El meu carrer

 

 

l’escola és a la Plaça Major

 

A partir dels noms dels carrers i places del poble hem après moltes coses.

 

Hem fet una visita als carrers de cadascú i hem fet fotografies.

 

1

 

 

2

3

 

4

ACTIVITATS

 

- Demanar informació sobre per què el carrer de cada nen/a té aquest nom.

- Cercar-ne el nom antic, preguntar a l’Ajuntament.

- Carrers que han desaparegut.

- Sortida pel poble a veure tots els carrers i places. Els fem fotos per poder-los comparar segons uns ítems (llarg-curt, ample-estret...)

- Treball de cada carrer: recompte de cases i altres elements, mesura del carrer, treball del temps (quant es tarda des d’allà a ...), quins rètols hi ha, on trobem coses escrites...

- Fer dibuixos: del meu carrer, del rètol, de la façana de casa, d’allò que veig per la finestra, de l’escola...

- Recopilació dels noms de casa: Cal...

- Agrupar els carrers segons el que designa el seu nom

- Història del poble segons els rètols del carrer: C/Castell, c/ Muralla, c/ Germans Salla...

- Comparar els nostres carrers amb els dels altres pobles: si n’hi ha que tenen el mateix nom, com són...

- llocs on podem trobar el nom del nostre carrer per localitzar-lo: plànol, internet, guia telefònica..

- Treball de la guia telefònica.

- Escriure cartes, utilitzar el telèfon i el correu electrònic per comunicar-nos amb altres nens i nenes.

- El nom del poble: Omells de na Gaia. Significat

- Joc de simulació entre nens del poble i forasters: indiquem com es pot anar d’un lloc a un altre.

- Altres elements que trobem al carrer: faroles, papereres, monuments, fonts, bancs...

- Aprenem a dir la nostra adreça en anglès.