Setmana cultural:

Alícia al país de les meravelles

Cicle inicial

ESCOLA JOAN XXIII

Per tal de fer una introducció motivadora, vam iniciar les activitats de la setmana cultural amb la projecció de la pel·lícula de Walt Disney.

Els alumnes estaven atents i el seu interés anava creixent, envers dels successos que li passaven a l'Alícia.

Desprès vam començar a elaborar un conte amb imatges, per tal de treballar la competència lingüística i també vam fer activitats de lectura col·lectiva amb l'itinerari de lectura: Del món real al món imaginari. Vam llegir i treballar el conte : "El mag bru".

En quan a la competència visual i plàstica vam confeccionar els titelles de l'Alícia i el conill, i un rellotge. Vam decorar el passadís amb un mural sobre el tema.

Per treballar la competència matemàtica vam fer exercicis de mesura sobre el rellotge i les mides. La competència comunicativa i digital la vam enfocar explicant el conte a la pissarra digital i fent trencaclosques de les imatges del conte.

Aula de Ciencies Vídeos del Youtube

Es fa una tria dels animals que acompanyen l'Alicia,

• es parla de les seves característiques,
  • es fa una fitxa cercant-los al flickr
  • i es visualitza un vídeo del youtube.
  • surt el tema del maltractament d'animals.
  • es tracta el tema dels animals de companyia i consum.