allà ens van explicar com funcionava temps enrere aquell amfiteatre, i ens vam asseure a les grades i vam baixar a la sorra. Després d’haver vist tot l’ amfiteatre, vam anar al museu, on vam veure coses de l’època romana, allà també vam fer una mica de dossier que parlava del museu.Al tornar vam anar al camp d’aprenentatge i vam jugar una mica fins a l’hora de dinar. Quan vam acabar de dinar vam seguir mirant “Gladiator” i després de veure un bon tros vam anar a buscar les maletes i vam marxar de “Tàrraco, la ciutat dels romans”.