El meu carrer
|
l’escola és a la Plaça Major |
A partir dels noms dels carrers i places del poble hem après moltes coses.
Hem fet una visita als carrers de cadascú i hem fet fotografies.
1 |
2 |
3 |
4 |
ACTIVITATS
- Demanar informació sobre per què el carrer de cada nen/a té aquest nom.
- Cercar-ne el nom antic, preguntar a l’Ajuntament.
- Carrers que han desaparegut.
- Sortida pel poble a veure tots els carrers i places. Els fem fotos per poder-los comparar segons uns ítems (llarg-curt, ample-estret...)
- Treball de cada carrer: recompte de cases i altres elements, mesura del carrer, treball del temps (quant es tarda des d’allà a ...), quins rètols hi ha, on trobem coses escrites...
- Fer dibuixos: del meu carrer, del rètol, de la façana de casa, d’allò que veig per la finestra, de l’escola...
- Recopilació dels noms de casa: Cal...
- Agrupar els carrers segons el que designa el seu nom
- Història del poble segons els rètols del carrer: C/Castell, c/ Muralla, c/ Germans Salla...
- Comparar els nostres carrers amb els dels altres pobles: si n’hi ha que tenen el mateix nom, com són...
- llocs on podem trobar el nom del nostre carrer per localitzar-lo: plànol, internet, guia telefònica..
- Treball de la guia telefònica.
- Escriure cartes, utilitzar el telèfon i el correu electrònic per comunicar-nos amb altres nens i nenes.
- El nom del poble: Omells de na Gaia. Significat
- Joc de simulació entre nens del poble i forasters: indiquem com es pot anar d’un lloc a un altre.
- Altres elements que trobem al carrer: faroles, papereres, monuments, fonts, bancs...